Arjen,
enerzijds begrijp ik jouw post, maar er is toch iets wat ik even aan je kwijt wil.
Als jij iets echt graag wil, dan moet je dat doen vanuit jezelf. Nu cancel je een eerder genomen beslissing op oneigenlijke argumenten, namelijk factoren die allemaal buiten jezelf liggen.
Je rekensommetje gaat nauwelijks op. Dat Grendel waarschijnlijk door tijdgebrek al een tijdje het bestand niet geschoond heeft, wil natuurlijk niet zeggen dat we 217 leden hebben. Het aantal echt actieve leden is natuurlijk een stuk lager. Andere GB-en hebben vaak niet heel veel méér inschrijvingen en bovendien kunnen mensen inhaken als de GB loopt omdat ze het een leuk onderwerp vinden.
... "en al twee helemaal discutabele deelnemers"... Ik was me niet eens bewust dat ik me voor deze GB had ingeschreven, maar ik vermoed dat mijn grapje met de kiwi als zodanig geïnterpreteerd is (logisch overigens nu ik dat zelf teruglees). Los daarvan vind ik het jammer dat je je toch steeds weer schuldig maakt aan dit soort opmerkingen. Het is namelijk niet nodig en niet relevant. Als jij graag een GB organiseert, hangt dat natuurlijk nooit af van mijn bijdrage of van wie dan ook. Je kunt sowieso niet van tevoren inschatten hoe een GB loopt. De Japanse GB is het meest besproken, maar heeft waarschijnlijk verreweg het meest verrassende resultaat opgeleverd, eigenlijk gelijk aan de GB-en van Gerald. Orion, P-47 en WO2 the prequel daarentegen zijn langzaam doodgebloed. Kortom, het aantal deelnemers bij aanvang zegt niet altijd iets over het al dan niet succesvolle verloop van een GB.
Feitelijk laat je dus iets niet doorgaan op wat ik noem oneigenlijke argumenten. Dat je het geen doorgang wilt laten vinden, daar heb ik natuurlijk niets over te zeggen, maar zoals ik al eerder aangaf, hou het dan bij jezelf door bijvoorbeeld aan te geven dat je door een nieuwe baan er voorlopig niet aan toe komt. Dan leg je het niet bij anderen en kan iedereen dat respecteren. Nu ga je toch weer een beetje buiten jezelf op zoek naar argumenten en dan kun je al weer wachten op een sneer links of rechts. Jammer, want elke keer wordt er een toon gezet die met hetzelfde gemak achterwege had kunnen blijven. Bovendien: als je iets echt graag wilt, zou je je ook niet door 4% of twee discutabele deelnemers laten ontmoedigen ! Wellicht iets meer karakter tonen en minder uithalen naar anderen

Peet