Verander lettergrootte
Het is nu di 14. aug 2018, 23:08

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 3 van 3   [ 28 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: [WIP] Ryomou Shimei (1/7)
BerichtGeplaatst: wo 17. nov 2010, 20:57 

vallejo is ook te bestellen via http://www.vallejo.nl/assets/s2dmain.html?http://www.vallejo.nl/

is qua bestelling vind ik iets beter dan ASA aangezien die laatste via UPS verzenden en het spul niet bij de buren afgeleverd wordt maar dat je er zelf voor moet tekenen.
Ik vind via TNT makkelijker..

but thats persoonlijk

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18. nov 2010, 19:01 

Dat laatste klopt niet hoor. Net bij de buurman een pakje van ASA opgepikt dat UPS daar had afgegeven.

Plastic Scale Modeling

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 4. dec 2010, 23:19 

Het is ook weer de hoogste tijd verder te gaan met mejuffrouw Shimei. Eindeloos schuurwerk, vulwerk en spuitwerk. De benen zitten erop gelijmd, maar om die ongure naad weg te krijgen was toch wel erg lastig. En in tussentijd ook bezig geweest met een dingetje om haar op te zetten als ze klaar is.
Nou maar hopen dat ze haar billetjes er met dit weer niet af vriest, zo zonder minirokje aan.

Eerst maar eens een blokkie hout gezaagd, en twee gaten erin geboord

Afbeelding

Vervolgens wat magneet spul besteld. Twee voor in het hout, en twee voor in de schoentjes van Ryomou

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zo blijft ze dan mooi zitten zonder al te veel moeite. Ook biedt het een tikje meer stevigheid omdat ze wat stabieler zit. Onderweg wel besloten het aantal magneten te verdubbelen, dus het zijn er nu 2 per schoen

Afbeelding

Vervolgens wat dun houtwerk gekocht dat volgens mij scheepsbouwers gebruiken voor het beplanken van hun boten, en dit in stukkies van ca 2 cm gesneden

Afbeelding

Stukke recht metaal, en met de 2-sec lijm de stukkies 1 voor 1 oplijmen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zo hebben we dan een home-made ondergrondje. Ryomou zit wat ver naar achter, maar het is de bedoeling dat er nog een naamplaatje voorkomt. Ik ben er nog niet geheel uit hoe dat eruit komt te zien.

Afbeelding

Likke beits eroverheen natuurlijk ter bescherming. Tevens werd het hout daardoor iets donkerder, en werd het ook iets minder uniform...
Als je goed kijkt zie je ook de potloodmarkeringen waar de magneten zitten. Die zet ik waarschijnlijk wat beter aan later. Het maakt het plaatsen van Ryomou wat makkelijker als ik weet waar de magneetjes zitten.

Afbeelding

En dat het resultaat van twee flinke weken noeste arbeid. Tenzij je Ryomou precies in de juiste hoek onder een lamp houdt zie je niks meer terug van het kanaal tussen been en onderlijf.
De eerder gebruikte huidskleur mengverf is aangevuld met wat Tamiya Flat Flesh, en het is nu iets waar ik mee kan leven. Op naar de armen, en dan het hoofd nog.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En op deze zie je ook nog eens de magneetjes in de schoenen.
Afbeelding

Plastic Scale Modeling

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 6. dec 2010, 08:23 

gaaf die parketvloer. erg mooi gemaakt. simpel edoch effectief

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 6. dec 2010, 09:12 

Het blijft een bijzonder ding! Die magneetjes vind ik een goeie! Voor de grotere figuren tenminste :ok:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 7. dec 2010, 10:14 

heeft ze nou een cellulosegat op d'r linker heup of heb ik een viezigheidje op m'n scherm?
:cheesygrin:

"If you're offended by any word, in any language, it's probably because your parents were unfit to raise a child"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 25. dec 2010, 12:25 

Helaas - daar zit een deukje in het resin. ben er nog niet over uit of ik dat nog ga fixen of niet. Het valt bijna niet op, en er moet ook weer een hoeveelheid verf op. Ik had een hoop van deze tint gemaakt, maar het einde komt in zicht en de armen moeten er nog aan...

Anyway, intussen bezig geweest met de schoenen. Hierbij komen de 7 Ps aan de orde. Dat had ik namelijk beter kunnen doen voor ik de benen aanlijmde. Nou kan ik ze namelijk niet meer spuiten, dus dat wordt kwasten.... Ik haat kwasten.

Het eindresultaat is niet 100%, maar komt er genoeg in de buurt. Wel zie ik dat een van de kousen nog bijgewerkt moet worden (wist ik natuurlijk al, maar ja - dat moet wit. ik HAAT wit).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plastic Scale Modeling

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27. feb 2011, 14:33 

Ok, het is alweer een tijdje terug dat Ryomou wat aandacht kreeg, en de reden was simpel: ik had weinig animo om aan de redelijk steekhoudende impressie van de Grand Canyon te werken...

Afbeelding

Uiteindelijk de stoute schoenen aangetrokken, de 2-componenten epoxylijm er in ruime hoeveelheid opgekwakt, en de delen stevig aangderukt. De lijm kwam wat uit de kier kruipen, wat hopelijk een beetje vulmiddel zou schelen...

Afbeelding

Sindsdien is het een feest geweest van putty, schuren, spuiten, enzovoorts. Maar uiteindelijk heb ik iets waar je mee voor de dag kan komen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tenzij je onder precies de goede hoek kijkt zie je er niks meer van. Helaas kwam zo langzaamaan wel een naadje tevoorschijn op haar been. Op foto is ie bijna niet te zien, maar in het echt wel. En dus gaat het weer zeer matigjes vooruit... Hopelijk dat je op deze foto-met-flits ziet wat ik bedoel...

Afbeelding

Allons-y!

Plastic Scale Modeling

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 3 van 3   [ 28 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3