Verander lettergrootte
Het is nu ma 16. jul 2018, 04:37

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 2 van 5   [ 49 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Wie kijken hier nog?
BerichtGeplaatst: do 21. jan 2016, 11:01 

Volgens mij zijn we het over de volgende twee punten in grote lijnen eens:

1. Plakkers heeft bestaansrecht omdat het anders is dan andere Nederlandse modelbouwfora: klein, serieus, een toon van opbouwende kritiek en het gaat echt om het bouwen. De actieve leden hechten daaraan.

2. Het aantal actieve leden is onder een kritieke grens gedaald. Met zo weinig actieve leden is de levensvatbaarheid in gevaar.

Daar is maar één oplossing voor: actief leden werven onder iedereen die je kent die aan modelbouw doet.

En de rol van Grendel is essentieel omdat het zijn forum is.

Grendel, twee vragen aan jou:

1 Weet jij hoe het komt dat de zaak hier het afgelopen jaar flink ingezakt is?

2. Wat zijn jouw plannen mbt de toekomst van Plakkers?

Ik zal hem een pm sturen.

Laatst bijgewerkt door Huib op do 21. jan 2016, 11:07, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21. jan 2016, 11:06 

Hou ons op de hoogte Huib, ik ben benieuwd.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21. jan 2016, 14:31 

even voor de duidelijkheid; ik ben niet met de noorderzon vertrokken maar gewoon te druk met RealLife(tm)-toestanden om actief te kunnen schrijven op een forum (een beetje verslagupdate kost me al gauw een uurtje of 3 en dat zit er gewoon niet in).
naast een full time baan heb ik hier een chronisch depressieve vrouw en draai ik zo'n beetje een volledig huishouden in m'n eentje dus als ik al een paar uur heb "voor mezelf" dan spendeer ik die voornamelijk aan wat plakwerk en voor schrijven blijft er dan niets over. zoals al opgemerkt werd post ik op feestboek wel regelmatig en dat heeft twee redenen; op de eerste plaats omdat ik daar binnen 2 minuten een stapel plaatjes neer kan gooien zodat er in ieder geval nog iets te zien is en ten tweede omdat ik mijn fb-pagina ook gebruik om handelscontacten te leggen waardoor ik dan (onder andere) dit forum kan financieren.

dat ik het forum "uit de lucht haal" is trouwens niet iets waar mensen zich druk om hoeven te maken; zolang er hier actieve gebruikers zijn (al zijn het er nog maar 2...) blijft de boel gewoon draaien.
waarom het hier het afgelopen jaar zo veel rustiger is geworden? geen idee wat de precieze oorzaak is, maar ik weet wel dat een aantal mensen die voorheen erg veel postten hier zelf ook erg druk in de grote-mensen-wereld zijn en daardoor er ook niet meer aan toekomen/kwamen om hier nog verslagen te plaatsen en daarnaast is een groepje mensen op brouwers aan het posten gegaan omdat daar de reactiegraad hoger ligt.
ik moet trouwens zeggen dat de rust hier wel wat bedrieglijk is; je ziet vaak weinig tot geen mensen ingelogd zijn, maar dagelijks hebben we hier toch gemiddeld zo'n 750 bezoekers (hoewel daar ook het verkeer naar de webshop bij gerekend is natuurlijk) en sinds vorige jaar januari is het aantal bezoekers en pagina-opvragen vrij constant.
het kan zijn dat meespeelt dat ik natuurlijk weinig tot geen verslagen meer schrijf (hoewel er binnenkort weer eentje aan zit te komen wegens verzoekje van de ipms ;) ) en veel mensen daar toch ook wel hier voor kwamen en daarnaast was ik tot een klein jaartje geleden vrij actief voor wat betreft PR-toestanden (mailcontact, andere fora, beurzen, etc) en dat ligt nu ook wel enigszins stil.

er is destijds geopperd om de verslagbasis voor hier wat minder strikt te maken, maar daar kwamen voornamelijk negatieve reacties op (mensen vonden het huidige "format" fijn om mee te werken) maar mocht dit er voor zorgen dat mensen sneller geneigd zijn een verslag op te starten is dat natuurlijk altijd alsnog het overwegen waard...

oh, er is trouwens niet met modder gegooid hoor, ook niet "op de achtergrond". mijn beleid is altijd "je mag hier zijn, je moet hier niet zijn dus als je je niet (meer) thuisvoelt kijk dan gerust verder voor een ander thuis" geweest en het ziet er naar uit dat een aantal mensen dat heeft gedaan. erg jammer, maar wat mij betreft helemaal prima; het moet onderdeel van je hobby zijn en het moet geen "moeten" worden zeg maar.

oh2: dat deze account al sinds een tijd niet meer is gebruikt wil niet zeggen dat ik hier niet kom; geen van mijn mobiele apparaten logt automagisch in op het forum omdat bij diefstal/verlies mensen anders opeens gebruik kunnen maken van volledige gebruiksrechten hier dus voor "onderhoud" werk ik direct over de server die verder voor niemand toegankelijk is.

(...en daarnaast heb ik natuurlijk ook nog mijn phpbbadmin-account hier draaien die wordt gebruikt voor alle zaken die niet met het posten van berichten op het forum te maken heeft :wink:)

ik ben hier dus nog wel (een beetje..) actief, alleen niet echt zichtbaar :wink:

"If you're offended by any word, in any language, it's probably because your parents were unfit to raise a child"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21. jan 2016, 14:39 

Grendel,

Nog even een vraag, Joost schijnt hier nog iets van een moderator te zijn, doet deze nog iets?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21. jan 2016, 14:52 

voor zover ik weet niet; joost is ook boel veel druk in de grote-mensen-wereld dus het modereerwerk (voor zover dat er is ;) ) probeer ik zelf een beetje bij te houden

"If you're offended by any word, in any language, it's probably because your parents were unfit to raise a child"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21. jan 2016, 16:05 

Dank voor je uitgebreide reactie, Grendel!

Ten eerste: sterkte met de RealLife(tm) beslommeringen.

Ten tweede: goed te horen dat wat jou betreft Plakkers gewoon doorgaat. Dat doet me deugd, want ik voel me hier thuis. Ik ga lekker door met mijn bouwverslagen posten en reageren op de bouwsels van anderen, en hoop dat nog wat mensen dat blijven doen. Een forum als dit draait tenslotte op een kern van actieve bouwers.

Ik zal proberen de weinige bouwers die ik buiten dit forum ken te verleiden om hier ook eens wat te ondernemen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21. jan 2016, 16:15 

O ja, Grendel,

Kun je ergens hulp mee gebruiken?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21. jan 2016, 17:42 

Als het forum blijft bestaan, blijf ik hier posten :ok:
En gren, bedankt voor de uitgebreide reactie.
Ik kreeg de indruk dat het hier een aflopende zaak was, maar dat was dus fout gedacht gelukkig ;)

Say you'll haunt me!

Stone Sour

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21. jan 2016, 21:23 

Dus...... blijven posten heren :ok:
Ik heb geen Feestboek en zal dus wel moeten :titter:

@Grendel sterkte, en goed te horen dat je dit forum in leven wilt houden :ok:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21. jan 2016, 22:31 

Goed nieuws dus. :ok:

Als we allemaal zo doorgaan is dat toch prima, en wie weet komen er nog wel wat meer actieve leden bij. :ok:

@Grendel, fijn dat je nog tijd vindt om het hier draaiend te houden en nog tijd hebt voor de plakkerij. In het echte wereld verhaal; loop je zelf niet voorbij. De muur waar je dan tegenaan loopt is keihard.

Is het misschien een idee om een topic aan te maken waar je, zoals bij Facebook, je foto's gewoon in kan zetten zonder een heel verhaal. A la "Nieuwe aanwinsten" ?

Reimer

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 2 van 5   [ 49 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende