Verander lettergrootte

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 2 van 2   [ 20 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Modelwereld.eu
BerichtGeplaatst: do 19. sep 2013, 01:13 

Ik heb geen kwaad over voor curt. op en top prima man. een beller is sneller. Ik zou ook helemaal gek worden van dat marktplaats volk. mailen en bieden maar zelden wat kopen. en ja... Het gros van Nederland doet dat.

Dat je kit niet meer verzegeld is. .. wanneer jij ergens bent wil je zien hoe je kit er uit ziet. trek maar open zegt iedere winkelier (deze discussie is op brouwers ook al es geweest). vervolgens hoef je de kit niet een leg je deze terug in de kast. Maar wanneer je iets opgestuurd krijgt moet het dicht zitten.. wil je dat iedere winkelier al z'n bekeken dozen weer dicht sealed??

hou es op met alle slechte ervaringen melden. Wanneer je een ongestelde doos bij de c1000 treft meld je dat ons toch ook niet. ..
Misschien ligt de oorzaak wel bij jezelf zonder dat je het zelf doorhebt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19. sep 2013, 03:46 

Dit vind ik een beetje vreemde reactie, en wel hierom:

darka schreef:
Ik zou ook helemaal gek worden van dat marktplaats volk. mailen en bieden maar zelden wat kopen. en ja... Het gros van Nederland doet dat.

Zet dan niks op Marktplaats, als je de afhandeling niet op je wil/kan nemen...

darka schreef:
Dat je kit niet meer verzegeld is. .. wanneer jij ergens bent wil je zien hoe je kit er uit ziet. trek maar open zegt iedere winkelier (deze discussie is op brouwers ook al es geweest). vervolgens hoef je de kit niet een leg je deze terug in de kast. Maar wanneer je iets opgestuurd krijgt moet het dicht zitten.. wil je dat iedere winkelier al z'n bekeken dozen weer dicht sealed??

Ja, desgevraagd aub de doos wel openen om de inhoud te bekijken, maar als je iets online bestelt heb je die optie sowieso niet, dus mag je verwachten dat je bestelling gesealed aankomt. Is dat niet zo, dan op zijn minst wel de inhoud nog netjes verpakt. Ook dat was bij Deadgame kennelijk niet het geval.

darka schreef:
hou es op met alle slechte ervaringen melden. Wanneer je een ongestelde doos bij de c1000 treft meld je dat ons toch ook niet. ..

Klachten mogen gemeld worden. Zeker als dergelijke klachten vaker voor blijken te komen. Misschien zou een handelaar zich er wat van aan kunnen gaan trekken en proberen zijn dienstverlening te verbeteren. Echter een tijdje geleden las ik op een ander forum berichten waaruit bleek dat Curt zich niet veel aantrekt van deze klachten. Sterker nog, daar werd de klager beledigd en bedreigd....

darka schreef:
Misschien ligt de oorzaak wel bij jezelf zonder dat je het zelf doorhebt.

Nogmaals, er komen al jaren regelmatig soortgelijke klachten over modelwereld.eu op diverse fora naar boven. En die zijn echt niet allemaal alleen maar van Deadgame afkomstig. Lijkt me duidelijk dat Curt ook zeker ergens steekjes laat vallen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19. sep 2013, 10:39 

Hier ook alleen goede ervaringen met Curt, zowel via Marktplaats als bij Curt thuis.
En ja soms is een doos open, nou en?
Zolang het model compleet is en en zijn geen onderdelen in de verdrukking/vervormd heb ik daar geen problemen mee.
Daarnaast is Curt met een groot deel van zijn voorraad een stuk goedkoper dan de gemiddelde commerciele bouwdozenverkopert, en als dat betekend dat een doosje niet meer dicht zit of geseald is, jammer dan, ik ben en blijf toch een gevalletje zuinige Ollander.

Dave

Einstein

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19. sep 2013, 14:32 

Begrijp me niet verkeerd, ik snap jullie standpunt heel goed. Zelf zou ik er ook niet moeilijk over doen als:

- de levering op tijd is of er tenminste fatsoenlijk over wordt gecommuniceerd;
- de prijs inderdaad aanzienlijk lager is dan elders, of van tevoren is aangegeven dat het een tweedehands bouwdoos betreft.

Bekijk het ook eens van de andere kant. Als je voor het eerst iets bij een willekeurige webshop, waarvan je de eigenaar niet kent, bestelt mag je er zonder meer van uit gaan dat de aangeboden artikelen in nieuwstaat zijn. Vervolgens duurt het allemaal langer dan verwacht en komt er geen reactie op je e-mails. Als klap op de vuurpijl ontvang je dan ook nog eens een besmeurde, beschadigde doos waarvan de inhoud door elkaar ligt.

Probeer nu eens een objectieve reactie te formuleren...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19. sep 2013, 15:38 

Nou komt ie!
Eerst de vraag, waarom heb je überhaupt bij Curt besteld als je al bedenkingen hebt? Goedkoper misschien?
Het www stelt ons in staat om op een vreselijke manier prijsbewust te zijn (en ja ook ik ben er zo een)
Je zal ongetwijfeld bij meerdere online aanbieders gekeken hebben voordat je iets bij Curt besteld.
En het is al vaker gezegd, een beller is sneller bij Curt, zo doe ik het ook als ik even ga buurten bij hem, even een belletje.

En een smerige doos (nee Peter hou je nu even in :sick: ) tja, verdient geen lintje, maar kom op zeg, het is een doos.....
Zoals ik al eerder zei, als de inhoud intact/compleet is zie ik het probleem niet.
Ik heb al zoveel kits gekocht in de ruim 30 jaar dat ik bouw, en vele kits zaten in een vreselijke doos (wellicht omdat ik veel oostblok bouw en daarin de spoeling dun is)
Ik kijk daar doorheen, dat stukkie karton gaat toch de prul in.
Je wilt niet weten in wat voor staat sommige dozen in mijn stash zich bevinden.
Mijn lokale hobbyboer heeft ook een aantal van die "langslapers" de dozen zien er soms inderdaad niet meer uit, dat gebeurt dus overal.
En daarnaast Curt bied ook de collecorsitems aan, zoals Airfix red stripes, denk je nou echt dat die doosjes na 30-40 jaar in een berispelijke nieuwstaat verkeren?

En Arjen zei het al, hij heeft brand gehad, wie weet is toevallig dat vieze doosje wel een van de kits welke hij wel heeft kunnen redden, en in de paniek op de keukentafel gesmeten is waar een beker choclade op stond.

En het lange wachten, hij zou hierover beter kunnen communiceren, maar communicatie gaat 2 kanten uit, hoeveel moeite is het om even te bellen?
Zowel zijn vaste als mobiele nummer staan op de site.
Ook ik heb wel eens bijna 2 weken moeten wachten op een plakkervelletje dat ergens bij de posterijen rondzwierf wat ik bij de LHS had besteld.
Eerst de LHS gebeld daar was het al verzonden, en daarna met de TNT geschakeld, dag later lag het op de mat, toeval of was het de communicatie?

Mijn 2 centjes, en nee ik ben hier niet om mensen de hand boven het hoofd te houden of juist onderuit te schoffelen, puur mijn bevindingen.
Waar ik alleen niet van houd is schandpaalpraktijken terwijl niet alle opties tot contact/communicatie e.d. benut zijn.
Dave

Einstein

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19. sep 2013, 22:34 

Waar lees jij in mijn 2 posts met betrekking tot dit onderwerp dat ik bedenkingen had??
Ik heb op de website van Modelwereld besteld, omdat dit de enige Revell Hurricane was die ik vond buiten de tweedehandse die op e-bay aangeboden worden. Het was de eerste keer dat ik daar iets kocht, Ik verwachtte een in goede staat verkerende artikel juist omdat ik in een webwinkel bestel. Wanneer deze voor mijzelf was geweest dan had ik er geen problemen mee gehad wanneer doos beschadigd is en vies en dat het pakje te laat werd bezorgd.
Maar aangezien ik ruim van te voren bestel, niet binnen een week het artikel ontvang en ik stuur 3 mailtjes waar enkele dagen tussen zit binnen een periode van een week na een week "wachten", verwacht ik dat ik op z'n minst één antwoord krijg.... zeker in de huidige wereld waar communicatie via e-mail, twitter, Facebooken, what's appen en smsen vaker wordt gedaan dan ouderwets bellen.
Daarbij was het als verjaardagscadeau bedoeld, en ik denk dat jij ook niet graag iemand op zijn verjaardag een cadeau bijv. een boek geeft die beschadigt is en vlekken heeft.... ook al is het boek nog leesbaar....
Dat hij brand heeft gehad dat kan ik niet weten. (ik en duizenden andere bouwers, kennen die Kurt niet in tegenstelling tot jullie.....) Zorg dan dat je dit aangeeft op je site waardoor mensen weten waar ze aan toe zijn.

Just my two cents.....

It's not the size of the dog in the fight but what size the fight is in the dog!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19. sep 2013, 23:07 

mijn 2 korte centjes, waarombel je Curt nietbgewoon op en leg je het probleem voor? dr zal vast een oplossing zijn ergens....

"Oneindig uw woede, uw wijsheid is groot, schenk ons de zege, de vijand de dood
Geen angst om te sterven, uw volk onbevreesd, de wereld zal weten dat Wodan heerst"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19. sep 2013, 23:10 

@ deadgame, de bedenkingen sloeg meer op Marchant zijn uitspraken dan op jouw post, excuus als dit zo over kwam.
En nogmaals, een smerige, in slechte staat verkerende doos verdient geen lintje.
Daarnaast was het mij niet bekend dat het om een cadeau ging, en dan wil je inderdaad iets geven wat er netjes uitziet, helemaal mee eens.
En inderdaad Curt heeft een webwinkel en zou wellicht eens wat beter zijn mail kunnen doornemen, maar als je van de weet ik hoeveel advertenties op marktplaats bakken met onzinbiedingen krijgt in je mailbox kan ik begrijpen dat er wel eens wat teveel gedeleted word, neemt niet weg dat er na 3 mailtjes nog geen reactie is dat niet netjes is.
Maar ondanks dat we steeds meer verdigitaliseren, wat is er mis met een telefoontje?

En voel je niet persoonlijk aangevallen, maar het valt me tegenwoordig op dat het soms wel lijkt alsof men "bang" is om even te bellen...ik ondervind dat ook geregeld beroepsmatig, zo vaak dat ik voor iets een mailtje krijg, of ik even snel wil reageren.....alsof ik de hele dag achter de pc zit.
Bel dan gewoon als je een snelle reactie wilt.

Maar nu de vraag heb je er nog iets mee gedaan, of nog contact gehad met Curt over deze kwestie, want als je niet communiceert veranderd er ook niks, en dan is nooit meer wat bestellen erg makkelijk, maar geen permanente oplossing.

Dave

Einstein

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19. sep 2013, 23:32 

Dave the doctor schreef:
Eerst de vraag, waarom heb je überhaupt bij Curt besteld als je al bedenkingen hebt? Goedkoper misschien?

Niet dat het relevant is voor de casus van deadgame, maar goed:

Inderdaad omdat het een kit betrof die ik graag wilde hebben en elders moeilijk of voor een hogere prijs verkrijgbaar was.

Overigens heb ik juist via Marktplaats betere ervaringen met Curt dan via zijn webwinkel:

- snelle (überhaupt) reactie op mails;
- snelle levering en bij 'vermissing' snelle tweede levering;

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19. sep 2013, 23:36 

@ Dave ;
Nee, heb er niets mee gedaan. Voor mij is het klaar, ga ik geen moeite meer voor doen.
Dacht makkelijk te zijn door een ritje naar een winkel te besparen. Kon ik dat dus alsnog doen.... Heb in de winkel snel een ander kitje gekocht en ik hou die Hurricane.

It's not the size of the dog in the fight but what size the fight is in the dog!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 2 van 2   [ 20 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2