Verander lettergrootte
Het is nu zo 16. dec 2018, 23:44

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 4 van 5   [ 43 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: [WIP] Panzerhaubitze 2000 1/35 van Meng
BerichtGeplaatst: di 21. aug 2018, 13:47 

Mijn dank voor de complimenten. Hier en daar zit er net wat te veel lijm of had ik wat lijm aan de vingers. Met wat voorzichtig schuurwerk haal ik dat dat ik wel weg. De volgende foto's zijn met een andere camera gemaakt. Ik had eerst een systeemcamera van Fujifilm maar die lag toch niet zo lekker in de hand. Deze heb ik in de winkel in kunnen ruilen tegen een Nikon D3400 spiegelreflexcamera, uiteraard wel een beginners camera want ook deze hobby is kompleet nieuw voor mij.

De basis is helemaal klaar. Hij mag nu in de grondverf en dan kan het echte spuitwerk gaan beginnen. Ik weet nog steeds niet welke uitvoering het gaat worden maar ik neig naar de Nederlandse uitvoering. Het lijkt mij wel leuk om een Nederlands arsenaal een tanks te hebben.
Ikzelf vind hem netjes in elkaar zitten maar heb wel wat reparatiewerk moeten doen. Zo was de zwaailamp achterop afgebroken en de reling bij één van de luiken bovenop brak doormidden toen ik hem van de sprue af wou halen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dan mag ik nu aan de tracks gaan beginnen. En zeg eens eerlijk, wie van jullie heeft dit bedacht?

Afbeelding
Afbeelding

De bovenste foto laat de onderdelen zien en de onderste hoe het in elkaar moet zitten. Ik heb van elk drie zakjes dus ik ga hier niet erg vrolijk van worden, maar dat hoort er nu eenmaal bij. Ik heb op internet zitten zoeken naar een andere oplossing en heb die ook gevonden alleen gooide mijn auto dat plan in de prullenbak :( Ik ga dus ouderwets friemelen :mrgreen:

Afbeelding

Dat was een multiriem :woot: Deze knapte onder het rijden. Geen stuurbekrachtiging, dynamo die niet oplaad, waterpomp/oliepomp die niet draaien dus de hele kermisverlichting op het dashboard ging branden. Is best vervelend want de vorige eigenaar had hem nog geen 10.000 km geleden laten vervangen, helaas alleen de riem dus niet de rollen enzo. Gelijk maar een nieuwe APK en een onderhoudsbeurt er tegenaan gooien dan weet ik zeker dat hij weer goed is.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21. aug 2018, 22:20 

Eddepet schreef:
En zeg eens eerlijk, wie van jullie heeft dit bedacht?

Ikke! :P

Maar sjongejonge ik blijf onder de indruk van het ongelooflijk mooie detail van deze kit. De structuur ook van de pantserplaten op het dak. Super.
Ik ben nu heel benieuwd naar het spuitwerk. Nederlands, in de driekleurencamo, is altijd mooi. Dus dat is zowiezo een goede keuze.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22. aug 2018, 22:08 

Ai ai ai... erg slim inderdaad, de snaar wel vervangen maar de rollen niet :roll:

Die rupsen, ja ik heb geen ervaring met rupsen, maar ik zou gewoon lekker muziekje opzetten en er lopende band werk van maken. Verstand op nul en gaan... :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23. aug 2018, 02:28 

Mooi detail weer, als de huidige Panther gekte voor bij is toch maar eens gaan kijken naar zoiets :ok: Ik zie volgens mij nog wel een klein kiertje op de rechterkant van de toren (4e foto) maar voor de rest ziet het er prima uit :cheesygrin:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 24. aug 2018, 07:51 

En toen was het geld weer op ;) Duur grapje zo'n multiriem op deze manier en dat is jammer.
Inderdaad, het detail van deze kit is van een heel hoog niveau, ik ben dan ook benieuwd hoe je de rest op gaat pakken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 25. aug 2018, 11:54 

Als je denkt dat je je portie pech wel gehad heb gaat er toch weer iets niet zoals gepland. Ik wou donderdag de tank in de tuin voorzien van een laagje grondverf. Speciaal twee busjes van Tamiya gekocht ivm de photo ets. Ik op zolder een plank pakken, tank erop gezet en voorzichtig richting de tuindeur. Totdat ik halverwege een slapende kat tegenkwam. De kat maakte een hoop herrie, en ik lag samen met de tank in de kamer, hier kon ik nog wel een beetje om lachen. Ik kon alleen niet lachen om het feit dat ik (half) op de tank geland was en deze dus in een aantal onherstelbare stukken is geeindigt :evil: Ik heb vrijdag nog wel gekeken of hij nog te redden valt maar helaas is dat niet het geval. Dingen krom, afgebroken, kortom die ligt nu in de kliko.

Vanmorgen wezen kijken naar iets anders en ben thuis gekomen met een...............................Lees maar in het nieuwe topic want ik ga gewoon verder met deze verslavende hobby :cheesygrin:
Ik wil hier alleen kwijt dat de lat wel heel erg hoog ligt en dat ik hem niet met verstand maar met gevoel gekocht heb.
Bij deze ook erg bedankt voor de tips en opbeurende woorden in dit topic en geloof me ik zal dat nog veel harder nodig hebben.

En nu ga ik even Formule 1 kijken, hapje eten, en mezelf even achter de oren krabben hoe we het volgende bouwwerk op gaan lossen :panic:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 25. aug 2018, 12:42 

Dat is zonde zeg, zo'n mooie dure tank en dan val je er boven op.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 25. aug 2018, 13:35 

Zo Eddepet..... heb je voorlopig wel ff alle pech gehad.... (mag ik hopen) :shock: .

Juiste instelling, gelijk weer op het paard klimmen :ok:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 25. aug 2018, 13:45 

Het is inderdaad zonde markie maar niets aan te doen. En net als peppie hoop ik het nu even gehad te hebben met de pech.

Op naar het volgende project.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26. aug 2018, 20:54 

Ow, balen zeg! Daar ben ik nu altijd bang voor als ik met een model door het huis loop. (Dat doe dus ook maar vrijwel niet.)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 4 van 5   [ 43 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende