Verander lettergrootte

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 2   [ 14 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Photobucket
BerichtGeplaatst: wo 22. jan 2014, 12:18 

Omdat Imageshack het niet goed doet heb ik sinds vandaag Photobucket. Maar hoe krijg ik de foto's kleiner van formaat bij Photobucket????
( zonder dat ik daar alles moet re-sizen, bedoel ik. en als het toch met de re-size moet welk formaat moet de foto dan worden, zonder dat deze te klein wordt???)

Bedankt voor jullie antwoord.

It's not the size of the dog in the fight but what size the fight is in the dog!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Photobucket
BerichtGeplaatst: wo 22. jan 2014, 13:37 

Het is ff zoeken in je instellingen maar op photobucket kun je hem instellen op een standaard formaat.
Dan wordt elke foto meteen in jouw formaat geplaatst.

Hier op plakkers wordt 1024*768 aangehouden maar veel fora hebben ze liever kleiner. Al heb ik daar persoonlijk nooit iets over gehoord bij plaatsing.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22. jan 2014, 14:49 

werk sinds een jaar ook met pb. upload all mn foto's zonder verder naar grootte te kijken hier op dit forum. Nooit commentaar gehad. check inderdaad wel of ze standaard op de genoemde maat staan.
pb vind ik voor alsnog de beste om je foto's te bewaren.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22. jan 2014, 20:41 

Gevonden.... Als je ingelogd bent en je gaat naar je pagina.

Druk dan op UPLOAD (oranje knop bovenaan) dan staat daar rechts in het kader een icoon (tandwiel) daar druk je op en dan kun je een formaat aanklikken waarin de foto's worden geupload..
Daar staat 1024x768 als recommended dus ik denk dat het wel goed zit..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22. jan 2014, 21:49 

Mannen, BEDANKT!!! :ok:

It's not the size of the dog in the fight but what size the fight is in the dog!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 4. feb 2014, 21:21 

Waarom niet de ruimte gebruiken bij je eigen internet provider?

Groet.

Dingwall

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 5. feb 2014, 08:06 

Omdat ik totaal niet zou weten hoe het moet?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 5. feb 2014, 10:13 

O.k,

Beste mensen.

Ik was een aantal berichtjes aan het lezen, onder andere over aanschaf van een airbrush, waar het over het plaatsen van foto's op het forum ging. De meeste gebruiken hier een online fotoalbum voor, zoals photobucket die zich aan andere wetten bindt dan de Nederlandse. Liever zelf alles in beheer. Of je nu inlogt bij een online fotoalbum of je eigen site.

Het kan ook anders.

Vroeger was het zo, dat wanneer men een internet aansluiting aanvroeg, dat men schijfruimte kreeg naast een internet verbinding en een email adres. Ik ben er niet zeker van of het bij de All in One abo's van digitale televisie ook geleverd wordt, maar bij de meeste providers heet dit een Homepage, zoveel Mb schijfruimte.

Wanneer men dan zijn Homepage bezoekt, zal het er ongeveer zo uitzien: https://webtv.xs4all.nl/images/
Het gaat hierbij om wat men ziet op het scherm, de mappen structuur, niet om de inhoud van de website.
Voorbeeld van een KPN Homepage: http://home.kpn.nl/gebruikersnaam
Voorbeeld van een XS4ALL Homepage: http://http://gebruikersnaam.home.xs4all.nl
Je kunt bij je provider altijd inloggen om je gegevens in te zien. Onder de knop Website staat een webadres zoals hierboven in de voorbeelden.
Men kan de Homepage bewerken met een ftp "File Transport Protocol" programma zoals FileZilla https://filezilla-project.org die bestanden naar de Homepage kan sturen. In het programma moet het webadres, inlognaam en wachtwoord ingevuld worden en kan er verbinding gemaakt worden met de webserver bij de provider. Men zal dan de mappen zien die zich op de server bevinden, ongeveer zoals Windows dat weergeeft. https://filezilla-project.org/client_screenshots.php

Om een foto op de server te plaatsen, sleept men eenvoudig het bestand van de locatie op de computer naar de locatie op de server.
Om webtv.xs4all.nl/images als voorbeeld te nemen: men opent de map "Images" en sleept het bestand in de map "Images". Het bestand in de map zal dan het webadres "https://webtv.xs4all.nl/images/testbeeld.jpg" hebben.
Als men dat dan gedaan heeft en men wil de foto hier op het forum weergeven, kopieert men het webadres van de foto, klikt men de knop Img aan en plakt men het webadres tussen de de twee Img's.
Ik neem aan dat de laatste handeling bekend is.

Foto's die men naar de Homepage wil "uploaden" dient men op het gewenste formaat te hebben alvorens naar de Homepage te sturen.

Ik zal nog wat editen op termijn.
Hopelijk brengt dit wat duidelijkheid.

Groet.

Dingwall.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 5. feb 2014, 14:10 

Maar die schijfruimte is maar heel beperkt toch? Was volgens mij altijd maar 20 Mb ofzo bij KPN. Dus dat zijn vier foto's ongeveer, is dat wel de moeite.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 5. feb 2014, 14:29 

tsja foto's die ik plaats, gooi ik altijd door een programma heen, om te compreseren, mijn foto's zijn altijd 1024 breed, en maximaal 100KB groot. maar gebruik zelf altijd de ruimte van de site van niels en mij. maar gebruik dat ook voor Flevoaviationhobby.net en flevodecals.net, zorg er altijd voor dat de plaatjes onder de 100KB zijn, dit zorgt voor een snelle lading van de pagina.

Flevo Aviation Hobby
Flevo Decals

Death Waits in the Dark.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 2   [ 14 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende