Dank heren, voor de leuke reacties!
markie schreef:
maar Drake is volgens mij geen vrouwennaam
Nee, sterker nog, het betekent in het engels "woerd" (mannetjeseend). En het is een bekende achternaam (Sir Francis Drake, de 16e eeuwse Engelse ontdekkingsreiziger en zeerover.) Maar het feit dat dit tanktype Matilda heet, en de bijnaam "Queen of the Desert" is, lijkt mij vrouwelijk genoeg voor de thematafel in Hurdegaryp.
Tsjopper Bob schreef:
Leuk om van vakantie terug te komen en dan te lezen dat je met een 'dame' bezig bent voor Hurdegaryp.
Ja, er wordt aan gewerkt!
Eddepet schreef:
Ik vind het bewonderenswaardig dat mensen op deze schaal nog zoveel details toe kunnen voegen.
Lekker priegelen! Het voordeel van deze schaal is dat het wat minder precies hoeft en dat je veel met suggestie kunt doen. Daar zou je in 1/35 niet mee wegkomen op dit forum. Dus in zekere zin is het ook weer makkelijker.
markie schreef:
Voor wat betreft die rupsbanden kan ik je volgen, maar ik bedoelde meer jou koepel, of wordt dat allemaal dezelfde kleur?
Ja, eerst komt de basiskleur overal overheen. Daarna ga ik de camo en de details schilderen. Ik werk bij tanks eigenlijk altijd in deze volgorde. Bij vliegtuigen doe ik het meestal weer anders. Da's ook wel leuk voor de afwisseling: vliegtuigen of tanks is een andere tak van sport.