Verander lettergrootte
Het is nu zo 18. nov 2018, 22:46

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 3   [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: OPROEP
BerichtGeplaatst: zo 11. aug 2013, 16:45 

Lieve mensen,

na lang beraad gooi ik toch even 'n oproep de ether in.

Het valt mij en wellicht ook anderen op dat er de laatste tijd weinig tot niet gereageerd wordt op iemand zijn knutselwerkjes. Als we wel naar elkaars bouwsels gaan zitten kijken, maar helemaal niet meer reageren, dan bloedt het hier vanzelf 'n keertje dood. Waar het om gaat, is dat je een forum met z'n allen maakt. Het is gewoon jammer om te zien dat een aantal bouwers hele leuke dingen neerzet en daar nauwelijks respons op krijgen.

Het laatste wat ik wil is een ellenlange discussie met goede redenen waarom mensen wel of niet zouden reageren en de bekende argumenten als: ik heb al op MB gereageerd of heb niets zinnigs te vermelden. Ook ik ken al deze redenen als mijn broekzak. Desondanks doe ik tóch een oproep om wat meer of vaker te reageren. Wel zo leuk voor degene die wat moois heeft neergezet. Toch ?

Dus.

Gr. Peet

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: OPROEP
BerichtGeplaatst: zo 11. aug 2013, 18:08 

Helemaal mee eens peet! Betrap mijzelf er ook wel eens op dat ik bijna niet reageer, en dan probeer ik toch meer te reageren her en der... Komt ook nog wel eens voor dat ik denk een reactie geplaatst te hebben, maar vergeten op bevestigen te drukken :mrgreen:

I'm in iig!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12. aug 2013, 08:55 

Helemaal mee eens!!!

Ik denk dat veel mensen moeite hebben met het grijze gebied tussen Grendels regels als: oooeehh en aaahhh's en het vermelden van goede constructieve feedback.

Wanneer we met z'n allen 'bang' zijn om te roepen dat iets erg mooi is maar verder weinig over het gebouwde kunnen zeggen, dus dan maar helemaal niks posten, gaat het inderdaad op termijn doodbloeden. Wat het misschien al een beetje doet. De meetings zijn een welkom stukje gereedschap om wat persoonlijke banden aan te halen, om een klein beetje de neuzen 1 kant op te krijgen en om inderdaad ook even dit soort situaties te bespreken alvorens het op het net te gooien.

Mijn instelling is dat ik bouw voor mezelf maar het echt wel ok vind wanneer men niet meer te roepen heeft dan: Mooi gedaan, nette spuitklus, mooi onderwerp of wat dan ook.
Eerlijk is eerlijk, dat is toch ook leuk om te lezen. Soms komen er vanzelf wel een aantal discussie's/gesprekken omhoog waar vervolgens iedereen wat aan kan hebben.

Goeie actie om dit even te noemen Peter!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12. aug 2013, 09:02 

Ik betrap mijzelf er tegenwoordig op dat het door het compleet uitblijven van reacties niet bepaald meer leuk is om wat te plaatsen. Dan vraag ik me bij mezelf af of het zo verschrikkelijk slecht is wat ik plaats dat mensen niet meer de behoefte hebben om te reageren, of dat ik vreemde reacties heb gegeven naar andere mensen bijvoorbeeld, waardoor mensen niet meer richting mij willen reageren.
Het is in ieder geval niet bepaald hoopgevend wanneer er geen enkele reactie op modellen wordt geplaatst en dan begin ik persoonlijk in ieder geval behoorlijk aan mijzelf te twijfelen. En is het niet zo dat je zelf ook minder behoefte hebt om op iets te reageren wanneer er ook niet op je eigen modellen wordt gereageerd?

Mark

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12. aug 2013, 10:40 

darka schreef:
Helemaal mee eens!!!

Ik denk dat veel mensen moeite hebben met het grijze gebied tussen Grendels regels als: oooeehh en aaahhh's en het vermelden van goede constructieve feedback.

het is nog mooier; d'r is helemaal nergens een regel waarin wordt gesteld dat o&a niet mag:

Citaat:
2) De bedoeling is dat we hier van elkaar leren en hoewel o&a reacties best heel prettig zijn om te krijgen zijn ze niet heel erg constructief over het algemeen en brengen ze de poster niets verder. Probeer dus bij voorkeur de poster berichten te geven waar hij of zij wat mee kan! (..maar vergeet niet dat o&a's zeker niet verboden zijn :cheesygrin:)

het enige "verbod" (en zelfs dat is het niet echt want er worden nooit berichten verwijderd en posters worden hoogstens even aangesproken) is eigenlijk dit:

Citaat:
4) We zijn een ietwat allergisch voor loze, nietszeggende postings. berichtjes met alleen teksten als "ik volg je!", ïk neem een abonnementje op je topic", "ik hou je in de gaten", etc. worden dus niet echt op prijs gesteld. Heb je niks nuttigs te melden, reageer dan niet. Liever een topic zonder reacties dan een topic van 36 pagina's met alleen maar geneuzel over niks zonder meerwaarde voor de topicstarter.

het verhaaltje dat o&a hier niet welkom zou zijn komt met name voort uit het eindeloze gedram van een paar mensen op brouwers die zich op hun pik getrapt voelen doordat ze hier ooit aangesproken zijn omdat ze als een blinde koe, zonder ook maar enig besef van regels en gebruikelijke omgangsvormen hier, hun derrie online gooiden en vervolgens gewieberd werden en ik gok zo dat doordat velen van jullie nog steeds vrij regelmatig rondkijken bij sbs-modelbrouw dit idee daardoor hebben overgenomen.

voor zover ik me kan herinneren is er hier nog nooit iemand aangesproken op het feit dat 'ie zei dat iets leuk, danwel mooi was en dat gaat ook zeker niet gebeuren zolang ik hier de toko run...

vooralsnog hebben we hier een vrij hoog niveau qua bouwwerkzaamheden en het zou inderdaad wat jammer zijn als we straks, door gebrek aan verslagen omdat mensen geen reacties meer krijgen, uit moeten gaan wijken naar buitenlandse fora omdat er in nederland weinig meer overblijft waar je serieuze en enthousiaste reacties krijgt op je knutselarij.

"If you're offended by any word, in any language, it's probably because your parents were unfit to raise a child"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12. aug 2013, 23:31 

Helemaal mee eens, natuurlijk bouw je ten eerste voor jezelf, maar een klein regeltje met een positieve opmerking kan het bouw genot alleen maar vergroten!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13. aug 2013, 12:47 

Ooh en Aah probeer ik altijd in te pakken in een redelijk getypte ABN-zin, anders is het zo'n kaal bericht. Uiteraard bouw je voor je zelf, maar omdat je daar trots op bent (je bouwt naar je kunnen en scills) laat je dat zien. Om dat te doen moet je eerst al een drempel over, de meesten die hier posten en foto's laten zien, zijn die drempel al overgestoken. Oppeppende woorden moedigen je inderdaad aan om lekker verder te 'knoeien'. Kritiek mag uiteraard gegeven worden, daarvoor post je ook, van die kritiek leer je toch, maar wil ook vaak wel het duwtje in de rug zijn om iets wel op/aan te pakken waar je tegen aan hikt of liever niet wilt doen.

René

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14. aug 2013, 00:05 

Ik weet het is een rode doek voor Gren, maar ik vindt nog altijd een Like button niet verkeerd,
of iets in die richting. Ik heb soms niets zinnigs te zeggen, maar vindt het wel leuk.
Je kunt er wel zien hoeveel mensen er na gekeken hebben, dat wel.
Maar ik zou ook meer moeten reageren, wat soms door tijdgebrek moeilijk is.

Maar in de basis eens, en een "vind ik heel erg leuk wat je gebouwd hebt" is voor iedere ego goed .
Ik denk ook dat het in Juli / Augustus altijd wat rustiger is.

Gr
Helge

Dark Dudes

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14. aug 2013, 17:56 

Plakkers is meer dan alleen een modelbouwforum, de meeste mensen kennen elkaar ondertussen ook in levende lijve.
Ik maak me ook schuldig aan niet reageren, zeker als ik niet meer kan uitbrengen dan ohhh of ahh.
Maar bekijk de meeste lopende projecten wel om zo weer wat te leren ( ja zelf ik probeer wel eens wat te leren :behave: ).

En zeker de lange zomer heeft te maken dat het rustig is op het forum.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16. aug 2013, 11:02 

Ik kijk elke dag met veel plezier de forummen (fora....fori.. whatever...) door, en zit regelmatig met een grijns het geschrevene te lezen.

Reageren doe ik echter zelden, tenzij ik meen iets bij te dragen te hebben, wat helaas niet al te vaak gebeurt. Ik denk dat ik in weze een 'lurker' ben.

De oproep tot meer reageren support ik natuurlijk van harte, en ik zal proberen er op te letten, maar het is voor mij tegennatuurlijk. Klinkt wat zwaar en zo, maar dit is het in weze wel. Als ik niks te zeggen heb, doe ik het liever niet. (Nee broertje, dat geldt alleen voor schrijfsels, in het normale spraakverkeer ben ik wel eens anders ja....ik weet het).

En nu weer aan het werk..
Knutt

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 3   [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende