Verander lettergrootte
Het is nu wo 20. jun 2018, 01:40

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 3 van 5   [ 49 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Wie kijken hier nog?
BerichtGeplaatst: do 21. jan 2016, 23:21 

Dat kan nu al. Ten eerste door een topic aan te maken met de tag [PICS] en ten tweede in de Gallery, die nu maar weinig gebruikt wordt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21. jan 2016, 23:41 

Die was eigenlijk bedoeld voor foto's van complete afgeronde plaksels. Zat meer te denken aan een topic, "on the bench" o.i.d.

Reimer

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21. jan 2016, 23:49 

Gallery vind ik ook niet een toevoeging met heel veel extra waarde. Want je kunt er uiteindelijk geen commentaar op geven, terwijl je er normaliter juist meer hebt van feedback.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22. jan 2016, 01:00 

Beste mensen,

ik maak nog niet zo heel lang deel uit van deze plezante bende :titter: maar dat gezegd zijnde moet ik toch ook wel vaststellen dat dit forum heel wat minder actieve gebruikers telt dan in het begin dat ik hier lid ben geworden. Natuurlijk, de mensen die hier al veel langer lid zijn, zullen deze trend wel veel beter aanvoelen dan ik.

Als jullie mijn persoonlijke mening willen weten :

Ik weet niet, maar ik heb zo'n deja-vu gevoel. Ik heb deze problemen ook gekend bij Kitmaker Benelux (ben daar ooit ook moderator geweest). Langzaam aan daalde de interesse daar, totdat iemand een topic opende over het hoe en waarom er zo weinig gepost werd, enkele ideetjes ten tonele werden gevoerd om daarna met frisse moed en hoop er weer tegenaan te gaan, en om na een week of maand te moeten vaststellen dat het schip al te diep gezonken was. Zo op die manier ettelijke malen, en kijk waar ze nu staan.....een dood forum waar geen actie meer is.

Dat is meteen ook de reden dat ik dit forum heb opgezocht, omdat ik het toch wel belangrijk vind dat er hier in Nederland of België een actief forum mag zijn waar onze Benelux modelbouwvrienden terecht kunnen. En eerlijk gezegd, ik vind het hier leuk, nog steeds en ik blijf hier posten totdat de boel echt stilvalt (hopelijk nooit).
Ik ben onlangs ook op modelbrouwers gaan posten en voorlopig vind ik dat forum best wel ok......maar......alles wat ik daar post, post ik hier ook, ik verlaat dit schip niet.

Buiten dat post ik ook nog op twee internationale forums, m.n. Large Scale planes en Large Scale Modeler, beiden Engelstalig. Beide zijn supergoede forums, maar zoals ik voorheen al zei, een Benelux forum vind ik toch heel belangrijk, al is het Belgisch of Nederlands maakt niet uit. Daarom dat het belangrijk is dat zoiets niet verloren mag gaan, tenslotte heb ik al één Benelux forum naar de haaien zien gaan en ik hoop van harte dat ik dit geen tweede keer ga meemaken.

Tot zover mijn bescheiden mening omtrent dit probleem.

MVG

Danny

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22. jan 2016, 01:21 

Huib schreef:
O ja, Grendel,

Kun je ergens hulp mee gebruiken?

met name de afwas. en de badkamer moet ook nodig weer eens worden gepoetst..

:titter:

qua forum is er weinig echt werk; d'r wordt vrij "netjes" gepost en op -met name in het begin- wat mensen na die gewoon domweg aan het posten gingen op z'n "brouwers" zonder even de huisregels te lezen heb ik eigenlijk nooit echt veel hoeven optreden. vooralsnog dragen jullie je behoorlijk dus heb ik qua modereren weinig to geen assistentie nodig :wink:

wat wel handig is is wanneer er ergens wat gedaan moet worden er even een pb wordt gestuurd en even op de "!"-knop gedrukt wordt; ik heb doorgaans niet de tijd om alle groepen in de gaten te houden dus een notificatie is altijd welkom.

Bennie schreef:
Ik kreeg de indruk dat het hier een aflopende zaak was, maar dat was dus fout gedacht gelukkig ;)

och, het is inderdaad vrij rustigjes hier, maar aan de andere kant zie ik op ipms-meetings ook geen honderden bezoekers en zelfs "tientallen" (op enkele uitzonderingen na..) is een overstatement. daarbij blijf ik erbij dat ik liever kwaliteit dan kwantiteit zie op fora en ik kijk liever naar jullie "paar" bouwsels dan dat ik megafora door moet ploegen om hier en daar wat bekijkbare zaken te vinden waar ik wat van kan leren of die me inspireren.

peppie schreef:
Ik heb geen Feestboek en zal dus wel moeten :titter:

och, ik ben zelf ook nog niet zo heel lang actief op feestboek, maar het is absoluut wel een meerwaarde voor wat betreft inspiratie. er zijn modelbouwgroepen met letterlijk duizenden leden waar dagelijks erg veel mooi werk langs komt en ondanks dat je voor verslagen zeker niet op fb moet zijn, is het voor het uitgebreidere plaatjeskijkwerk zeker wel een goede plek.

...en daarbij is het ook een ideaal medium om contacten te leggen met andere bouwers die je anders niet zou spreken; ik heb tegenwoordig mensen als adam wilder, mig jimenez, brett green en nog meer "top level" bouwers in m'n "vrienden"lijst staan en spreek ze ook regelmatig.

RAM schreef:
Als we allemaal zo doorgaan is dat toch prima, en wie weet komen er nog wel wat meer actieve leden bij. :ok:

toen ik destijds hier begon ben ik vrij actief aan het werven geweest onder de mensen die ik zelf ken en dat leverde een redelijke groep mensen op die de kern van dit forum vormden. we zijn onderhand een paar jaar verder en zaken schuiven door natuurlijk, maar doordat het een vrij hechte kern was die elkaar ook in het echie wel eens sprak kwam er vrij weinig nieuwe aanwas. als jullie dus mensen kennen die belangstelling hebben om bezig te zijn op een wat meer "volwassen" forum nodig ze dan gerust uit!

RAM schreef:
@Grendel, fijn dat je nog tijd vindt om het hier draaiend te houden en nog tijd hebt voor de plakkerij. In het echte wereld verhaal; loop je zelf niet voorbij. De muur waar je dan tegenaan loopt is keihard.

och, na een jaartje of 20~25 aan huwelijk ken ik het klappen van de zweep wel aardig zeg maar :wink:
ik heb gewoon keuzes moeten maken in waar ik energie in stop en helaas kan ik dit forum niet heel erg hoog zetten in de lijst wegens naast een relatie heb ik ook nog een dochter die richting puberteit gaat, een huishouden, een baan en soms ook nog wel iets in de vorm van sociale contacten (hoewel ook vrij minimaal wegens weinig tot geen tijd voor :p)

RAM schreef:
Is het misschien een idee om een topic aan te maken waar je, zoals bij Facebook, je foto's gewoon in kan zetten zonder een heel verhaal. A la "Nieuwe aanwinsten" ?

daar heb ik ooit wel eens aan zitten denken en dat hebben we ook wel eens serieus besproken, maar het gehalte aan geplaatste verslagen was al vrij laag waardoor de kans erg groot was dat mensen alleen nog maar "in progress" foto's in een dergelijk topic zouden laten zien zonder verdere uitleg en het educatieve deel van bouwverslagen dus helemaal zou verdwijnen. het is hier al vrij rustig en ik ben bang dat een actief deel met een dergelijk format uiteindelijk helemaal een doodsteek zou kunnen zijn...

markie schreef:
Gallery vind ik ook niet een toevoeging met heel veel extra waarde. Want je kunt er uiteindelijk geen commentaar op geven, terwijl je er normaliter juist meer hebt van feedback.

klopt, en daarom is dat onderdeel ook toegevoegd met de restrictie dat er geen discussies welkom zijn. als mensen daar hele gesprekken kunnen/mogen voeren dan is er geen reden meer om verslagen te schrijven en valt dus het educatieve voordeel weg. en dat was dus juist een van de basisredenen om dit forum te beginnen :wink:

kom je dus alleen om plaatjes te kijken, dan kun je naar de gallery. wil je weten hoe mensen iets tot stand hebben gebracht dan ga je naar de verslagafdeling...

trouwens net voor jullie efkes een verhaaltje uitgepoept in het vliegbeestjesgedeelte. kost een avondje bouwen overslaan maar dan heb je weer wat :wink:

"If you're offended by any word, in any language, it's probably because your parents were unfit to raise a child"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22. jan 2016, 02:11 

Grendel schreef:
chronisch depressieve

Hier heb ik helaas ook teveel ervaring mee al sta ik daarbij aan de andere kant van de lijn. Ik heb zoveel bewondering voor mijn vrouw maar soms ook zelfs voor mezelf omdat we het toch maar weer draaiende houden hier.
Veel mensen beseffen het niet want ze zien iemand die er niet ziek uitziet maar deze ziekte is extreem dodelijk en ik vind het soms een wonder dat ik nog besta. Een paar jaar geleden zelfs de ziekte met de K 'overwonnen' maar over de ziekte van de depressie en psychose durf ik niets te zeggen. Ik blijf maar lekker door bouwen om de tijd te verdrijven en de kids weten me te vinden en komen gezellig bij me zitten. Het geeft me structuur en ik blijf wat van de tv vandaan. Gewoon een goede hobby en nu weten jullie gelijk waarom ik zoveel aan het bouwen ben. :cry:

http://modelfishingships.blogspot.nl/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22. jan 2016, 08:36 

Citaat:
RAM schreef:
Is het misschien een idee om een topic aan te maken waar je, zoals bij Facebook, je foto's gewoon in kan zetten zonder een heel verhaal. A la "Nieuwe aanwinsten" ?

daar heb ik ooit wel eens aan zitten denken en dat hebben we ook wel eens serieus besproken, maar het gehalte aan geplaatste verslagen was al vrij laag waardoor de kans erg groot was dat mensen alleen nog maar "in progress" foto's in een dergelijk topic zouden laten zien zonder verdere uitleg en het educatieve deel van bouwverslagen dus helemaal zou verdwijnen. het is hier al vrij rustig en ik ben bang dat een actief deel met een dergelijk format uiteindelijk helemaal een doodsteek zou kunnen zijn...

Bedoelt RAM het in dit geval niet speciaal voor jou Grendel, zodat wij wel je voortgang kunnen zien, maar je niet alle tekst erbij hoeft te zetten?

Het voordeel van een forum an sich vind ik persoonlijk omdat je de tips en adviezen altijd weer terug kunt vinden, er allerlei zaken met betrekking tot het model en de voortgang ervan besproken kunnen worden en je mensen toch steeds meer leert kennen. Nu heb ik wel facebook en zit ik ook wel bij diverse groepen, onder andere Grendel zijn "Den Nederlandsche Plasticwerken Mij." Echter heb ik hier nog nooit wat geupload aangezien ik op één of andere manier altijd de weg in dat soort groepen kwijt raak.

Het is jammer dat er tegenwoordig nog zo weinig gepost wordt hier op dit forum en laten we hopen dat dit weer wat aan zal trekken.

@ DannyVM, goede zaak dat je hier blijft posten, had inderdaad ook al gezien dat je bij Brouwers bent gaan posten. Dat doe ik zelf ook, aangezien daar wel groepsbouwen zijn en van de grond komen i.v.m. het veel hogere aantal leden. En ik me meestal het beste kan dwingen om een model af te bouwen als ik meedoe aan een groepsbouw. Iets met een einddatum e.d.
Echter is en blijft het nadeel een beetje de hoeveelheid mensen die daar reageert met inhoudelijke reacties.

@ Grendel, veel succes thuis en op het werk, waar je volgens mij ook iets in de psychische hoek deed/ doet. Dit lijkt me geestelijk behoorlijk vermoeiend en zwaar, maar ik hoop ook dat je zo af en toe ook nog eens de tijd hebt om wat op het forum te zetten, al is het maar een reactie met een tip bijvoorbeeld. Plus dat het voor ons natuurlijk heel vermakelijk is om te lezen hoe jij je bouwwerkjes in elkaar knutselt, want ik leer er elke keer weer van.

@Kees, goed dat je in ieder geval die eerste ziekte hebt kunnen overleven, depressiviteit is iets waar ik heel moeilijk een vinger op kan leggen, simpel gezegd kan ik me niet voorstellen dat iemand chronisch depressief kan zijn. Ik heb helaas ook iemand meegemaakt in de nabije omgeving die aan deze ziekte leed (zoals waarschijnlijk de meeste mensen), zodoende heb ik wel enig idee hoe moeilijk en zwaar het is, voor je gezin, maar vooral ook voor jou. Kees, heel erg veel sterkte met het leven met deze nare ziekte en ik hoop dat wij nog vele jaren van jou kunstwerken mogen genieten en dat je dan ook plezier blijft houden in het plaatsen van je berichten. Je past namelijk technieken toe waar ik me nooit toe zou kunnen zetten en het levert je, waarschijnlijk met veel proberen en oefenen, hele mooie resultaten op.

Ik moet zeggen dat het me goed doet om alle reacties hier te lezen. Het is misschien dan wel een beperkt groepje, maar iedereen reageert toch maar mooi en ook nog eens verdomde inhoudelijk en positief. TOP !

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22. jan 2016, 09:43 

Wat een verhaal Kees! Zet 'm op. Ik vind je geweldig.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22. jan 2016, 10:03 

Citaat:
met name de afwas. en de badkamer moet ook nodig weer eens worden gepoetst..

Ik kom wel een keertje langs binnenkort.... ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22. jan 2016, 20:09 

Voor mij persoonlijk geld het modelbouwen als een rustmoment.
Om het accuutje weer op te kunnen laden zeg maar.
Het doorsnuffelen van dit forum is daar een onderdeel van.

Dagelijks genieten van de brouwsels, ( oeps sorry ) plaksels die jullie hier laten zien.

Waarvoor dank aan jullie allen.
En met speciale dank aan Grendel :ok:

Wat mij betrefd een volle plakkerstafel op de ESM in 2016.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 3 van 5   [ 49 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende