Verander lettergrootte
Het is nu za 20. okt 2018, 17:52

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 4 van 4   [ 37 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: [WIP] 1/35 Jagdpanther G1 Late
BerichtGeplaatst: wo 21. feb 2018, 20:46 

Tracks zitten erg mooi inderdaad.

Wat Huib zegt, de modder kan wel iets lichters gebruiken. Kan je nu alsnog doen, krijg je gelijk wat diepte in de modderlagen.

Mag ik je nog 1 tip geven? Doe een donker pinwash rond de uitstekende delen zoals luiken e.d. Laat ze er net wat uitspringen en geeft daardoor nog meer diepte.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 9. maart 2018, 01:38 

Dank heren voor het advies :ok: Niet heel veel kunnen prutsen door drukte in in het echte leven maar ik heb toch het een en ander toegevoegd.
@Huib over die kleur van de modder ben ik het niet met je eens, de kleur die ik heb gebruikt is in het echt (op jouw scherm misschien anders) heel donkerbruin, op het plaatje zie je misschien het verschil beter: link is echt een roodbruine 'vietnam' grond kleur, in het midden de donkerbruine kleur die ik in het begin voornamelijk hier heb gebruikt en rechts staat de kleur die ik er op advies van jullie er nog overheen heb gegooid.
Afbeelding

@Peppie, ik had al een pin wash gedaan maar het is goed mogelijk dat dat nog wat te subtiel is, ik pruts ook maar wat :panic: Aan de andere kant wil ik ook voorkomen dat het te overdreven wordt (blijven prutsen dus :P )
@Markie, nyet problem :mrgreen:
Afbeelding

Voor de rest eigenlijk alleen maar wat meer lichtere pigments aangebracht op de loopwielen en de tracks, op sommige plekken op de tracks is het contrast nog wel wat te groot tussen de donkere en de lichte plekken dus ik ga dat nog even aan pakken :behave: maar voor de rest is die eigenlijk wel klaar, er zijn nog wel wat meer verbeter puntjes (lelijke naad aan de voorkant bijvoorbeeld) maar die neem ik mee naar het volgende project in plaats van hele tijd dingetjes proberen te repareren op deze. Ook ben ik niet helemaal enthousiast over de Dunkelgelb die ik heb gebruikt, is eigenlijk wat te fel voor mijn gevoel en aangezien die verf sowieso niet heel goed is (Mig verf is acryl maar lost toch op in enamel thinners) toch maar eens kijken of ik wat Dunkelgelb van Mission Models kan krijgen. Mogelijk komen er nog wat toevoegingen ivm het ondergrondje die ik ga (probereren) te maken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor het ondergrondje zat ik te denken aan een modderig weggetje door een bos in de herfst/laat in de winter/vroeg in de lente, een beetje zoals deze Panthers.
Afbeelding

Bossen staan er redelijk om bekend dat ze vol staan met bomen ( :roll: ) dus maar wat geëxperimenteerd met verschillende diktes ijzer en messing draad voor de stam en takjes, en bruine vallejo thick mud voor de basis van de bast om iets te maken wat hopelijk ooit na heel wat gepruts kan lijken op een boom.
Afbeelding
Afbeelding

Dus... die [WIP] tag blijft nog wel even staan :cheesygrin:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 9. maart 2018, 08:02 

Stukken beter ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 9. maart 2018, 23:15 

Ik kan het niet heel goed zien op je foto's, maar het lijkt er zo een stuk beter uit te zien, met meer nuances en minder contrast tussen vieze en schone delen van de tank. Mooi hoor! :ok:

En succes met je diootje!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 9. maart 2018, 23:30 

Ik vind mooi geworden :ok:

Succes met de dio..... vooral met de bomen... :shock: Is iets wat mij nog niet echt wil lukken.. :?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16. apr 2018, 20:00 

Hoe is met de diorama?

Kunnen er ook twee Jagdpanthers op?
Want..... smikkel smikkel....

MENG No #TS-039
Afbeelding

Afbeelding

http://www.themodellingnews.com/2018/04/the-latest-big-cat-from-meng-models-as.html#more

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16. apr 2018, 21:34 

Ik ben er nog niet echt verder mee dus ik kan mijn plannen nog aanpassen :p Die nieuwe Meng kit ziet er wel echt uit als een super kit, genoeg opties om de meeste varianten van de G1 te bouwen, staat hoog op het verlanglijstje :cheesygrin: (en hopelijk komen ze ook met een G2 :cheesygrin: )

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 4 van 4   [ 37 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4