Verander lettergrootte
Het is nu vr 14. dec 2018, 17:28

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 4 van 4   [ 38 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: [WIP] Symbiotic Wormship 1/720achtig
BerichtGeplaatst: za 18. aug 2012, 11:15 

Grendel schreef:
oh, en visgraatpatronen breien heb ik ook ooit nog eens geleerd: het schijnt dat ik vroegâh ook nog eens een opleiding tot activiteitentherapeut heb gevolgd en ik heb daar diverse modules textiele werkvormen mogen doorstaan.

had ik ook al gezegd dat ik een naaimachine kan inspannen en prima kan borduren?
:cheesygrin:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ....En ik zei nog tegen mijn collegaatje..Wedden dat ie dat ook kan en erop gaat reageren..En ja hoor.. :mrgreen: :ok:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18. aug 2012, 11:18 

moet ik me nog wel even weer inlezen hoor, maar als ik dit najaar tijd heb wil ik best een paar onderbroeken voor je breien :cheesygrin:

"If you're offended by any word, in any language, it's probably because your parents were unfit to raise a child"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18. aug 2012, 11:42 

Grendel schreef:
moet ik me nog wel even weer inlezen hoor, maar als ik dit najaar tijd heb wil ik best een paar onderbroeken voor je breien :cheesygrin:

Alsjeblieft zeg..ik probeer al constant te ontsnappen aan mijn vriendin haar breicapriolen. :panic:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 2. sep 2012, 21:47 

De laatste update had ik de ruimteworm zo achtergelaten.

Afbeelding

Leuk, geinig..maar ondertussen wilde mijn vriendin haar vaas terug. Dus moest er een ander onderzettertje gefabriekt worden. Nu was de Hindenburg kit voorzien van een handig voetje..

Afbeelding

Dus met een beetje aanpaswerk was daar wel wat van te maken leek me..

Afbeelding

Afbeelding

Waterbakje gejat van de baardagamen...Maar op de een of andere manier was het in mijn fantasie leuker als in werkelijkheid. De verhoudingen klopten niet. Dus het waterbak is terug in het terrarium. En ik was weer aan het zagen en verzinnen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kiekt. Dat werkt :mrgreen:

Rustplaatsen voor ruimteworm schepen zijn op vele plekken in onze galaxie te vinden. als je weet waar te zoeken tenminste. De pleiaieten zijn een teruggetrokken volk. Dus ze zijn meest te vinden op afgelegen plekken. Daarbij hebben ze ook flink wat ruimte nodig. Een 200 meter lange ruimteworm parkeer je niet heel makkelijk in een lokaal bosje of op een rijstveldje. De meeste zijn dan ook te vinden in het hooggebergte. of in grootte vlaklandgebieden.

Op onze terraanse thuisplaneet zijn een paar van die plekken te vinden. In de prehistorie werden ze vooral gemaakt van steen.

Afbeelding

Later werden er gebouwen bij geplaatst. waardoor er kleine ruimtehavens ontstonden. Hoewel sommige volkeren dat dan weer een beetje overdreven... :roll: Baas boven baas zeg maar....

Afbeelding

(von Daniken, eat your heart out.)

Maar naarmate onze 'beschaving' zich verder ontwikkelde, trokken de pleiaieten zich dieper terug in de melkweg. Iets met niet als stroperslachtoffer, ingedroogd als magisch medicijn op de chinese markt verkocht willen worden of zo... :mrgreen:

Anyway. Terug naar de bouw. Om van een bergtop naar de grond te komen heeft ook een pleiaiet vervoer nodig. En daarvoor hebben we uiteraard een shuttle.
toevalligerwijs lijkt een pleiaietische ruimteshuttle ernstig op een HIndenburgse motorgondel :cheesygrin: Wat weer handig uitkwam. Wegens die had ik nog liggen.
Eerst maar eens wat gaten dichtmaken met styreen.

Afbeelding

motoruitlaat aan de achterkant maken...

Afbeelding

Beetje schuren...setje skieen eronder...

Afbeelding

en hier staat onze shuttle met zijn eerste jasje aan...

Afbeelding

NU hoefde ik alleen nog maar de wanden te snijden voor de shuttlebay en ik was klaar voor het spuitwerk vandaag.

Afbeelding

Nu was ik gewaarschuwd dat Gunze potjes wel eens vast kunnen zitten..Maar dit slaat nergens op.

Afbeelding

Dussss...Maar niet getreurd. Potje is open..Verf is verdunt..spuit staat op 1 bar en sproeiiiiii..

Afbeelding

Beetje jammer alleen dat ik vergeten was de zaagsneden te schuren :oops:

Afbeelding

Afbeelding

Afgewerkt met aluminium van revell. Op zich niet verkeerd als basis. Nu moet ik alleen nog verzinnen hoe ik het geheel wat ga verlevendigen. Is nu wel heel erg speelgoedachtig...

Volgende de zijwandjes..

Afbeelding

afplakken...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en alles bij elkaar zoals het in het frame eruit gaat zien. De wandjes wil ik aan de achterkant nog wit maken. om de doorzichtverf beter uit te laten komen.

Afbeelding

Dan hadden we nog een straalpijp in de 'ahum' van de worm zitten...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en dat lijkt me een hele aardige basis om met een washje de zaak nog mooier te maken. :mrgreen: ...Maar eerst mag alles even goed drogen..en daarna moet er een beschermlaagke glim over. Maar een ding is zeker. Ik ben om. Airbrush is ze way zoe go!

Trouwens Drammie. Nog bedankt voor de waarschuwing metaalverf niet door een te kleine naald te jagen. Mens wat blijft er een berg zut achter...

Afbeelding

Uiteindelijk liep de spuit zelfs met de 4mm naald helemaal vast. En moest ie uit elkaar om schoon gemaakt te worden. Gezien de soort zut die erin zat leek me een grondige reiniging geen slecht idee..

Afbeelding

En daarmee kwam een lange dag spuiten tot een einde. Tied voor een biertje....oh nee. Ik was op dieet..Een spaatje rood dan maar.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 2. sep 2012, 22:56 

Eén keer raden, wat ik hier in herken?

Afbeelding

Was dit ook niet zo'n wormschip-ruimtehaven-aanlegdokding?

Afbeelding

Wat heb jij in je spuit zitten? Ik weet dat ik onervaren ben met mijn spuit (zegt hij na 3 kinderen te geproduceerd te hebben), maar dit is wel heel goor wat er uit komt.

René

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 3. sep 2012, 07:50 

:mrgreen: Je legt precies de link waar ik op hoopte Tsjopper. :ok:

...En die zut. Tja dat is de koperverf. Je had moeten zien hoe dat in het revell potje zat. Een lilakleurige dragevvloeistof in het potje. En de koper als een klomp aan het dekseltje geplakt. :?

Ik had het flink verdund en geroerd en zo. Maar als je wat langere tijd aaan het spuiten bent. Dan zakt die boel naar beneden in je cupje en verstopt dde hele boel rond je naald.
Datzelfde gebeurde me dus in mindere mate met het aluminium.

Wat ik trouwens heel raar vond. IK had red clear verf van Humbroll staan. En dacht dat met wasbenzine wel te verdunnen en te sproeien. Nee dus. Het verdunde niet en werd heel vlekkerig daardoor. Met wasbenzine was het ook niet echt schoon te maken.
Maar met spiritus wel. Huh?, Maar het was toch een enamelverf?

latere edit. wegens ik was met teveel dingen tegelijkertijd bezig en daarom geen van de modellen echt mooi af aan het werken..staat deze even on hold.
Volgorde van werken..eerst mijn what if hurricane af. Daarna deze ruimte worm afronden

Laatst bijgewerkt door cliff op ma 4. feb 2013, 15:39, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 3. sep 2012, 08:38 

Je hebt nogal wat kitjes op de werkbank liggen zo Cliff. Heb verder ook geen zinnig woord te zeggen over de bouw zelf, blijf het verbazingwekkend vinden wat je zoals creëert namelijk, maar vooral de verhaaltjes die je erbij maakt vind ik toch echt geweldig, alleen daarom lees ik ze al.
Succes met je meesterwerk.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 3. sep 2012, 10:25 

Het is inderdaad het verhaal wat je eromheen maakt wat het erg leuk maakt om te lezen, want het onderwerp an sich boeit me niet veel.
Wel vind ik het leuk om toch allerlei leuke handigheidjes in je aanpak terug te zien. Hier zitten altijd wel dingen tussen die bij andere projecten zomaar weer boven kunnen komen drijven!

Kiep up ze koet wurrek!!! :ok:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 4 van 4   [ 38 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4