Verander lettergrootte
Het is nu zo 22. apr 2018, 07:04

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 2 van 3   [ 28 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: [WIP] 1/35 King Tiger met interior
BerichtGeplaatst: vr 17. nov 2017, 08:27 

Ik houd je wel onder controle Barry :)

Ik heb nog nooit van het merk Mission... gehoord qua verf, maar ik ben dan ook heel ouderwets qua verf en houd het gewoon bij Revell en Humbrol blikjes, lekker ouderwets, maar dan weet ik in iedr geval dat er standaard een harde verflaag op komt.

Die staalkleur van Vallejo is trouwens wel mooi zo op de foto. Ziet er netjes uit.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19. nov 2017, 21:46 

Wolf73 schreef:
Welkom, welkom....

Prachtig project zeg...ook met dat interieur.
Alleen vind ik het altijd jammer dat je er bijna nooit iets van terug ziet.

ESM...dat is altijd leuk om om je geld ongemerkt je portemonnee te zien verlaten :titter:
Waarschijnlijk ook weer dit jaar :panic:

Succes....kijk uit naar je vorderingen.

Cheerz :ok:
Barry

Ja dat heb ik wel gemerkt bij de SMC, ga je 'even kijken' kom je terug met een bult verf en wat dozen :panic:
Voor het interieur ga ik er voor zorgen dat het dak van de romp en toren los blijven dan is het grootste gedeelte van het interieur nog te bekijken, met een beetje mazzel zou het zelfs nog wel eens kunnen zijn dat ik het achter pantser los laat dan is ook nog het grootste gedeelte van de motor te bekijken.

markie schreef:
Ik houd je wel onder controle Barry :)

Ik heb nog nooit van het merk Mission... gehoord qua verf, maar ik ben dan ook heel ouderwets qua verf en houd het gewoon bij Revell en Humbrol blikjes, lekker ouderwets, maar dan weet ik in iedr geval dat er standaard een harde verflaag op komt.

Die staalkleur van Vallejo is trouwens wel mooi zo op de foto. Ziet er netjes uit.

'Why fix something if it isn't broken?' :P Ben zelf niet zo'n fan van die email verf omdat het zo lang duurt voordat ze droog zijn, ook heb ik niet voldoende ventilatie heb om ze veilig te spuiten. Watergedragen acryl verf vind ik zelf dan weer veel handiger, nadeel is wel dat dat spul voor geen kwartje wil blijven zitten op kaal plastic dus je moet eigenlijk wel een primer gebruiken anders word het een bende.

Kleine update:

Ik heb de eerste reeks tracks af, uiteindelijk had ik 92 schakels nodig.
Afbeelding

Het terug loop wiel zit nog niet vast gelijmd, mochten de tracks nog wel iets rekken dan kan ie altijd nog wat naar buiten worden gedraaid zodat de tracks op de juiste spanning blijven.

Mvgr.

Pieter

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20. nov 2017, 08:24 

Dat zit er strak om zeg.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22. nov 2017, 12:27 

Die tracks liggen er inderdaad heel mooi om. Doet hier, net als in het echt, de zwaartekracht zijn werk, of is dit de meesterhand van Pieter?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22. nov 2017, 19:28 

Huib schreef:
Die tracks liggen er inderdaad heel mooi om. Doet hier, net als in het echt, de zwaartekracht zijn werk, of is dit de meesterhand van Pieter?

Yep door hun gewicht krijg je altijd de juiste 'sag' wat ideaal is voor tanks met redelijk slappe tracks zoals Panthers en Tigers maar ook op IS, KV en zelfs Panzer III/IV tanks staan ze goed (mits je het terugloop wiel goed heb staan), dat en het makkelijke verven/verweren met burnishing fluid is het mooie van metalen tracks.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 3. jan 2018, 23:50 

Jawel er word ook nog doorgebouwd bij Miniatur Henschel und Sohn :P Niet heel veel vooruitgang want die Mosquito en de feestdagen kwamen er tussen maar nu dat voorbij is en er een einde komt aan wat andere projectjes heb ik ook weer wat tijd voor dit monster :cheesygrin:
Ten eerste wat Elfenbein op de zijkanten gespoten, aanvankelijk zou ik dit in de rode menie laten staan maar de meeste plaatjes die ik heb kunnen vinden laten toch zien dat de Elfenbein daar toch door liep. Ook heb ik de grote opslagkisten voor onder de vloer van de geschuttoren geplaatst.
Afbeelding

Reserve periscopen, MG 34 munitiezakken, hydraulische schokbrekers en nog een hendel voor de bestuurder zitten er nu ook in.
Afbeelding

Die 2 zakjes is overigens niet de hele MG 34 munitie voorraad van de tank, op de voorste steun voor het dak komen ook nog een flink aantal zakken munitie.
Om de voorste schok breker aan de rechter kant zit een schild van PE nikkel, dit is een stuk moeilijker om uit te snijden en te vouwen dan messing maar voelt wel wat steviger aan. Het schild is er waarschijnlijk voor om te voorkomen dat de radioman zijn benen breekt als de tank over een steen rijd terwijl hij zijn been tegen die schokbreker leunt
Afbeelding

Ook nog nog 2 steuntjes geplaatst op de vloer, ik weet zo snel niet wat hier op komt te staan maar dat word denk ik vanzelf wel duidelijk.
Afbeelding

En als laatste een beginnetje gemaakt met de wand tussen het motor en gevechts-compartiment, de voorkant word aan de bovenkant Elfenbein, ook heeft hij nog wat onderdelen nodig en moeten er nog wat details geschilderd worden.
Afbeelding

De achterkant zat vol met ejection pin marks maar daar zie je na het vullen, schuren en schilderen niet zo veel meer van :cheesygrin:
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 4. jan 2018, 08:25 

Toch is het een mooi kleurtje, die menie kleur. Ziet er mooi uit Pieter, mooi detailwerk.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 7. jan 2018, 22:02 

Mooi met die torsiestaven in die donkere metaalkleur.
In die MG34 munitiezakken, zitten daar patroonbanden in? Waarom niet in de standaardkistjes? Waren die te groot voor binnen in de tank?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 7. jan 2018, 22:21 

Ja... prachtig die metal tracks. Hangen mooi natuurlijk door :ok:
Afbeelding
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 7. jan 2018, 22:28 

Er zitten inderdaad patroonbanden in die zakken, de zakken werden in hun geheel bevestigd aan het geweer dat is voor zover ik weet niet mogelijk met de kistjes. De zakken waren groter dan de normale trommelvormige magazijnen die werden gebruikt door de infanterie en er zaten twee onder het geweer, één om munitie aan te leveren en één op hulzen op te vangen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 2 van 3   [ 28 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende