Verander lettergrootte
Het is nu di 19. sep 2017, 15:30

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 11 van 11   [ 106 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: [WIP] Esci 1/72 Sd.Kfz. 11 & Flak 38 vierling
BerichtGeplaatst: vr 17. maart 2017, 21:15 

Erg mooi geworden, Huib!
Hier ook weer zo'n niet al te actieve poster, ook hier vraagt de kitjessponsor a.k.a. werkgever extra inzet, ook in de avonden.
Ik probeer dan mijn schaarse modelbouwtijd egoïstisch in mijn eigen in slakkentempo voortschreidende bouwels te stopppen ;-)

Groeten Jeroen

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [WIP] Esci 1/72 Sd.Kfz. 11 & Flak 38 vierling
BerichtGeplaatst: za 18. maart 2017, 09:56 

Dank voor de leuke reacties, heren!

markie schreef:
waar haal je de tijd vandaan om dit allemaal zo snel te doen.

Tja, gewoon. Ik denk dat ik door de weeks wel een avondje of drie nog een uurtje zit te prutsen voor ik naar bed ga. Op woensdag ben ik altijd vrij en lukt het me vaak wel om dan een uurtje of twee uurtjes te bouwen. En in het weekend lukt dat vaak ook wel. Dus ik denk dat ik gemiddeld wel zo´n zes uur in de week zit te modelbouwen. (En dan wel doorwerken, he?). Voor mij is modelbouwen ook wel echt therapeutisch noodzakelijke ontspanning: na een lange dag werk en gezin nog even een uurtje helemaal alleen in m´n eigen wereldje waar alles kan en niks moet. Heel fijn.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [DONE] Esci 1/72 Sd.Kfz. 11 & Flak 38 vierling
BerichtGeplaatst: za 1. apr 2017, 11:35 

Het is nooit te laat om toch nog even te zeggen dat ik diep onder de indruk ben van je technische vaardigheid Huib.
Heel knap en inventief werk. Hoe meer onderdelen je zelf maakt, hoe mooier dit vak wordt nietwaar?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 3. apr 2017, 12:42 

Mr. Cryns schreef:
Het is nooit te laat om toch nog even te zeggen dat ik diep onder de indruk ben van je technische vaardigheid Huib.
Heel knap en inventief werk. Hoe meer onderdelen je zelf maakt, hoe mooier dit vak wordt nietwaar?

Dankjewel, Mr. Cryns!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27. apr 2017, 16:48 

Een samenvattende reactie voor je bouwsels van de Churchills, De Blitz en nu de Sd.Kfz. 11. Ik heb de afgelopen periode flink wat gemist :oops:
Ik heb werkelijk alle drie deze topics zo nu en dan met :plonk: :plonk: zitten te lezen.
Het venuft en de simpele oplossingen om de modellen aan te kleden en te verbeteren zijn echt heeeel erg gaaf.

De Sd.Kfz. 11 heb ik ook, maar dan van Italeri....een van de dingen die met opvielen is dat Italeri geen rubberen tracks levert bij deze kit maar allemaal losse schakels, geen idee of dit nu een voor- of nadeel is. Wat ik wel weet is dat ik mijn lol op kan :cheesygrin: .
Afbeelding

De Flak heb ik van Hasegawa en die is zo goed als hetzelfde als die van Esci. Maar de wijzigingen die jij hebt toegepast en dan met name de lopen van het schiettuig is iets dat ik zeker ook ga toepassen.
Afbeelding

Cheerz :ok:
Barry

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28. apr 2017, 17:23 

Dank voor je enthousiaste reactie Barry! Leuk!

De Italeri SdKfz.11 is hetzelfde kitje als de Esci. Bij latere boxings is ook Esci overgegaan van de dropveterrupsbanden naar de zogenaamde link and length tracks. Met die link and length tracks kun je veel mooiere resultaten bereiken dan met de dropvreters tracks. Maar het is wel moeilijk ze allemaal netjes in lijn te krijgen en geen hoekige overgangen rond de aandrijf- en spanwielen. Sommige mensen haten ze. Ik heb er een keer mee gewerkt, met goed resultaat:

Afbeelding

Die Flakvierling lijkt idd erg op de Esci, maar is ´m toch ook niet. Maar een aantal onderdelen, zoals het schild, lijken precies gekopieerd. Volgens mij is die Hasegawea Flak een rebox van Nitto, en heeft Nitto lang geleden wel degelijk onderdelen gekopieerd van Esci. Interessant.

Maarreh, dat wordt leuk als je die gaat bouwen! Veel succes en plezier!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 11 van 11   [ 106 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11