Verander lettergrootte
Het is nu ma 22. okt 2018, 07:08

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 2 van 4   [ 37 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: [WIP] 1/35 Jagdpanther G1 Late
BerichtGeplaatst: ma 8. jan 2018, 23:22 

Dank voor uitleg betreffende de emmer.

René

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17. jan 2018, 19:08 

Wat een gave bak is dit, inderdaad heel mooi detail, maar nu hebben we het de hele tijd over een emmertje, zit deze ook bij de kit?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17. jan 2018, 23:57 

markie schreef:
Wat een gave bak is dit, inderdaad heel mooi detail, maar nu hebben we het de hele tijd over een emmertje, zit deze ook bij de kit?

Nee hier zit geen emmer bij, sommige oudere kits van Dragon hebben wel allemaal extra's erbij maar deze heeft dat al niet meer, gelukkig heeft ie nog wel magic tracks :cheesygrin: Die nieuwe Panther Ausf. A van Meng heeft wel een tweetal emmers samen met nog meer extra's zoals jerrycans, reserve wielen, boomstammen, onderdelen voor een befehlspanther, etc.. Ik heb zelf nog wel wat resin emmertjes die uit een stowage set voor een Panzer III komen maar die passen ook prima op een Jagdpanther :cheesygrin:
Afbeelding

Zoals al eerder aangegeven hadden MNH Jagdpanthers een afwijkend patroon op de opberg kisten, dus allereerst oude patroon eraf geschuurd.
Afbeelding

En nieuwe patroon aangebracht met wat halfrond styreen.
Afbeelding

Het ziet er een beetje grof uit, ik zit nog wat te twijfelen of ik het toch vervang door wat anders of het zo laat.

Dragon wil dat je eerst alle kleine breekbare onderdelen bevestigd aan de bovenkant van de romp voordat je die vast maakt aan de onderkant, dit leek mij geen goed plan dus heb ik alleen het kanon, machinegeweer en periscoop voor de bestuurder aan de bovenkant voordat ik de boel op elkaar plakte.
Afbeelding

Achterop het motor dek in elkaar gezet.
Afbeelding

Als je dit vergelijkt met het motor dek van de Tamiya Jagdpanther zie je goed waar de verschillen zitten tussen een Ausf G motor dek zoals op de Tamiya Jagdpanther en die van een Ausf. A zoals op de Dragon G1 Late
Afbeelding

Bij Panthers horen natuurlijk van roosters achterop, gelukkig geeft Dragon je ze gewoon in de doos.
Afbeelding

En als laatste alle 32 wielen van de sprue gehaald. Ik heb ze nog niet vast gelijmd omdat dat problemen gaat geven bij het verven maar ze moeten toch een keer eraf en anders ga ik het weer uitstellen :panic:
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18. jan 2018, 10:53 

Ik vind het persoonlijk te grof Pieter, verder ziet de boel er strak uit natuurlijk.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26. jan 2018, 15:16 

markie schreef:
Ik vind het persoonlijk te grof

Maar bestaat er nog fijner PE gaas, dan? Het lijkt me dat dit er na een dun laagje verf prima uitziet. En hetzelfde denk ik van de opbergkisten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26. jan 2018, 15:25 

Ik had het over de opbergkisten Huib, de opgeplakte stripjes.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28. jan 2018, 18:11 

Mooi gedetailleerde kit zeg.. :woot:

Wat betreft de ribbels, net wat te grof inderdaad. Is het een idee om er wat dunnere ronde staaf op te lijmen? Als je na het bevestigen er wat plamuur of lijm langs legt, ziet het er ook uit als half rond.

Succes verder :ok:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28. jan 2018, 18:34 

Ik heb een tijdje getwijfeld over die kisten maar uiteindelijk toch besloten om wat dunnere ribbels er op te zetten, ziet er toch net wat beter uit.
Afbeelding

De rest van de kit ging ook gewoon prima in elkaar, zoals gewoonlijk bij Dragon zaten er wel een paar fouten in de handleiding :roll: maar niks dramatisch.
Afbeelding

En toen was het al weer tijd voor primer, deze keer gekozen voor zwart om wat diepte te creëren rond naden en dergelijke
Afbeelding

Meestal laat ik de onderkant van de tank ongemoeid of gooi ik er een klodder modder overheen aangezien je het waarschijnlijk toch niet meer ziet maar deze keer doe ik het iets anders: Bij Duitse tanks bleef (voor zover ik heb gelezen) de onderkant in de rode primer staan dus heb ik dat hier bij deze Jagdpanther ook gedaan.
Afbeelding

Vervolgens de onderkant afgeplakt en de rest een laagje Dunkelgelb gegeven.
Afbeelding

En als laatste het rubber van de loopwielen geschilderd en de contact oppervlakken van de wielen met de tracks geverfd met een mengsel van Vallejo steel en semi matte aluminium
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29. jan 2018, 08:23 

Stripjes zien er nu inderdaad een heel stuk beter uit, meer in verhouding met de rest, ik weet alleen nog niet echt wat ik van het schilderwerk op de loopwielen vind, daar kan ik waarschijnlijk pas wat over vinden als je de tracks eromheen hebt gelegd.
En ik snap nog niet helemaal waarom je een zwarte basislaag hebt genomen als je daarna, tenminste zo lijkt het op de foto, een dikke gele laag eroverheen blaast, waardoor je de kleur verschillen door het zwart niet echt meer ziet.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29. jan 2018, 11:20 

Ziet er al goed uit. Ik vind de loopwielen wel ok, hoor. Beetje verweren en top

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 2 van 4   [ 37 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende