Verander lettergrootte
Het is nu do 19. apr 2018, 23:28

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 1   [ 4 berichten ]
Auteur Bericht
 Berichttitel: [PICS] Revell 1/700 LHD-3 U.S.S. KEARSARGE
BerichtGeplaatst: zo 16. dec 2012, 20:45 

Dus... Tijdje geleden begonnen met deze kit -->
Afbeelding
(het is niet een super foto, sorry, maar ik heb de doos hier niet meer)

Stukje geschiedenis:
Bootje is de 3de in een reeks van 8 boten van de ''wasp'' class. De afkorting LHD staat voor: Landing Helicopter Dock. Deze schepen zijn ontworpen om 2000 mariniers te kunnen vervoeren+ hun uitrusting. Denk aan uitrusting aan LAV-25's, Abram's, Humvee's etc. Deze worden tijdens oorlog/oefeningen van het schip gezet door middel van: Landingsvaartuigen, helikopters en hovercrafts. Als de hovercrafts ''vrijgelaten'' worden, zakt de achterkant van het schip een beetje, zodat er water in het dok kan stromen. (zie de 1/350 versie van revell voor wat meer detail enzo). De bouw van dit bootje was begonnen in februari 1990, en de boot was klaar in maart 1992. Leuk detail: Vanaf deze boot werd de redingsactie uitgevoerd die later verfilmd zou worden in de film: ''behind enemy lines''. Deze film is niet exact van wat er gebeurde, maar is wel losjes gebaseerd op deze reddingsactie. Bootje is 257 meter lang (zeg 2.5 voetbalvelden) en kan 44km/h varen. En dat is heel erg snel!

Helaas geen bouwfoto's van deze kit, dus hier komen de eindfoto's. Het model is in principe klaar, alleen ik wacht nu nog op 2 (witte, zie foto's) voertuigjes die iemand nog voor mij had. Het bootje bouwde lekker weg, op zich geen problemen met de passing. De constructie van 2 helften van de romp+bodemplaat is wel een beetje tricky, en vereist mogelijk wat plamuur. Bij mij sluit de romp op de bodemplaat niet heel goed aan, en ik heb dit niet weggewerkt omdat ik het simpel vergeten was na de vakantie, en ik geen plamuur bij had op vakantie (was een vakantie projectje ;) ). Verder vind ik dat er genoeg dingen meegeleverd worden voor op het dek, alleen vind ik wel dat er bijvoorbeeld nog wat sea cobras meegeleverd konden worden, en ik had wat meer voertuigjes wel leuker gevonden omdat er in het echt ook meer van die voertuigen rondrijden ipv 1. Ik heb de 3 helikopters zo neergezet met ijzerdraad dat ze aan het wegvliegen zijn, dit heb ik gedaan om toch nog wat ''actie'' te krijgen in het anders redelijk ''saaie'' model.
Enjoy the pics!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De haar/stofplukje is inmiddels weg.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier komt nog een wit voertuigje bij te staan, op dit platform.

Afbeelding
Afbeelding
De helikopters die wegvliegen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Voor deze harrier komt ook een wit voertuigje te staan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Overzichts foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bijna vergeten te melden, en wat zeer handig is voor iemand die hem eventueel wilt gaan bouwen!:
Revell heeft de markeringen op het vliegdek meegegoten, deze moet je eraf halen want ze komen a) niet overeen met de decals, b) zijn sowieso niet goed gegoten op schaal effect. Over de decals: het lange stuk (dus de langdingsbaan van begin tot eind) bestaat uit 2 stukken, en ze zijn te lang. Als je aan de ene kant begint met plakken, en je laat ze aansluiten (niet overlappen) dan valt er een flink stuk van het 2de decal weg over de rand! Deze dien je dus helaas wel te laten overlappen. Ik heb bijna geen silvering, alleen wat kleine plekjes. Helaas ben ik wel dom geweest om de gegoten markeringen niet weg te halen, dus dat is iets voor de volgende keer. Vond het een leuk kitje om te maken, en heeft me weer lekker op weg geholpen met mij uit de bouwdip te helpen!

Dus wat mij betreft, is hij klaar!

gr nicky... En nu nog een plekje in de kast vinden :roll:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [PICS] Revell 1/700 LHD-3 U.S.S. KEARSARGE
BerichtGeplaatst: ma 17. dec 2012, 15:55 

Leuk idee van die wegvliegende tjoppers, zal Rene zeker kunnen waarderen! Het schilderwerk is misschien niet overal even strak, maar in 1/700 valt dat ook niet mee :)
Je bent aardig uit je bouwdip gekomen, dus nu bouwen met hap :titter:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17. dec 2012, 17:59 

Ik ben achter de schermen al druk bezig met bouwen hoor, want de m10 panther zit ondertussen ook al in de 2de glans lak (wil fading/filtering of zoiets uitproberen), en nog wat dingetjes die verder af beginnen te raken. Het schilderwerk is inderdaad niet even strak, vooral bij de ''reddingsboeien''. Maar dat komt omdat ik een niet zo heel erg vaste hand heb wat dat betreft. Die wegvliegende ttjoppers vind ik zelf ook heel leuk, ze zijn alleen wel kwetsbaar helaas :(

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18. dec 2012, 01:46 

Nicky
Ik schilder de wieltjes altijd eerst helemaal zwart, laat het dan goed drogen. Pak dan een cocktailprikketje en dip deze voorzichting in de kleur verf die ik wil hebben voor de velg, en dip dit dan heel voorzichtig in het midden van het zwarte oppervlak, dan heb je precies een mooi rondje.
Ook de raampjes van de boot en voertuigen + canopy vliegtuigen doe ik met een cocktailprikketje schilderen (op de zelfde wijze als ik hierboven beschrijf).

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 1   [ 4 berichten ]