Heel kort:
Huib heeft volgens mij ook zoiets gebouwd en zijn ogen (en wellicht de ogen van een expert) is er nogal wat aan te merken op dit kitje. Ik wilde gewoon een bruut schietding uit de 2e Wereldoorlog hebben. Ik heb ook een kanon uit de 1e Wereldoorlog en wil nog een modern kanon bouwen (PZH2000 of zo'n Amerikaan). Gewoon, leuk om eens wat anders te bouwen. Perfect? Wellicht niet, maar ach, ik is geen expert
Uit het onderstaande setje, alleen de PAK40 gemaakt. De andere 2 heb ik weggegeven. Dat uit de kluiten gewassen pistool vond ik lelijk en heb niet zoveel met die 4 ziekenhuisnaalden die omhoog dienen te schieten.

Halverwege de bouw, onderdelen nog niet geschilderd, wel alles in elkaar gelijmd:

Eindresultaat na 2 reparaties, het kleine kannonetje vond het niet zo leuk dat er een zware beurs op gegooid werd, gevolg: één wiel eraf en één achterpoot afgebroken (en Huib weet hoe fragiel die onderdelen zijn, er is ongeveer 1 mm lijmnaad). De basiskleur is zwart, vervolgens lichte waas grijs er overheen (vanwege het ontbreken van de juiste donkergrijze kleur), kleuren lijken veel lichter dan ze zijn, vanwege de flitslamp.

René