even voor de duidelijkheid; ik ben niet met de noorderzon vertrokken maar gewoon te druk met RealLife(tm)-toestanden om actief te kunnen schrijven op een forum (een beetje verslagupdate kost me al gauw een uurtje of 3 en dat zit er gewoon niet in).
naast een full time baan heb ik hier een chronisch depressieve vrouw en draai ik zo'n beetje een volledig huishouden in m'n eentje dus als ik al een paar uur heb "voor mezelf" dan spendeer ik die voornamelijk aan wat plakwerk en voor schrijven blijft er dan niets over. zoals al opgemerkt werd post ik op feestboek wel regelmatig en dat heeft twee redenen; op de eerste plaats omdat ik daar binnen 2 minuten een stapel plaatjes neer kan gooien zodat er in ieder geval nog iets te zien is en ten tweede omdat ik mijn fb-pagina ook gebruik om handelscontacten te leggen waardoor ik dan (onder andere) dit forum kan financieren.
dat ik het forum "uit de lucht haal" is trouwens niet iets waar mensen zich druk om hoeven te maken; zolang er hier actieve gebruikers zijn (al zijn het er nog maar 2...) blijft de boel gewoon draaien.
waarom het hier het afgelopen jaar zo veel rustiger is geworden? geen idee wat de precieze oorzaak is, maar ik weet wel dat een aantal mensen die voorheen erg veel postten hier zelf ook erg druk in de grote-mensen-wereld zijn en daardoor er ook niet meer aan toekomen/kwamen om hier nog verslagen te plaatsen en daarnaast is een groepje mensen op brouwers aan het posten gegaan omdat daar de reactiegraad hoger ligt.
ik moet trouwens zeggen dat de rust hier wel wat bedrieglijk is; je ziet vaak weinig tot geen mensen ingelogd zijn, maar dagelijks hebben we hier toch gemiddeld zo'n 750 bezoekers (hoewel daar ook het verkeer naar de webshop bij gerekend is natuurlijk) en sinds vorige jaar januari is het aantal bezoekers en pagina-opvragen vrij constant.
het kan zijn dat meespeelt dat ik natuurlijk weinig tot geen verslagen meer schrijf (hoewel er binnenkort weer eentje aan zit te komen wegens verzoekje van de ipms

) en veel mensen daar toch ook wel hier voor kwamen en daarnaast was ik tot een klein jaartje geleden vrij actief voor wat betreft PR-toestanden (mailcontact, andere fora, beurzen, etc) en dat ligt nu ook wel enigszins stil.
er is destijds geopperd om de verslagbasis voor hier wat minder strikt te maken, maar daar kwamen voornamelijk negatieve reacties op (mensen vonden het huidige "format" fijn om mee te werken) maar mocht dit er voor zorgen dat mensen sneller geneigd zijn een verslag op te starten is dat natuurlijk altijd alsnog het overwegen waard...
oh, er is trouwens niet met modder gegooid hoor, ook niet "op de achtergrond". mijn beleid is altijd "je mag hier zijn, je moet hier niet zijn dus als je je niet (meer) thuisvoelt kijk dan gerust verder voor een ander thuis" geweest en het ziet er naar uit dat een aantal mensen dat heeft gedaan. erg jammer, maar wat mij betreft helemaal prima; het moet onderdeel van je hobby zijn en het moet geen "moeten" worden zeg maar.
oh2: dat deze account al sinds een tijd niet meer is gebruikt wil niet zeggen dat ik hier niet kom; geen van mijn mobiele apparaten logt automagisch in op het forum omdat bij diefstal/verlies mensen anders opeens gebruik kunnen maken van volledige gebruiksrechten hier dus voor "onderhoud" werk ik direct over de server die verder voor niemand toegankelijk is.
(...en daarnaast heb ik natuurlijk ook nog mijn phpbbadmin-account hier draaien die wordt gebruikt voor alle zaken die niet met het posten van berichten op het forum te maken heeft

)
ik ben hier dus nog wel (een beetje..) actief, alleen niet echt zichtbaar