Verander lettergrootte
Het is nu za 18. nov 2017, 10:26

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 3 van 3   [ 26 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: [WIP] Leopard 2A5/A6NL (Hobbyboss 1:35)
BerichtGeplaatst: di 25. okt 2016, 20:07 

Al doe ik het je niet na, eerlijk gezegd vond ik hem voor de regenbehandeling mooier... hij is nu wel heel flets geworden, al kan dat ook zoals wel vaker aan de foto's liggen!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27. okt 2016, 23:17 

Ben het wel een beetje eens met Jeroen, ik vindt hem ook heel flets geworden. Voor een stof behandeling had ik persoonlijk iets met pigment poeders gedaan. Maar je bnt nog niet klaar, dus is het even afwachten wat het eind resultaat wordt. :cheesygrin:

Reimer

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28. okt 2016, 20:13 

Ik vind het er wel erg gaaf uitzien zo...
Nog wat modder op de tracks en de wielen en wat opgespatte modder op de spatborden en dergelijke en je hebt een lekker gore tank. Me likes :ok:

Say you'll haunt me!

Stone Sour

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31. okt 2016, 14:12 

Leuke leopard geworden. Ik kon het niet laten even wat tree zeggen. (Los van dat ik hier weer eens wat post.. waar de esm niet goed voor is)
Erg jammer van dergelijke tanks dat men zeer regelmatig de bestuurdes-spiegels omhoog laat. Deze worden bin het ronddraaien van de toren direct kapot getikt.
De extra kist bovenop de toren heet 'matskist' en zit vaak vol voer en drinken. Wat de bemanning extra mee mag nemen. Vandaar 'mats'. Deze is geloof ik niet in camo mee gespoten maar volgens mij gewoon effen groen aangezien deze op de a4 ook al werd gebruikt.
In oorlig situatie mocht dezer niet geplaatst worden omdat hij het luik blokkeert wat boven het munitie-orgel2 zit. Door het gewicht van de kist kan het luik niet weg wanneer het orgel ontploft.
Ook het ladersluik kan niet dicht met de mag in de affuit geplaatst. Ladersluik is nagenoeg altijd open en zeker met de mag geplaatst.

Zo zijn er nog wel wat dingen te noemen maar los daarvan staat er een mooi tankje.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31. okt 2016, 15:35 

Ten eerste, bedankt voor de reacties.
Ik bouw mijn modellen meestal redelijk vies, oorlogstuig is in mijn ogen alleen schoon als er een parade is, het grootste deel van de tijd brengt het materieel in het veld door en dan blijft het niet schoon.

@Darka: Ja, die spiegels hè. In de kit zit volgens mij alleen de optie om ze omhoog te zetten. Natuurlijk is het niet heel moeilijk om dit een beetje aan te passen, maar ik bedacht me dit pas later. Ik onthoud het voor de volgende keer, want het is inderdaad niet helemaal realistisch op deze manier.
Bedankt voor de info over de matskist, weer wat geleerd :ok:
(En leuk dat je weer op het forum te vinden bent ;) )

De laatste werkzaamheden om de Leo 'Hurdegaryp klaar' te maken zijn verricht. Ik heb wat pigmenten op de rupsen, wielen en romp aangebracht. Tevens wat modder spetters op de zijkant aangebracht, door een mengseltje van pigment en water te maken, hier een kwast in te steken en daarna met de airbrush langs de kwast blazen om de spetters op de tank te krijgen. Dit geeft net weer wat meer leven aan het geheel.
Ook zijn er nog wat branstofvlekken aangebracht, en wat olie op de wielen. Een stukje stretched sprue is gebruikt om een antenne te maken.
Omdat een losse tank toch wat saai is, heb ik de afgelopen dagen een ondergrondje gefabriceerd. Fotolijstje van de Action, Das klei, statisch gras en wat pigmenten; lekker simpel, maar wel effectief.

Hierbij de eindfoto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31. okt 2016, 17:55 

Heel mooi geworden met wat stof en modder! De verwering met de witte olieverf is nu ook meer op z'n plaats gevallen. Ziet er heel goed uit.

En een prima ondergrondje zo. Leidt niet af van de tank, maar plaatst 'm net even in een context.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 3 van 3   [ 26 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3