Verander lettergrootte
Het is nu wo 27. maart 2019, 01:11

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 497 van 497   [ 4968 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 493, 494, 495, 496, 497
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Nieuwe aanwinsten
BerichtGeplaatst: zo 24. feb 2019, 15:59 

Zo, mooi spul Reimer! Nu ik nog.... ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24. feb 2019, 22:12 

Mooi hoor, ook hier een (al jaren) tevreden Inifinity gebruiker. Ik heb ook de 0,15 en de 0,4, de 0,4 gebruikte ik tot voor kort nooit, alleen voor de 1/72 EP-3B Batrack Orion heb ik hem gebruikt omdat die nogal groot is.
Voor alle andere 1/72 modellen altijd prima gered met de 0,15, zelfs de (Revell Aqua) metallics, die hebben mooi fijn pigment.

Voor de 1/32 D.VII is voor de grotere oppervlakten de 0,4 wel handig (ook voor glans/matlak), en sinds een tijdje met de jongens wat zijdelings aan het bouwen -voor de oudste is de 0,4 prima (met naaldstandbegrenzing ingeschakeld) zodat de verf wat dikker kan zijn en het voor hem makkelijker is om een dekkende egale kleur te spuiten. Hij moet alleen nog leren dat als je hem op zijn kop houdt dan de verf eruit loopt!

Veel plezier ervan!

En mijn laatste aanwinst in 1/32, voor de ML-KNIL DH9 (H-104). Overgens heb ik geen idee waarom DutchDecal de DH9 eronder (met die strepen) erbij heeft gedaan, want die zit al standaard in de Wingnut Wings kit. Wat ik zelf wel jammer vind is dat bij de SPAD de originele Franse markeringen er niet bij zitten, dat zijn alleen een rode of zwarte nummer 20 en wat stencils voor de staart. Maar ja, dat is misschien zelf nog te maken. Persoonlijk vind ik de oranje ballen nogal lelijk bij het creme/ecru van de Spad.
Overigens had deze SPAD ook een gekleurde band om de neus (waarschijnlijk blauw of groen) die niet in het profiel staat en klopt de vorm van het ruitje niet (er waren verschillende stijlen). Persoonlijk vind ik het wel fijn als in een decalsetje staat welke optionele onderdelen uit een kit je moet gebruiken.

Een ander puntje is dat die haan die je op de achtergrond als een soort watermerk ziet (voor één van de Nieuports) geen achtergrond heeft, maar alleen zwart en rood/geel is -er staat doodleuk bij dat je hem op een gespoten of geverfde achtergrond moet plaatsen. Gelukkig is die vorm niet zo complex... :roll: :roll:
De H-104 ziet er op zich goed uit, maar verder ben ik niet erg kapot van deze sheet zoals je merkt.
Afbeelding
(geleend van Scalemates)

Jeroen

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25. feb 2019, 22:32 

Da's inderdaad een knappe investering Reimer, maar wel eentje waar je enorm veel plezier van gaat hebben en voor langere tijd.
Ik heb voor primer en metallics een Ultra met een 0,4 naald. Was eigenlijk mijn eerste airbrush (2e hands), heb later de Evolution met 0.15 naald aangeschaft voor het fijnere werk.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 3. maart 2019, 22:15 

Wat referentie materiaal aangeschaft voor lopende en komende (Jagd)Panther projecten :cheesygrin:
Afbeelding

Deze reeks volgt de complete restauratie van Panther Ausf. A Farhrgestell Nr. 158134 door de Wheatcroft Collection in Engeland. Wat wel bijzonder is aan deze Panther is dat die gebouwd is door DEMAG en die hebben tijdens de oorlog slechts 50 Panthers gebouwd voordat ze zich alleen maar focusten op het bouwen van Bergepanthers.
De boeken volgen de complete restauratie tot in de kleinste details en zijn super handig voor het detailleren van Panther interieuren vooral als het aankomt op bedrading en leidingwerk.
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 3. maart 2019, 23:08 

Afgelopen weekend stond in het teken van modelbouw. Zaterdag gehele dag in Termunterzijl en vandaag in Assen. Assen was een 3-daags evenement waar ik met IPMS-noord een stand heb bemand (goed, ik alleen vandaag) en daar struinende, struikelde ik over onderstaande kit. Vooral het 50% korting stickertje stond me wel aan. Nog geen €12 euro voor - in mijn ogen - de beste kit voor een 1:72 AH-64D.

Afbeelding

Niet alleen een leuke dag over modelbouw gepraat, maar dus ook weer een mooie kit rijker.

René

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 4. maart 2019, 09:25 

Afbeelding
Ook ik heb afgelopen vrijdag maar eens wat nieuws gekocht. Ook op de beurs in Assen, maar niet met 50 % korting helaas.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 4. maart 2019, 20:05 

Ik heb deze ook gezien inderdaad, in de stand van Gert. Nee, die T.V lag niet in de koopjes-bak.

René

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14. maart 2019, 03:06 

Voor het F-14 project wat referentiemateriaal ingeslagen,

Afbeelding

The holy bible of the Tomcat. :hail:

Van onze zuiderburen Daco http://www.dacoproducts.com/KDCB003.php Echt een ontzettend goed boek voor details. Enige elende is, nu wil ik het F-16 boek ook hebben. :behave: http://www.dacoproducts.com/KDCB001.php

Reimer

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 497 van 497   [ 4968 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 493, 494, 495, 496, 497