Verander lettergrootte

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 3 van 4   [ 35 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: nieuwe vormgeving...
BerichtGeplaatst: ma 3. sep 2012, 21:09 

TripleP schreef:
Daarbij komt nog dat de ANWB en veel andere instanties die in de loop der jaren (en nog steeds) richtingsborden bij of boven de weg plaatsen er voor gekozen hebben om dit vooral met witte tekst op een blauwe achtergrond te doen. De achterliggende gedachte heeft met leesbaarheid te maken.

Het het is natuurlijk ook zo dat een ANWB bord ook gauw een half uur pal voor je giegel hangt.
Als je een fora maakt met een knalblauwe achtergrond met witte letters kan ik je op een briefje geven dat men na een kwartier lezen toch enigszins achterlijk begint te worden... :?

Zelf ben ik ook niet echt een fan van deze lay-out, en vond ik het grijs/oranje prettiger. Prettiger eigenlijk dan de kleuren die op Brouwers gehanteerd worden.

Danny

Junkers Ju 390C 'Amerika Bomber'

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 3. sep 2012, 21:17 

dubbel gevoel moet ik zeggen. Voor de foto's is een donkere achtergrond mooi en rustig. dat klopt. Voor het lezen vind ik witte letters op zwart helemaal niets. Ik heb dit topic door zitten lezen en uiteindelijk waren de letters voor mijn ogen aan het dansen.

Ik hen ook het gevoel dat de kleurcombi de letters nog kleiner laten lijken. Een gevoel wat ik ook heb bij beginveld.
Puur de "hoofdstukken zijn best te lezen. Maar de onderteksten maakt het geheel in mijn ogen een rommeltje.

Dan de kleurcombi zelf. Wel ahm... ...die doet me toch wel heel erg aan sex/fetish sites denken. Maar zeker niet aan een modelbouwforum.
eindconclusie voor mij. In dit geval heeft de oude stijl dik mijn voorkeur.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 3. sep 2012, 21:37 

ik heb vanavond verschillende topics hier door zitten lezen. Puur om te kijken of dit me zou bevallen of niet. En in het begin was ik het met weust enz eens. Maar ik moet zeggen dat het begint te wennen. Ik geloof zelfs dat ik dit rustiger vind lezen.

Citaat:
Dan de kleurcombi zelf. Wel ahm... ...die doet me toch wel heel erg aan sex/fetish sites denken

Dit was ook mijn gedacht bij het voor het eerst zien van plakkers nieuwe stijl :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 3. sep 2012, 22:02 

Citaat:
Mark de Grijs schreef; Ben redelijk autistisch dus vind het niets

Ik heb 8 jaar in de zorg met autisten gewerkt.... begrijp nu waarom ze in bepaalde situaties agressief worden naar zichzelf of naar begeleider toe......

Ik vind alles mooi vormgegeven, alleen denk ik dat het lezen van de witte teksten op een zwart achtegrond niet goed is. Denk dat meer vergt van mijn ogen.

It's not the size of the dog in the fight but what size the fight is in the dog!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 3. sep 2012, 22:37 

Voor mij als kleurenblinde is het lastig lezen. De koppen van de tekst vallen wat weg tegen de achtergrond. De tekst zelf is wel goed te lezen maar e.e.a. is voor mij toch een flinke achteruitgang.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 3. sep 2012, 23:09 

Hoi,

het wit op donkergrijs valt nog mee, wel zou ik een lichtere kleur al opvulling buiten de kaders prettiger vinden. Het rood vindt ik niet zo geslaagd, dat is te moeilijk lezen. Zwart/Grijs zijn moeilijke schermkleuren, omdat de meeste ( lees 90%+) schermen geen echt zwart kunnen , uitzondering goede LED of OLED. Dus het zou veel verschil zijn tussen wat de gebruiker ziet op zijn scherm. De blauwe en/of pastelkleuren zijn rustiger voor het ook. Ook zwart op wit is moeilijk te lezen op een scherm, behalve e-readers die een ander technologie gebruiken. Doe eens de kleuren om de kaders in een pastelkleur en de rode schrift meer geel of oranje kleuren.
Dan kun je de kader in donkergrijs en wit houden. Nu is het te donker op het scherm.
Achetgrond, misschien nog iets lichter:
Afbeelding

Test Yellow
Test orange

Gr
Helge

Dark Dudes

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 3. sep 2012, 23:12 

Woonplaats: Den Haag, Zuid-Holland, Nederland, Europa, Aarde, Melkweg, Universum
Op de iPad is het echt turen naar de letters, op mijn laptop (MacBook Pro 15" uit 2009) gaat het nog wel.
Maar blijf de kleur combi niks vinden.

OnlineProfiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 3. sep 2012, 23:14 

Nog één aanvulling voor het slapen gaan: ik voel me hier nu minder thuis... klinkt gek misschien, maar dat oranje-grijs was gewoon vertrouwd. Dat was Plakkers. Zit nu hier wel te lezen, maar heb al de hele avond het gevoel alsof er iets niet klopt :roll:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 3. sep 2012, 23:26 

Je moet het gewoon zien als verbouwing Peet, er komt alleen een ander behangetje op.. De gebruikers en berichten blijven hetzelfde.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 3. sep 2012, 23:57 

Ik denk dat er aan de "oude" vormgeving niet veel gedaan moet worden, alleen misschien wat "moderner" laten ogen.......

It's not the size of the dog in the fight but what size the fight is in the dog!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 3 van 4   [ 35 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende