Verander lettergrootte
Het is nu wo 17. okt 2018, 16:08

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 2 van 3   [ 26 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: [WIP]Grendels zandtaartje met reservestukjes! (1/72 Abra
BerichtGeplaatst: wo 16. jul 2014, 14:02 

Mooi Abrampje, kom maar op met die eindfoto’s! :ok:

Dan kan ik ff afkijken voor de negen stuks Abrams die hier in meer of minder staat van aanbouw verkeren of in de stash liggen of op weg zijn naar mijn verzameling dooskes...

Dj.

- Bushmaster - 1/72 Scratch Build

Afgerond:
- Death Waits in the Dark' ~ Diorama

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16. jul 2014, 21:11 

kijk zo zie je maar ook in deze schaal is er iets heel moois te bouwen met oog voor detail!!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16. jul 2014, 22:41 

Damn, had de foto's wel op gezichtsboek voorbij zien komen in een vluchtige blik, maar dacht dat het 1/35 was. zie nu pas dat het 1/72 is, ziet er zeker erg goed uit. Misschien toch ook maar eens die Challenger I een keer pakken die ik nog ergens heb liggen.

Flevo Aviation Hobby
Flevo Decals

Death Waits in the Dark.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17. jul 2014, 00:01 

Dus. weekend weer op en zowaar ook nog op tijd m'n tankie afgerond! volgend schrijfwerk zal waarschijnlijk weer een jaar of 100 op zich laten wachten dus hier zullen jullie het voor voorlopig maar efkes weer mee moeten doen ;)

wegens zo'n beschermingslaagje is dan wel handig maar staat wel erg naar...:

Afbeelding

...meteen maar aan het insoppen gegaan. ondanks dat dit apparaat een gevalletje 1/72 is en dus boel veel klein heeft revell er wel voor gekozen om de anti-sliplaag netjes weer te geven (en netjes op schaal ook nog; 't ziet er strakker uit dan heel wat 1/35 anti-glibberijoppervlakpogingen die ik in mijn knutselcarriere tegen ben gekomen!) en dat maakt het waswerk net iets bewerkelijkerderder. door de korrelstructuur spreidt een pinwash zich wat ongelukkiger (oftewel: gaat lekker vlekken) dus daarom maar gekozen voor een full scale KliederFestijn(tm)!

zo dus:

Afbeelding

het uitwerken is natuurlijk ook wat bewerkelijker dan op een glad oppervlak omdat de wasserettesapjes zich netjes tussen de korrelstructuur proberen te verstoppen waardoor de boel na wat aandrogen met een zachte borstel vanuit het midden van panelen uitwerken net wat minder resultaat oplevert dan doorgaans:

Afbeelding
Afbeelding

op zich ziet dat er natuurlijk niet onaardig uit, maar het geheel wordt er een stuk donkerder door dan de bedoeling is dus als vervolgstap met een schrobbezem aan de slag:

Afbeelding

...which is in dit geval een afgeknipte kwast ;)

rondom de hoofdpanelen allemaal uitgeschrobt:

Afbeelding

...waarmee het oorspronkelijke kleurbeeld al weer wat meer terug aan het komen was. aansluitend wat droogkwatwerk om de details wat op te halen:

Afbeelding

hier en daar ook nog wat panelen iets meer oplichten:

Afbeelding

,,,en aansluitend de knalpuist op dezelfde manier mishandeld en de bagage voorzien van wassap en droogkwasterij.
...waar ik dan helaas geen plaatjes van heb wegens de camera begint een beetje op te raken en de scherpte van de plaatjes begint aanzienlijk minder te worden waardoor het soms nogal zoeken is naar bruikbare foto's..

ah well, jullie gaan dat ding straks vanzelf weer terugzien :)

Nou is dus het nadeel van zo'n klein tankje dat 'ie al gauw in het niet verdwijnt als je 'm op een schap of in de vitriagekast zet dus leek het me wel grapvol om voor de afwisseling eens een leuk grondplaatje d'r onder te fabrieken zodat 'ie net even wat meer opvalt. op naar de Action dus!

Afbeelding

kost wel een rib uit je lijf (maar liefst een euri of 6 ofzo..) maar dan heb je ook wat ;)

efkes wat passen:
Afbeelding

wat stripies styreen regelen:

Afbeelding

bakje plakken:

Afbeelding

lekker aan de klieder met gips en houtlijm (tegen het barsten en voor de stevigheid):

Afbeelding

betonstorten:

Afbeelding

zand strooien:

Afbeelding

(gewone gedroogde tuinaarde trouwens; ik heb hier een paar jampotten vol met gedroogd zand staan voor dit soort werkjes want ik vind het jammer van de peseta's om duur "strooizand" in te laten vliegen terwijl het spul gewoon graties in de tuin ligt)

bakje plaksop gemaakt:

Afbeelding

(waarbij de zeep ervoor zorgt dat de oppervlaktespanning van het water wordt gebroken en het netjes uitvloeit ipv als losse druppels of een plasje te blijven liggen)

en uitgegoten:

Afbeelding

..en na wat droogtijd (oftewel een minuutje of 3 onder de fohn ;)) de verfsproeiert maar weer eens volgeladen. beetje zwartegeitjes:

Afbeelding

zandbakkleur:

Afbeelding

even passen:

Afbeelding

beetje droogkwasten en tankie d'r op:

Afbeelding

bietjen aankleden doen:

Afbeelding

laatste verf- en detailwerkjes regelen en dan eerst de werkbank maar eens efkes aan kant gemaakt wegens t*ringbende:

Afbeelding

en tijd voor wat klaraploatiens!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en voor het idee met een potje verf om te kunnen zien hoe gigantisch groot dit ding wel niet is :p

Afbeelding

en dan ook nog eentje buiten wegens zo'n daglichtlamp in de schuur is toch net niet hetzelfde als die hele grote daglichtlamp buiten en onder die hele grote doen de kleuren toch net nog weer even anders aan...:

Afbeelding

dames en heren, pedaalemmerzakken en vuilcontainers....

KLAAR is KLARA!

en dan nu eerst weer werken tot en met zondag, dan maandag verhaardag van de dochtert, dinsdag weer arbeit, woensdag vrij maar al volgeboekt, donderdag wederom werkiewerkie en verder heb ik nog niet durven kijken...'t zal wel weer pas volgend weekend worden voor er weer wat EigenTijd tevoorschijn komt :roll:
ah well, ik had vanavond al wel vast een beginnetje gemaakt zodat ik weet waar ik tegen die tijd mee aan de slag kan:

Afbeelding

;)

g. out!

"If you're offended by any word, in any language, it's probably because your parents were unfit to raise a child"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17. jul 2014, 00:12 

ik moet zeggen dat ik zelf niet zo heel veel met deze schaal heb omdat ik het qua details doorgaans wat vind tegenvallen en het zelffabrieken van extra detaillering vrij pietepeuterig werk is en de schaal aardig de mogelijkheden beperkt, maar voor tussendoorwerk zijn dit soort kitjes prima te pruimen. qua bouwtijd zit er uiteindelijk een uurtje of 10~12 in dus in een weekend kun je al aardig wat neerzetten..

ik heb inmiddels nog een stapeltje extra 1/72 spul onderweg en zolang ik met zo weinig vrije tijd blijf zitten is de kans groot dat er nog wel wat meer voorbij gaat komen qua minispul... (en mochten er nog mensen zijn die modern 1/72 militair spul hebben liggen waar ze van af willen laat het dan gerust efkes weten per pb ;))

"If you're offended by any word, in any language, it's probably because your parents were unfit to raise a child"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17. jul 2014, 00:21 

Leuk leuk leuk!

Ik vind het eind resultaat echt wel geslaagd! en voor mij een stevige motivatie om es wat van die kleine zooi af te werken!
En simpele doch effectieve ondergrondje heeft net effe wat extra's!.

1 vraag rond den ondergrond, wat is de verhouding Water/gips & Houtlijm die je ongeveer gebruikt?

En nu mezelf maar es ter afleiding ook wat van die kleine knal gebakjes die ik soms al tijden in aanbouw heb, es afronden!

Cheers,
Niels

"Oneindig uw woede, uw wijsheid is groot, schenk ons de zege, de vijand de dood
Geen angst om te sterven, uw volk onbevreesd, de wereld zal weten dat Wodan heerst"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17. jul 2014, 00:33 

Afbeelding

...en daar dan voorzichtig water bijgieten tot je een wat vloeibaar geheel hebt...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17. jul 2014, 00:37 

Top! gaat me dat ook es proberen voor ondergrondjes! :)

"Oneindig uw woede, uw wijsheid is groot, schenk ons de zege, de vijand de dood
Geen angst om te sterven, uw volk onbevreesd, de wereld zal weten dat Wodan heerst"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17. jul 2014, 01:14 

Strakke Abrams geworden hoor!

En dat je van plan bent wat meer 1:72 te bouwen kan ik als hoofdzakelijk 1:72 bouwer alleen maar toejuichen natuurlijk. ;)

Ben benieuwd naar de Wessex.

Dj.

- Bushmaster - 1/72 Scratch Build

Afgerond:
- Death Waits in the Dark' ~ Diorama

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17. jul 2014, 07:38 

Hier wordt ik dus erg verdrietig van...dat iemand in een paar uurtjes zo'n verbluffend 1/72 tankje neerzet. Ik doe er maanden over en het resultaat is nog niet half zo goed. :oops:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 2 van 3   [ 26 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende