Dank je peppie. De kit is inderdaad behoorlijk uitgebreid. Ik stond eerst met een Russisch tankding in mijn handen en terwijl ik naar de kassa liep zag ik deze staan. De doos van de tank heb ik even neer gezet om deze te bekijken en ik dacht gelijk "die wil ik hebben". Dus de tank staat er (denk ik) nog
Ik heb de plasto van revell gebruikt en die werkt ook best lekker, maar ik heb een vermoeden dat ze allemaal ongeveer hetzelfde zijn.
Dank je markie ik ben er zelf ook wel tevreden over alleen het eindresultaat deed mij besluiten om het er weer af te halen.
Wat het afplakken betreft viel dat eigenlijk wel mee. Na wat speurwerk ala Sherlock Holmes, Baantjer, de Cock (met c o c k

) op diverse forums zag ik een hulpmiddel van legosteentjes en een potlood. Hoe simpel wil je het hebben maar werkt super. Ik had uiteraard wel het geluk dat de hoogte van de twee steentjes samen met de potlood ongeveer een halve mm verschil gaf met de hoogte die ik moest hebben maar daar ga ik zeker niet moeilijk over doen. Het schip mooi recht laten staan, potlood erlangs halen en je hebt een kaarsrechte lijn die ook nog eens perfect horizontaal loopt.

Na wat meetwerk van de hoogte van het schip en de maat van de decal (decal 7) kwam ik op een hoogte uit waar de lijn moest komen.

Vervolgens was het dus afplakken en de kleur hull red erop spuiten. En daar was ik dus absoluut niet tevreden over.

Ik had gehoopt dat hij meer rood op zou drogen maar helaas was hij ook na de derde laag en na een dag drogen nog zo. Meer bruin als rood en daar ben ik dus niet tevreden mee. Ik had ook al gelezen dat remolie een goede manier was om verf te verwijderen dus ligt hij nu in een bad met remolie. De garage moest zaterdag ochtend wel even lachen toen ik erom kwam vragen maar na enige uitleg en verbaasde blikken kreeg ik zo anderhalve liter mee.
Ik had het dek de eerste keer niet mee gespoten maar ik ga dat denk ik de volgende poging wel doen. Als de romp dan helemaal klaar is kan ik gelijk de houten dekken erop lijmen.
Voor nu is het even wachten en eens kijken welke kleur ik wel kan gebruiken voor de romp. Ik heb wel rood tot mijn beschikking maar dat is ook weer niet de juiste kleur. En voor mengen ben ik een beetje huiverig. Als ik te weinig maak krijg ik het natuurlijk nooit meer dezelfde kleur.