Verander lettergrootte
Het is nu za 18. aug 2018, 08:14

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 9 van 11   [ 110 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: [DONE]HMS Illustrious 1/350 Airfix
BerichtGeplaatst: do 13. jan 2011, 22:25 

Gerald, ik kan er niks anders van zeggen dan: ERG VET!

Heel mooi gedaan kerel! :ok: :hail:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13. jan 2011, 23:42 

Heel mooi, ik volg het project vanaf het begin.
Heb alleen geen verstand van schepen etc.
Maar ik zou het geduld niet voor hebben om zo veel vliegding achterelkaar te verven.
En hij is mooi gedaan!!
Gr
Helge

Dark Dudes

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14. jan 2011, 10:00 

Heren dank voor jullie reactie.

@Juggernaut
Danny op dit moment ben ik bezig met de HMS King George V 1/400 van Heller ,ik ga nu beginnen met de HMS Colloseus deze bouw ik om naar HMS Ocean vor de Korea bouw meeting die op 11 juni bij modelwereld word gehouden, en dan komt er twijfel welke ik dan van stal haal zit te twijfelen tussen deze schepen ; Scharnhorst , Admiral Scheer , Graf Spee of de oude HMS Illustrious ook allen van Heller.

@Niels
Inderdaad Niels lekker druk vliegdek tijdens een winter oefening ergens in de South Atlantic (Falklands) ,en daar is een extra setje van Airfix voor gebruikt ,had hier ook nog een setje Sea Kings van Trumpeter voor dit project maar heb ze achterwege gelaten want:
1) de Sea kings van Trumpeter kunnen niet tippen tegen de Airfix Sea Kings
2) dan werd het dek wel heel vol het moet wel realistisch blijven.

@Helge
Ik ben van oorsprong meer een vliegmachine mens in het vere verleden heb ik wel heel veel schepen gebouwd maar de laatste 10 jaar alleen maar vliegtuigen tot dat ik vorig jaar de titanic voor mijn schoonvader heb gebouwd en had in die bouw zoveel plezier dat het naar meer smaakte ,en de vliegtuigen doe ik ook niet in één keer heb zo nu en dan er ook wel een ander project tussen door gepakt ,maar was ik er mee bezig ging ik er lekker rustig voor zitten en zoals de goede panellines van deze vliegtuigen / helicopters 1/350 heb ik met een wash rustig met een scherpe satéprikker in gekleurd en waar een heel mooi resultaat is uitgekomen.

maar zoals ik al vermeld heb 20 februari is hij te zien tijdens de meeting bij Mark ,daarna stoomt hij op naar Modelwereld.eu in Eemnes ,want ben door mijn goede vriend Curt Summers gevraagd of hij daar een tijdje in zijn winkel mag staan als showmodel.

Grt,
Gerald

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14. jan 2011, 10:46 

zoo dan :shock: Daar staat ff een carrier..

You got me Gerald. Ik ga echt next mn Illustrious bouwen. Enerzijds omdat jij nu klaar bent, anderzijds omdat ik hier een enorm gaaf model zie staan wat ik nog maar moet proberen te evenaren..

tuurlijk, er zijn wat dingen die iets gedetailleerder kunnen, vooral aan het eiland. De deuren en de details die daar aanwezig zijn vragen om wat meer werk, maar we kennen allemaal jou situatie en eerlijk gezegd denk ik niet dat ik in jouw situatie ook maar 1 vliegtuug in elkaar zou knutselen.
M.a.w.
Erg knap wat je hier neer gezet hebt. lekker attractief dek, leuke line up van harriers (waar wel weer top detail in zit met die paneellijnen.)

Ik ga dit weekend gelijk van start.

Arjen

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14. jan 2011, 10:52 

Kijk eens aan...zet ie me daar een bak neer waar menig modelbouwertje alleen maar van kan dromen. Knap werk.
Ik vind vooral de aandacht die jij hebt voor het detail altijd schitterend. Niet alle dakflappers in hetzelfde camo bijvoorbeeld. (wat op zich al mooi is) Neeee, ook nog eens verschillende schema's.
Puik resultaat. Dat Curt hem asl showmodel wil zegt eigenlijk genoeg.

Ik ben ook blij dat het statiefje zijn werk doet. Nu komt al je werk top tot zijn recht. :ok: Meer dan terecht, dat blijkt maar.

Ik kijk al uit naar foto;s van je volgende project. :hail:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14. jan 2011, 11:54 

@Darka

Arjen mocht je aan het werk gaan met deze nog even tip voor het bouwen deze heb ik niet in bouwverslag beschreven en is dat je de zijkanten van het helidek iets moet bij schaven anders past het vliegdek niet maar tijdens het bouwproces zie je dit gauw.

Waar ik zelf heel trots op ben is dat ik de rechter romp weer helemaal strak heb gekregen met plamuren ,schuren en polijsten toen dit af was kon ik ook bijna twee weken niets meer met mijn rechter hand.

Van de details klopt ,maar dat wil niet zeggen dat ik in de toekomst hier niets mee ga doen ,alleen voor mij is het altijd even zoeken hoe ik het makelijkst iets kan doen zonder dat ik problemen heb met mij hand en wat wel tot goed resultaat lijdt ,zoals de saté prikker waar ik de pannelines mee ingekleurd heb, dit werkte voor mij ideaal en zonder problemen ,en deze methode wil ik nu ook gaan gebruiken met volgende projecten om meer details naar boven te halen met de bovenbouw .

@Cliff
Er staat hier echt een hele bonte verzameling aan dek zoals een Tigermeet Merlin , Harriers en Sea Kings in winter comouflage en de rest in gewone FAA kleuren ,en het statief zoals je ziet ben ik erg wijs en blij mee nogmaals bedankt hiervoor.

Ondanks dat ik vorige week even door gezondsheidsproblemen defenitief wou stoppen maar gelukkig niet heb gedaan ,wil ik ook met dit project aantonen dat je met een beperking best modelbouw kunt doen en hoop hiermee ook andere mensen met een beperking te kunnen motiveren om modelbouw te kunnen doen.

Grt,
Gerald

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14. jan 2011, 12:08 

[stomme opmerking modus aan] Och Gerald...volgens mij hebben we hier allemaal een beperking...meest geestelijk :mrgreen: [stomme opmerking modus uit]

En dan nu serieus. Ik heb veel respect voor de manier hoe jij met de beperkingen omgaat. Ik denk dat dat de allerbelangrijkste ervaring is, die je met ons allen deelt.
Dat je welke tegenslag ook, niet depressief in een hoekje over je heen moet laten golfen...Maar dat je positief op zoek moet gaan naar oplossingen en dat je dan vééé'l verder blijkt te komen als iemand maar verwacht..
Diep respect daarvoor :hail: :hail:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14. jan 2011, 14:33 

Dank je Cliff

En deze bootjes zullen nog langskomen met of zonder verslag:
HMS King George V (slagschip) ,2× HMS Colloseus/HMS Ocean (carrier) ,HMS Illustrious WO.2 , Scharnhorst , Admiral Scheer , Admiral Graf von Spee , Clemenceau (carrier) , Foch (carrier) ,Jeanne de Arc (helikruiser) , Colbert (kruiser) , La Fayette (Fregat) , Duquesne (Fregat) , Du Chayla (Tartar Destroyer) 3× Trafalgar subs en de HMS Astute nieuwste britse kernonderzeeer) en de nieuwe Daring van Airfix is al gereserveerd dus de scheepswerf kan er ook nog lang niet mee stoppen ,plus geloof dat er hier en daar nog wat vliegtuigjes liggen.

Gerald

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14. jan 2011, 17:13 

Gerald43 schreef:
plus geloof dat er hier en daar nog wat vliegtuigjes liggen.

Gerald

:D :ok:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15. jan 2011, 18:46 

Gerald, ik liet mn vriendin net even jouw illustrious zien en ze vond het echt fantastisch wat jij gemaakt hebt. Ontzettend knap wat je neergezet hebt. Des te meer reden om ook zo'n ding in elkaar knutselen.. Wellicht morgen mijn eerste update :ok:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 9 van 11   [ 110 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende