Verander lettergrootte

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 6 van 7   [ 70 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Airbrush oriëntatie vraag...
BerichtGeplaatst: vr 17. jan 2014, 21:33 

goedkoop is duurkoop. Ik ben er op de duurkoop manier achter gekomen. 4 el-cheapo spuiten verder mezelf langzamerhand "omhoog" gewerkt tot wat ik nu heb. 2 spuiten die ik aangeschaft heb for life.

Laat je eens goed informeren bij de heren en dames in Almere. 1 van de weinige zaken waar je naar buiten kan lopen zonder iets gekocht te hebben en waar je met een top gevoel buiten staat. Deze kenners willen je niks verkopen wanneer dat niet hoeft.

informeer daar naar hun opstapdagen en eventuele cursussen.

Laat je goed informeren. Maar single action?? Nee..in mijn ogen waist of centen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17. jan 2014, 21:52 

Hang me er niet aan op, maar volgens mij verkoopt ASA ook tweedehands spuiten volledig door hen gecontroleerd en gereviseerd. Maar wat Arjen zegt: loop er zelf naar binnen en laat je eerst eens volledig informeren. Feit is dat je jaren doet met 'n goede AB en een mooie spuit voor de gemiddelde modelbouwer hoeft geen fortuin te kosten. Bovendien kun je daar ook proefspuiten en ervaren wat 'het een of het ander' in de praktijk doet. Succes met je keuze.

Gr. Peet

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17. jan 2014, 23:23 

Niels schreef:
Een goede spuit hoeft nieuw niet eens veel te kopen. Ik ben begonnen met een Focus, van Harder en Steinbeck, via ASA, helaas niet meer te krijgen, maar vergelijkbaar is de Ultra, een hele goede simpele, degelijke airbrush, waar je zeker de eerst komende jaren veel plezier van kan hebben. Ik ben pas voor een dure spuit gegaan, toen ik mijn Focus helemaal "op" had gespoten.

ik denk dat je beter een 2e hands compressor kan kopen, en een nieuwe spuit, dan bijvoorbeeld andersom overigens

Cheers
Niels

Naar die Ultra had ik ook al even gekeken inderdaad. Een goede keus voor een starter begrijp ik. En lekker betaalbaar.
En qua compressor, 2e hands of een compressor van HBM. Zuigerpomp, tankje eronder, waterafscheider, 23db. Alles voor ff 100,- En ze zitten hier op 5 km afstand. Eerdaags maar eens ff gaan kijken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17. jan 2014, 23:32 

Drammie schreef:
Hang me er niet aan op, maar volgens mij verkoopt ASA ook tweedehands spuiten volledig door hen gecontroleerd en gereviseerd. Maar wat Arjen zegt: loop er zelf naar binnen en laat je eerst eens volledig informeren. Feit is dat je jaren doet met 'n goede AB en een mooie spuit voor de gemiddelde modelbouwer hoeft geen fortuin te kosten. Bovendien kun je daar ook proefspuiten en ervaren wat 'het een of het ander' in de praktijk doet. Succes met je keuze.

Gr. Peet

Ik wil best langs gaan in Almere hoor, maar mezelf kennende, loop ik dan met een hele dure spuit naar buiten... Heb ik thuis weer wat uit te leggen.

Ik hou jullie op de hoogte. En bedankt nog.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18. jan 2014, 00:06 

Wellicht in aankoop duur.

Stel €200,- en je doet er heel voorzichtig mee, goed schoonmaken en onderhouden. Laten we even gokken dat je hem na 10 jaar per ongeluk vallen (dat doe je niet, want je bent er erg zuinig op, dus heb je hem veel langer, maar het gaat even om het voorbeeld), dan kost je dat €200,-- / 10 jaar = €20,-- per jaar.

Hoeveel besteed je jaarlijks aan kitjes? Koop eens een fatsoenlijk kitje en dan ben je dat geld ook kwijt.

René

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18. jan 2014, 11:37 

peppie schreef:

Ik wil best langs gaan in Almere hoor, maar mezelf kennende, loop ik dan met een hele dure spuit naar buiten... Heb ik thuis weer wat uit te leggen.

Ik hou jullie op de hoogte. En bedankt nog.

Mijn ervaring met ASA is dat ze je echt niet een hele dure spuit in de maag willen splitsen; ga er gerust eens heen, ze geven je echt goede voorlichting en advies!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18. jan 2014, 14:49 

Zeker als je aangeeft dat je beginner bent, zullen ze je niet zomaar een Evolution in je handen duwen.
maar inderdaad, de Ultra is een prima spuit! ik heb dus jarenlang met z'n "voorganger" gespoten, en heb nu naast mijn infinity ook een ultra erbij, voor het rechtoe rechtaan werk.

en, ze verkopen inderdaad ook occasions.

Cheers
Niels

"Oneindig uw woede, uw wijsheid is groot, schenk ons de zege, de vijand de dood
Geen angst om te sterven, uw volk onbevreesd, de wereld zal weten dat Wodan heerst"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18. jan 2014, 16:08 

Was toevallig even aan het surfen op de site van ASA voor Badger onderdelen. In de online-shop onder gebruikte materialen kan je de occasion airbrush pistolen en compressors zien.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23. jan 2014, 11:41 

Was net even bij de ASA en heb gelijk even voor je gekeken. 'n Tweedehands Evolution met één naaldset en één cup kost 90 euro, met twee naaldsets en twee cups kost hij 125 euro en nieuw 160 euro. Even ter indicatie. Het gaat dan om onderstaande AB.

Afbeelding

Zo zie je maar dat je ook voor wat minder centjes een hele goeie spuit kunt krijgen waar bovendien nog eens twee jaar garantie op zit ook.

Gr. Peet

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23. jan 2014, 19:26 

Misschien is het al gezegt/geschreven, maar ASA heeft ook dagen om het airbrushen uit te proberen!
Ik denk dat zo'n dag meer vragen beandwoordt dan wat wij allemaal kunnen delen aan ervaring..... :ok:

Richard

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 6 van 7   [ 70 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende