Verander lettergrootte
Het is nu ma 23. okt 2017, 17:30

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 2 van 3   [ 24 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: [wip] Wave 1/20 Kröte
BerichtGeplaatst: zo 21. nov 2010, 15:17 

Op verzoek zojuist even wat plaatjes van de spreu's etc in de openingspost gezet.

Alex

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22. nov 2010, 22:16 

Thanx! :cheesygrin:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22. nov 2010, 22:58 

No problemo.

Ze zijn nu in de aanbieding op hlj by ze wee.

Alex

Ps; de Falke ook! Meneer de Japanse hobbywinkelt gaat wat Yen aan Ome Alex verdienen denk ik... :P

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14. dec 2010, 15:26 

Was even nieuwsgierig of er al weer vorderingen waren deze kit ;)
Ben hier intussen met de Fliege zover dat hij op kleur is kan gaan verweren, de Fliege is trouwens geen aanrader :?
als hij klaar is zal ik ff wat pics in de gallerij neergooien.
Zit nu nog te wachten op de MkII en de Kröte die onderweg zijn.

Gr Mark

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14. dec 2010, 17:24 

Neuh, geen vorderingen eigenlijk. Heb `m in de primer gezet, en sindsdien staat ie daar maar een beetje.

Beetje een bouwdipje opgelopen omdat ook nog wat andere dingen te doen heb welke voorrang krijgen momenteel.

Alex

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 24. dec 2010, 21:04 

Hmmm, brouwdipje is aan de beterende hand inmiddels. Maar om verder te gaan met deze heb ik een beetje een obstakel. Ik doe de basislaag van praktisch al mijn modellen met zo'n spuitbusje van tamiya, en dit bevalt in de regel erg goed. Probleem is echter dat ik niet echt een mogelijkheid heb om binnen te spuiten, en met de kou van tegenwoordig heb ik gezien dat de verf daar niet goed op reageerd. Suggesties anyone?

Alex

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 24. dec 2010, 21:25 

Met die kou zou ik het niet riskeren :?
Plek boven het fornuis afplakken en met de afzuigkap vol gas ding er gauw ff in spuiten?

Gr Mark

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 25. dec 2010, 01:33 

@ Alex: is nog net te doen, ik heb gister (of misschien eergister) een jeepje in de primer gezet. Dit deed ik in het hok, hier is het iets minder koud dan buiten, maar scheelt niet veel. Dit was dan wel primer van de action, en niet van Tamiya, maar dat zal niet veel uitmaken. Dus als je een hok/garage/schuur hebt, gewoon proberen.

Gerben

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16. maart 2015, 23:40 

Deze heeft ook heeeel lang stof lopen happen. Dit geld voor veel van mijn modellen. Ik ben me af gaan vragen waarom ik telkens weer in enorme bouwdips terecht kwam. Conclusie; ik keek teveel naar het werk van anderen en legde daardoor de lat voor mezelf veel te hoog met als gevolg dat ik nooit ergens tevreden mee was en zodoende het plezier kwijtraakte. Nieuwe taktiek is dus minder forummen en meer doen wat ik leuk vind / wat me leuk lijkt. En dit lijkt best aardig te werken :)

Reden dat deze zo lang stil lag was uit onvrede met de paintjob di erop zat. Verkeerde kleuren gekozen als basis en ik was er meteen klaar mee. Nu liep mijn stardestroyer project echter een tikkie vast en besloot ik dat ik niks te verliezen had op dit model en heb ik de verf zo goed als mogelijk gestript, nieuwe grondlaag eroverheen en we konden met een enigszins schone lei beginnen. Weinig gestopt om tussendoor foto's te maken maar wil wel graag het eindresultaat met jullie delen om jullie te laten zien wat ik nu zoal doe en de gelegenheid te bieden me toch verder te helpen met opbouwende kritiek.

Foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo dan.

Nog even een paar kleine op en aanmerkingen. Dit was de eerste keer dat ik met pigmenten werkte, best leuke spul maar ik moet er nog een beetje mee leren omgaan :) Ik had een wild plan voor een kleine dio als presentatie maar na een avondje of wat swoegen kwam dit niet uit de verf zoals ik het in m`n hoofd had. Dus heb ik de factsheet van de doos geknipt en die gebruikt als ondergrondje. Die mooie metalen veren die erbij zitten pakken geen enkele soort verf fatsoenlijk, bij m`n volgende bouw van dit model ga ik eens even een knappe vervanging regelen, iemand hier ideeën over?

Groetjes.

Alex

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [DONE] Wave 1/20 Kröte
BerichtGeplaatst: di 17. maart 2015, 08:20 

Eerst een degelijke primer over de metalen delen spuiten? Of licht opruwen zodat de verf beter pakt?
Mag ik jou vragen hoe jij die mooie roestachtige zweem over jou model hebt gekregen?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 2 van 3   [ 24 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende