Verander lettergrootte
Het is nu zo 21. jan 2018, 20:30

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 2   [ 11 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: [PICS] Revell Republic Star Destroyer 1/2256.
BerichtGeplaatst: wo 17. dec 2014, 23:00 

Hallo :)

Beloofde introductie:

Dit is een model van de "Republic Star Destroyer" ook wel bekent als een Star destroyer uit de 'Venator' klasse. Het schip is ontworpen tijdens de kloon oorlogen welke plaatsvonden voor het ontstaan van het keizerrijk. Voor de niet star wars adepten onder u: dit is tussen deel 2 en deel 3 in. Voor de mensen die de animatie films niet kennen maar de normale films wel; je ziet ze voor het eerst te n tonele verschijnen in 1 van de eerste scenes van "episode III: revenge of the Sith" waarin ze een aanval uitvoeren op het schip van generaal Grievous (je weet wel, die astmatische robot met 4 armen).

Afbeelding

Het schip zelf is al redelijk indrukwekkend. Met z`n 1137 meter lengte doet ie al leuk mee al zijn z`n opvolgers nog een best stuk flinker. Het schip zelf is ontworpen en gebouwd door 'Kuat drive yards' (later verantwoordelijk voor de grotere destroyers) in samenwerking met die lui van 'Allanteen Six Shipyards'. Een opvallend kenmerk van het schip is de aanwezigheid van 2 prominente brug delen. Deze vervullen beide een verschillende rol. Eentje was voor de besturing van het schip en de ander voor het aansturen van de aan boord aanwezig zijnde starfighters en troepenmacht. Dit is typisch voor z`n rol als ondersteunend schip voor planetaire missies. Dit is trouwens een van de weinige destroyers welke ook in staat was om op een planeet oppervlak te landen en in diens atmosfeer te vliegen. Aan boord trof je zo'n slordige 400 starfighters aan van verschillende types.
Aan weerskanten van de commando torens vind je een totaal van 8 flinke laser torens (om precies te zijn DBY-827 heavy dual turbolaser turrets) welke samen met 52 dual laser kanonnen en 4 zware proton-torpedo buizen het voornaamste deel van de slagkracht van het schip vormen. Qua aandrijving beschikt het toestel over een klasse 1 hyperdrive. Deze zorgt er voor dat het schip een topsnelheid kan bereiken van iets meer dan 900 km/u in een atmosfeer en een effectief bereik (met overschakelen op hyperdrive) heeft van een slordige 60.000 lichtjaar. En voor de niet erg natuurkundig onderlegden onder u; da's een best takke end.

Bovenaanzichtje:

Afbeelding

De Venator-klasse was een hele tijd een van de meest populaire slagschepen binnen het Star wars universum. Pas bij het ontstaan van 'The New Order' (wat later over zou gaan als het nieuwe keizerrijk) maakte de Venators plaats voor een nieuw ontwerp in de vorm van de 'Victory' klasse wat dan weer het kleine broertje is van de 'Imperial' klasse.

Opvallend aan de schepen uit deze periode is de vaak felle rode strepen op hull (vertaling iemand?) van het schip waardoor je duidelijk kon zien dat ze in dienst waren van de republiek. Toen het keizerrijk eenmaal was ontstaan zag je zelden nog schepen van dit formaat met dit soort tekeningen. Je ziet nog wel een overblijfsel hier van op de diverse schepen in dienst van de rebellen welke je tegenkomt in deel 4,5 en 6.

Even kort over de bouwdoos zelf.

Dit model in de wat vreemde schaal van 1/2256 is gemaakt door Revell in 2 uitvoeringen. De zn 'easykit' (geen lijm nodig) en de 'normale' versie. De laatstgenoemde zie je hier maar het verschil zit `m alleen maar in de manier van bouwen, het resultaat is hetzelfde. De bouw gaat echt prima want de pasvorm is geniaal op een enkel klein ding na en de details en panellines zijn erg goed. Voor de rest zie je duidelijk dat er is nagedacht over de bevestigingspunten in de gietramen, slim gekozen dus maar een kleine kans op extra schuurwerk. Al met al dus een hele fijne kit om te bouwen en kan `m iedere sci-fi liefhebber aanbevelen. Kleine tip mijnerzijds, Revell heeft wel een heel lelijke mold release agent gebruikt voor dit plastic. Ik kwam hier achter nadat ik het model 1x had gesopt en m`n verf alsnog met m`n masking tape mee kwam, grondverf en al. Dus goed wassen is het devies! Voor de liefhebbers word er ook een verlichtingsset geleverd (madman lighting) speciaal voor dit schip, en kan je met diverse after market sets diverse details (vooral de loopjes van de kanonnetjes) verbeteren.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Na een tijd (jaartje of twee) in een soort van modelbouw-winterslaap te hebben gezeten heb ik de laatste tijd toch nog wel eens wat gebouwd. Ik had nog een mooi doosje van een destroyer liggen ergens bovenop een kast. Dit leek me een leuk ding om eens mee aan de slag te gaan omdat het er niet al te ingewikkeld uit zag en ik dit ook niet ingewikkelder wilde maken dan nodig zodat ik hem misschien eens af zou maken. En wat denk je? Het is zowaar nog gelukt ook! Het mag wel in de krant. Serieus. Het is best een beetje een persoonlijke overwinning omdat ik heel erg ben van overal mee beginnen en niks afmaken omdat ik het mezelf zo heerlijk moeilijk maak altijd. Qua modelbouw dan.

Ik heb de destroyer vrij snel gebouwd. Het verven (eigenlijk een beetje veredelde vlakvul oefening) nam echter wat meer tijd in beslag. Qua wheathering ben ik met olieverf en waterverf wasjes aan de slag geweest met een redelijk effect. Het is niet helemaal geworden zoals ik wilde, maar ik vond het wel weer super leuk om te doen en daar gaat het uiteindelijk om. Dus fuck it ;) En zo, langs deze weg vond ik dus ook weer het plezier in de hobby terug.

Van de bouw van het model zelf ben ik de foto's kwijt. Hoe ik dat voor elkaar heb gekregen is een volstrekt raadsel want ik gooi eigenlijk nooit wat weg. Misschien kom ik ze ooit ergens tegen en dan upload ik ze alsnog wel even. Wat nu dus volgt is een serie foto's van het model en hoe ik een ondergrondje maakte.

Enjoy!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ondergrondje gemaakt door een eind evergreen plastic op maat te maken voor een fotolijstje. Kader af te tekenen, steunpijlers plaatsen voor het model zelf en vervolgens je fantasie de vrije loop laten. Check ook de ghetto spuitcabine van wat kartonnen dozen onder de afzuigkap :p

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En saampjes ziet dat er dan zo uit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En vervolgens staat ie trots op de kast :) Zou ik wat met Star wars hebben?

Afbeelding

Best stiekem wel een beetje trots op :)

Tips en opmerkingen van harte welkom!

Alex

Ps; lieve moderators. Ik begrijp dat dit niet echt een bouwverslag is. Maar mag ie hier aub wel blijven staan? Ik wil graag dat mensen namelijk nog op- en aanmerkingen kwijt kunnen zodat ik er wat van kan leren. Daar is een forum juist zo mooi voor :) Thanks.

Laatst bijgewerkt door Alekz op vr 19. dec 2014, 02:28, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [done] Revell Republic Star Destroyer 1/2256.
BerichtGeplaatst: wo 17. dec 2014, 23:10 

Een stukje achtergrond info zou hier in mijn geval wel welkom zijn, want ik weet zo goed als niets van star wars op de namen van wat personages na :roll:
Voor wat betreft het "verslag", als je de [done] tag efkes veranderd in [pics] kan dit prima hoor!

Dan over het model zelf.
Die vind ik zeker goed geslaagd.
Mooi gespeeld met de kleuren en er zit mooi diepte in.
Ook de base vind ik erg origineel gemaakt.
Wat mij betreft een dikke pluim :ok:

Say you'll haunt me!

Stone Sour

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [done] Revell Republic Star Destroyer 1/2256.
BerichtGeplaatst: wo 17. dec 2014, 23:45 

Ok. Achtergrond info thou shalt recieve! Maar niet meteen nu want ik moet nodig naar bedje toe. Het valt me trouwens nu wel erg tegen hoe scherp de foto's zijn. Gebruik sinds een uurtje of twee 'photobucket' maar daar lever je toch behoorlijk in op scherpte. Zal eerdaags een kijken of ik dat kan fixen. Ik heb ergens nog een veeeeel betere camera slingeren, dus dat scheelt. Imageshack beviel met qua 'loss' veel beter maar daar krijg ik niks meer geüpload om de een of andere reden. Ideeën? NINJA EDIT -- Ik ontdek net dat het nogal meevalt als je de foto aanklikt en inzoomt op de site van photobucket ---

Alex

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [PICS] Revell Republic Star Destroyer 1/2256.
BerichtGeplaatst: do 18. dec 2014, 00:00 

Wat een gaaf resultaat zeg. Ik ben eigenlijk meer gecharmeerd van je 'pootje', dan van het model. Wat een werk zit daar in en wat heb je dat gaaf geschilderd. Je hebt je er niet van afgemaakt, knap werk.

René

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18. dec 2014, 00:52 

Ik vind die starwars onderwerpen altijd heel interessant, en elke keer besef ik weer dat ik van bepaalde voertuigen zoals deze zo goed als niks weet :shock: Dus ook voor mij geldt, een beetje info is zeer welkom!

Verder heel geslaagd model, en lekker verweerd :ok: Ook dat ondergrondje/standaard is heel leuk. Ik meende dat in scènes van de oude films op die dekken van de death star enzo best wel veel 'stukjes' van WO2 voertuigen te herkennen zijn?

Ooh en by the way, er komt ook een nieuwe starwars film aan toch?

Gerben

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18. dec 2014, 01:05 

Ik sluit me bij de rest aan! Wat een goed geslaagd gevaarte! Verwering lijkt zwaar maar wat wil je daar buiten in de ruimte. Poeh, niks mis mee!
Ok je ondergrondje vond ik vet, zo makkelijk kan het zijn qua vormgeving..,,bitsbox en wat sprueresten helemaal top!

Wat de intro betreft houd ik me ook aanbevolen, heb nog nooit ook maar iets wat met star wars en star trek te maken heeft gezien :)
Ben na Buck Rogers afgehaakt in het genre :titter:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18. dec 2014, 01:28 

Mooi resultaat voor een wat onbekend onderwerp. Zeker is het ondergrondje heel mooi geslaagd met wat rest materiaal. :ok:

Dat vele deze niet kennen is dat dit schip niet in de zes orginele Star Wars films te zien is. Hij komt voor in de tekenfilm serie The Clone Wars. (Tja, heb twee jongens die veel van star wars weten) dus ja een intro is wel nodig.

trouwens wel een ubbervette LEGO Imperial Schuttle op de achtergrond, persoonlijk vindt ik dat een van de mooiste schepen uit de serie.... :mrgreen:

Reimer

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18. dec 2014, 10:40 

Introotje is altijd interessant, ook vanwege wat RAM aangeeft. Bij de tekenfilms ben ik afgehaakt.

Je ruimteschip is erg vet om te zien, lekker vies. Waarmee heb je de binnenkant van de uitlaten gedaan?
Dat ondergrondje is erg goed, simpel en doeltreffend!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18. dec 2014, 17:15 

Gaaf, goed geslaagde verwering. Starwars horen verweerd, maar de stijl die starwars aanhangt is niet voor iedereen weggelegd. Deze is echter bijzonder goed geslaagd.
Het standaardje is geweldig, zeer creatief en na verven komt het mooi samen.

Ik zie eerlijk gezegd niet het verschil tussen deze en de film versie, hoewel ikwel van de scifi ben, is het onthouden van de duizend-en-één variaties van de star destroyers mij een te zware opgave.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19. dec 2014, 02:32 

Heren, bedankt voor de complimenten. Doet de mens goed :)

Op verzoek zojuist even een introductie toegevoegd voor zover ik dit een beetje knappies kon doen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 2   [ 11 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende