Verander lettergrootte
Het is nu za 23. jun 2018, 17:34

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 5 van 6   [ 55 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: groepsbouw Commonwealth minus UK
BerichtGeplaatst: wo 27. nov 2013, 10:45 

Arjen,

enerzijds begrijp ik jouw post, maar er is toch iets wat ik even aan je kwijt wil.

Als jij iets echt graag wil, dan moet je dat doen vanuit jezelf. Nu cancel je een eerder genomen beslissing op oneigenlijke argumenten, namelijk factoren die allemaal buiten jezelf liggen.

Je rekensommetje gaat nauwelijks op. Dat Grendel waarschijnlijk door tijdgebrek al een tijdje het bestand niet geschoond heeft, wil natuurlijk niet zeggen dat we 217 leden hebben. Het aantal echt actieve leden is natuurlijk een stuk lager. Andere GB-en hebben vaak niet heel veel méér inschrijvingen en bovendien kunnen mensen inhaken als de GB loopt omdat ze het een leuk onderwerp vinden.

... "en al twee helemaal discutabele deelnemers"... Ik was me niet eens bewust dat ik me voor deze GB had ingeschreven, maar ik vermoed dat mijn grapje met de kiwi als zodanig geïnterpreteerd is (logisch overigens nu ik dat zelf teruglees). Los daarvan vind ik het jammer dat je je toch steeds weer schuldig maakt aan dit soort opmerkingen. Het is namelijk niet nodig en niet relevant. Als jij graag een GB organiseert, hangt dat natuurlijk nooit af van mijn bijdrage of van wie dan ook. Je kunt sowieso niet van tevoren inschatten hoe een GB loopt. De Japanse GB is het meest besproken, maar heeft waarschijnlijk verreweg het meest verrassende resultaat opgeleverd, eigenlijk gelijk aan de GB-en van Gerald. Orion, P-47 en WO2 the prequel daarentegen zijn langzaam doodgebloed. Kortom, het aantal deelnemers bij aanvang zegt niet altijd iets over het al dan niet succesvolle verloop van een GB.

Feitelijk laat je dus iets niet doorgaan op wat ik noem oneigenlijke argumenten. Dat je het geen doorgang wilt laten vinden, daar heb ik natuurlijk niets over te zeggen, maar zoals ik al eerder aangaf, hou het dan bij jezelf door bijvoorbeeld aan te geven dat je door een nieuwe baan er voorlopig niet aan toe komt. Dan leg je het niet bij anderen en kan iedereen dat respecteren. Nu ga je toch weer een beetje buiten jezelf op zoek naar argumenten en dan kun je al weer wachten op een sneer links of rechts. Jammer, want elke keer wordt er een toon gezet die met hetzelfde gemak achterwege had kunnen blijven. Bovendien: als je iets echt graag wilt, zou je je ook niet door 4% of twee discutabele deelnemers laten ontmoedigen ! Wellicht iets meer karakter tonen en minder uithalen naar anderen ;)

Peet

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27. nov 2013, 14:35 

Spijtig, ik had al een hele berg research gedaan omdat ik weer iets vaags wilde gaan neerzetten, uit een loopmeteenspeertjeachterelkaaraanlandje.

Dave

Einstein

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27. nov 2013, 22:06 

Peet en anderen.

Jou een sneer geven omdat je veel begint en weinig af maakt hebben we volgens mij in hardegarijp besproken en was mijn conclusie daar richting jou niet dat het m.i. ontzettend meeviel met onafgebouwde projecten.
Maar, enigszins realistisch ben ik misschien wel richting het totaal overzicht.

Wat ik wil voorkomen is dat we een gb starten met volle overgave en dat het dan met een man of 3 ophoudt na 2 maanden bouwen.

Ik vind 7 man niet veel voor een forum waar zeker 100 actievere leden rondhangen.

Het onderwerp gb is vaker aan de orde geweest en besproken en wat ik niet wil is de ruimte voor iemand anders ontnemen omdat er al een (niet al te actieve gb) bezig is en we daarom van big G niet nog 1 erbij kunnen starten omdat er toch enigszins afgesproken is om het bij een gb of 4 te houden.

Dave z'n reactie vind ik wel dusdanig boeiend om het misschien nog een kans te geven. Eerlijk is eerlijk, ik had zelf ontzettend zin om zo'n Aussie F-111 samen met Niels te bouwen. Maar ik wel een beetje draagkracht binnen een gb. Niet dat van de 6 of 7 deelnemers er maar 5 reageren van het hele forum en de mensen die daar rondhangen al helemaal niks van zich laten horen omdat ze uberhaupt niet met de gb mee doen.

Ik begrijp dat de toon is dat het jammer is dat we cancellen.. Zullen we dan gewoon nog maar ff doorgaan??
Zou ook zonde van Dave z'n effort zijn. en ik ben ook wel benieuwd waar jij mee komt Peet..

(misschien is het allemaal wel voorbereidend werk om ervoor te zorgen dat jij met mooi werk op de proppen komt :D )

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27. nov 2013, 23:51 

Ik begrijp ook wel dat je je ook wilt storten op de WWI, wat ook een erg leuk onderwerp is, en waar ook ik een leuke toevoeging voor op de plank heb liggen, en waar ook een langere periode voor uitgetrokken is wat ik begreep bij de buren.
En wie weet als de tijd daar is, dat er meer gegadigden zijn, wellicht een post maken met wat meer overzicht voor te maken onderwerpen binnen de GB zodat men wat meer warm loopt.
Wellicht deze groepsbouw even in de koelkast zetten, in plaats van meteen naar Siberië en in de permafrost deponeren.
Tijdens mijn speurtocht naar een leuk onderwerp voor een van de kitjes die ik op de plank heb liggen ben ik zoveel leuks tegengekomen, het is een heel leuk divers onderwerp.
Daarnaast research doen naar een onderwerp vind ik superleuk om te doen, ik ben dan in mijn hoofd het model al aan het bouwen, iets met voorpret enzo..., dus voor niets gedane effort zeker niet hoor.

Dave

Einstein

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27. nov 2013, 23:58 

K*t, toch weer die Chinook klaar leggen....

Past niet meer in mijn kast..... :roll:

Is wellicht niet de reactie waar we op zitten te wachten, maar ik begrijp de argumenten voor en tegen op zich ook wel weer. Mijn ervaring met groepsbouwen is dat er in een vroeg stadium heel enthousiast gereageerd wordt, vervolgens de animo en inzet daalt en tegen het eind een enkeling nog gas zet, terwijl het merendeel door excuses afhaakt. Een brede basis om te starten is dan geen overbodige luxe.

Daar we voor Hurdegaryp 2014 de WO1 onder de aandacht willen brengen, heb ik Grendel verzocht om een apart topic aan te maken, juist daarvoor. Op zich een groepsbouw, maar meer om al het WO1 spul bij elkaar te houden - voor het overzicht.

René

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28. nov 2013, 10:37 

Doe nog steeds mee, voor mij motivatie om eens iets van begin tot eind te laten zien.........asset mag........ :panic:

Net als Dave al ver gevorderd in de research, zelfs contact gehad met een echte Aussie......... :behave:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30. nov 2013, 17:22 

Mocht de Commonwealth GB toch van start gaan zet mij er dan maar bij, heb nog wel een Aussie F-111 en een Canadese Lancaster.

Ouwe.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 1. dec 2013, 16:56 

Interesse om mee te doen is er zeker.
Ik heb ook een paar ideetjes en zowaar ook iets in de kast wat ik kan gebruiken.
Mocht deze groepsbouw toch doorgaan, dan zal ik zeker instappen.

Antonio.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 5. dec 2013, 21:57 

beetje aan de late kant. maar als het aan mij kigt bouw ik dus iok wel effe zo'n moddervette F-111 :-)

"Oneindig uw woede, uw wijsheid is groot, schenk ons de zege, de vijand de dood
Geen angst om te sterven, uw volk onbevreesd, de wereld zal weten dat Wodan heerst"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17. dec 2013, 22:25 

Ik bedacht me gisteren dat ik nog een Airfix CA-12 Boomerang heb liggen. Dus mocht deze GB volgend jaar ergens plaats vinden, dan wil ik ook wel weer een poging wagen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 5 van 6   [ 55 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende