Verander lettergrootte
Het is nu za 20. jan 2018, 01:10

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 3 van 3   [ 24 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: [DONE] Wave 1/20 Kröte
BerichtGeplaatst: di 17. maart 2015, 17:56 

Ja een goede primer. Vallejo primers gaan bij mij lekker door de AB.

Ik vind dit wel een gaaf model hoor, dit soort dingen zie ik graag. Post maar meer hoor, vind het altijd leuk om te zien hoe die spacedingen verweerd worden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17. maart 2015, 18:38 

Inderdaad, qua detail maar vooral ook qua beschildering is dit een echte eye-catcher geworden. :ok:

Nu weet ik niet zo gek veel van deze tak van modelbouw, maar volgens mij staat hiet echt een keigoed model hoor. De weathering is mooi, kleurkeuze, echt een goed totaal plaatje. Laat je dan ook zeker niet gek maken door op een dergelijke manier naar andermans creaties te kijken. Ook al durf ik wel te zeggen dat iedere bouwer dat wel eens doet, of heeft gedaan.

'Ga zo door' zou ik zeggen,

Dj.

Afgerond:
- Death Waits in the Dark' ~ Diorama
- Warrior MCV & Challenger 1 'Operation Granby'

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17. maart 2015, 21:22 

Heren, bedankt voor de complimenten! Doet de mens goed op z`n tijd :)

@ Markie: ik gebruik primer uit die el-cheapo spuitbussen van de Action. Zowel de grijze als de zwarte. Deze bevallen me doorgaans prima! Ik heb ook die dure van Tamiya en Citadel liggen maar geen van deze pakt lekker. Het zit `m ook in de flexibiliteit van het materiaal denk ik. De verf splijt hiervan en verliest hierdoor z`n greep op het materiaal. Denk ik dan. Wellicht helpt een beetje opruwen hier wel. Eens testen.
Om je vraag even te beantwoorden, welke 'zweem' bedoel je? Ik gebruik hier eigenlijk twee technieken voor. Allereerst ga ik na de glanslak met olieverf aan de gang voor de pinwash. Voor de roestkleur gebruik ik 'Raw Seinna'. Je kan dit gebruiken als normale wash als het ergens tussen moet kruipen maar je kan er ook mooi die druipers mee maken. Dit laatste doe ik door een klein stipje onverdunde olieverf aan te brengen op het punt waar de druiper in kwestie z`n oorsprong vind. Let op, je pakt snel teveel dus begin met een heel klein beetje. Vervolgens maak je een penseel (die niet te dik is, dit bepaald de breedte van het roestspoor grotendeels) nat met 'white spirit' en trek je voorzichtig een spoor vanaf je puntje olieverf. Volg hierbij de logische route op je model (weg van de minste weerstand). Groot voordeel (en ook meteen het nadeel) van het werken met olieverf is dat het een dag of 4 nodig heeft om te drogen. Foutjes zijn dus zeer eenvoudig te herstellen. Ik laat vaak de verf een beetje drogen (uur of drie) en haal dan heel voorzichtig met een wattenstokje het teveel aan verf weg. Dat hele kleine beetje verf wat er vervolgens aan dat stokje hangt verspreid ik dan vaak een beetje over het gebied rond het plekje waar ik het net weghaalde. Dit laat een heel lichte waas achter welke ik vaak mooi vind. Allemaal ook makkelijk weer weg te poetsen als het niet naar je zin is. Pas wel op met die verdunner want dat is geen fijn spul voor je gezondheid! Regel is: als je het ruikt dan adem je het in. Dus goed ventileren svp.
Tweede techniek is het gebruik van zogeheten 'pigmenten'. Ik heb een setje van Vallejo (set #1) met roestkleuren erin. Dit doe ik pas als allerlaatste stap. Het spul blijft het beste hangen op matte lak omdat dat een beetje ruw is. Ik tamponeer dit met verschillende maten kwasten op de plaatsen waar ik het hebben wil. Er valt ook vaak een hoop naast op stukken waar ik het niet hebben wil, dit blaas ik gewoon weg. Wat op het model achterblijft moet je dus ook absoluut niet meer aanraken want je haalt het er zo weer af (dat word nog wat met afstoffen). Er zijn een heleboel manieren om met dit spul te werken, dit is de enige methode die ik nu ken en toepas.

Kan je daar wat mee zo? Denk het wel hè :)

Alex

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18. maart 2015, 08:38 

Ik bedoelde jou tweede deel van de uitleg. Het eerste deel is bij mij bekend, maar heb het nog nooit zo toegepast als jij nu omschrijft, dus dit zou ik nog eens kunnen proberen voor een beter resultaat wanneer ik weer eens een bootje bouw (Lees: Als ik mijn huis verkocht heb en een grotere er voor terug koop).

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 3 van 3   [ 24 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3