Verander lettergrootte
Het is nu wo 20. jun 2018, 21:17

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 3   [ 24 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: [DONE] Wave 1/20 Kröte
BerichtGeplaatst: za 13. nov 2010, 17:45 

Goedenmiddag.

Wegens ik heb best wat tijd tegenwoordig heb ik ook maar eens een begin van 1 van mijn Kröte's gemaakt.

Voor diegenen die geen idee hebben wat dit is zal ik er in het kort even wat over vertellen.

Een Kröte is een geautomatiseerde gevechtseenheid uit de Ma.k (Machinen Krieger) wereld. Behorende aan de kant van de SDR (Strahl Demokratische Republiek), de badguys dus.
Het Ma.k verhaal even in het kort; de aarde is vergaan na een wereldomvangende nucleaire oorlog. De mensheid, of wat daar van over is, heeft zich gevestigd op ander planeten en de maan. Echter op een bepaald moment komt men er achter dat de aarde zich weer volledig heeft hersteld en dat het een waar paradijs is qua grondstoffen e.d. Je raad het al, wij d`r weer heen met z`n allen om vervolgens ter plekke een beetje te gaan rellen om een plekkie en de grondstoffen welke hiermee gepaard gaan.
De Kröte is dus zoals genoemd een geautomatiseerd stuk schietijzer op pootjes welke ingezet werd om de goodguys middels een flinke gatling gun het stof te doen bijten.

Ik heb dit model gekozen omdat ik sowieso wel een hang naar sci-fi heb, en het leuke van het Ma.K wereldje is dat het niet van dat hele gelikte sci-fi gedoe is zoals je bij bv Star trek aan kan treffen. Het leuke is dus dat je helemaal los kan met je verweringstechnieken etc. Wat ook erg leuk is, is dat een kit als deze niet alleen bestaat uit een berg plastic maar ook word er PE meegeleverd, wat stukjes koperdraad en een heel assortiment veertjes en dingetjes om de boel mee op te leuken. Alles is zo'n beetje optioneel, dus als je alles in plastic wil doen kan dat ook (maar da's geen sport natuurlijk :P). Ook is er een enorme lap plakkerts meegeleverd en een mooi overzicht van mogelijke verf schema's (onder de Ma.k plakkerts ook wel bekent als de zn Camocard).

Ik hoop dus dat ik er wat leuks van kan maken.

Tot zover de intro. Nu plaatjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De bouw is voor ongeveer 8/9 deel klaar, daarna nog wat kleine puntjes op de i en dan kan ie in de primert.

Tot de volgende keer maar weer.

Alex

Laatst bijgewerkt door Alekz op ma 16. maart 2015, 23:49, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [wip] Wave 1/20 Kröte
BerichtGeplaatst: za 13. nov 2010, 23:58 

Ik heb me altijd afgevraagd wat dat Ma.K nu precies inhield, dramatisch verhaaltje. Bedankt, want nu weet ik het. Ik vind het grappige dingetjes! Succes en ik volg je!!! :) hehehehehehehe. Nee, zonder gekheid, vroeger heb ik ook wel eens zo'n robotje gemaakt. Wellicht leuk om weer eens een keer te maken. Bij Brouwers zie je vaak erg goede bouwers bij de sci-fi afdeling.

Grtz
Eelco

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14. nov 2010, 01:33 

Leuk ding 8-)
Ben benieuwd hoe hij gaat worden, zal hier ook eens kijken waar waar ik mijn Machine kriegers heb liggen en er eens een begin aan maken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14. nov 2010, 12:34 

@ Eelco. Geen dank hoor. Voor het hele verhaal kan je ook eens op het Ma.K forum kijken.

@ Mark. Ja moet je doen! Het zijn leuke kitjes om te bouwen, meestal niet al te ingewikkeld en wegens dat het uit Japanesië komt is de kwaliteit doorgaans prima. Dus heb je met een minimale hoeveelheid bijwerken meestal binnen no-time wat leuks staan wat in de verf kan.

Alex

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15. nov 2010, 14:00 

Waar kan ik dat forum vinden?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15. nov 2010, 21:53 

Hier: http://maschinenkrueger.com/forum/index.php

Staan zeker indrukwekkende bouwwerken op. Je moet trouwens wel een account aan maken om het hele forum te zien. En ja, da's wel aan te bevelen.

Alex

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19. nov 2010, 16:11 

Welnu, de bouw is in principe af. Misschien nog ff nalopen op rare plekjes, maar dan is het tijd voor wat grijze bende.

Plaatjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb alleen per ongeluk de veertjes tussen het hoofd en de benen een beetje te lang gelaten, hij kan zo niet helemaal lekker draaien, maar omdat het toch een statisch model word heb ik het er maar bij gelaten. Voor de rest zijn alle grote onderdelen nog los voor het schilderen.
Kwam er trouwens op het allerlaatste moment pas achter dat de omhoog wijzende antenne eigenlijk van een iets dunner metaal had moeten zijn. Ach ja, leermomentje voor de volgende.

Alex

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19. nov 2010, 16:18 

Dat metaal zit er dus niet standaard bij?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19. nov 2010, 16:33 

Jawel, maar in meerdere maten. En aangezien ik in ene een stukje over had van een ander kaliber dan dat er nu op zit, en me in ene te binnen schoot dat ik het gaatje heb uit moeten boren voordat het lukte, heb ik nog eens terug gebladerd in m`n bouwhandleiding, en verdomd... Verkeerde stukkie... :P

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19. nov 2010, 22:11 

Net ff goeie stukkie erop gezet. En de boel maar ff in bad gedaan. :P

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 3   [ 24 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende