Verander lettergrootte
Het is nu za 18. aug 2018, 08:14

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 1   [ 1 bericht ]
Auteur Bericht
 Berichttitel: [PIC] R.M.S. Titanic 1/400 Revell
BerichtGeplaatst: zo 30. jan 2011, 14:14 

De Titanic was het tweede van een drietal luxeschepen uit de Olympic-klasse, die een groot deel van het trans-Atlantisch verkeer moesten verwerken. De Titanic verging echter op zijn eerste reis. Het schip was eigendom van de rederij White Star Line, en werd gebouwd in Belfast. Tijdens de eerste reis van de RMS Titanic in april 1912 kwam het schip in aanvaring met een ijsberg; een deel van de stuurboordzijde werd op verscheidene plaatsen doorboord, en binnen drie uur was het schip gezonken. 1522[1] opvarenden kwamen om het leven. Hoewel dit naar aantal slachtoffers niet de grootste scheepsramp in de geschiedenis is, is het wel de bekendste, vooral omdat het schip als "onzinkbaar" bekend stond.

In 1985 werd het wrak teruggevonden onder leiding van Robert Ballard, waardoor veel informatie over het schip en zijn fatale reis aan het licht kwam.

Kenmerken
Waterverplaatsing: 52.3010ton (geladen)
: 46.328ton (leeg)
Passagiers 1912 - totaal 2223. Eerste klasse: 329, Tweede klasse: 285 Derde klasse: 710
Vlag Verenigd Koninkrijk
Lengte 269 meter
Breedte 28 meter
Diepgang 10,5 meter
Voortstuwing en vermogen 24 double-ended en 5 single-ended Scotch ketels op 215 psi, twee viercilinder stoommachine-zuigermotoren van elk 16 000 pk (12 MW) voor de twee buitenste schroeven en één lagedrukturbine (ongeveer 7psi absoluut) met 18 000 pk (13,5 MW) voor de middelste schroef. Totaal 50 000 pk (37 MW).
Snelheid 21 knopen (38 km/h)
Eigenaar White Star Line
Type Passagiersschip
Bemanning 899

Dit model is de oorzaak er van dat ik op dit moment wee veel boten bouw ,gezien het plezier wat ik hier in had smaakte het naar meer ,deze heb ik in Juni afgebouwd en was voor mijn schoonvader bestemd omdat hij veel werkzaamheden hier rond en in mijn huis doet die ik niet meer kan ,hij staat nu bij mijn schoonouders te pronken in de woonkamer.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gerald

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 1   [ 1 bericht ]