Verander lettergrootte

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 1   [ 3 berichten ]
Auteur Bericht
 Berichttitel: Verzoek KMA 122 Sqn
BerichtGeplaatst: ma 2. jun 2014, 23:19 

Hallo,

mijn naam is Gerald Tebes ik ben Luchtmacht instructeur op de KMA te Breda bij het 122 sqn.
Zoals sommige van jullie weten is het zo dat bij een nieuw op te richten Squadron een embleem en nummer wordt gebruikt van een opgeheven squadron.
Toen wij in 2012 op ons zelf gingen, als opleidings Sqn., kregen we op de KMA het 121 en 122 squadron embleem toegewezen en ik zit dus bij het 122 Sqn.

Wij, de huidige Cdt en ik, hebben het idee opgevat om een ere galerij te maken ter ere van de 2 "oud" commandanten van het 122 Sqn. dmv foto's, van deze mannen, maar ook door een vitrine kast te vullen met attributen die betrekking hebben op deze 2 mannen en het 122 Sqn. in het bijzonder.

Wij willen heel graag de vitrine vullen met o.a. model vliegtuigen waar in gevlogen is door G.A. Deibel en P.A.C. Benjamins verdeeld over 3 periodes 1 Nederlands Indië 1942-1945, 2 Nederlands Indië 1946-1950 en 3 de naoorlogse periode tot 1970.

Kapitein Deibel heeft gevlogen in de Brewster Buffalo (met Groepsembleem van 2-VLG-V), De Mustang P-51 no. ?? , Gloster Meteor van de Vlb Leeuwarden (hiermee is hij bij Uithuizen Neergestort en omgekomen in 1951 op 35 jarige leeftijd) hij droeg de Militaire Willemsorde, verzetster Oost Azie en het Vliegerkruis.(een diorama hiervan zou super zijn)

Kapitein Benjamins heeft gevlogen in de Brewster Buffalo B-3159 (?), De Mustang P-51 no ??, de F-84E Thunderjet van het 311 Sqn Vlb. Volkel, de Lockheed T-33a met toestel no TR-25 (dit toestel heeft een noodlanding moeten maken bij Zevenaar op 27 aug. 1954), F-84F Thunderstreak 311 Volkel, F-84G Thunderjet (311 Volkel), de F-104 en waarschijnlijk ook nog de NF-5.(hij droeg het Kruis van Verdienste)(als Generaal majoor met pensioen gegaan en 1n 2000 te Oss overleden).

Nu is mijn vraag, daar wij weinig of geen budget hebben, wie heeft deze modellen over (?) en heeft er geen plek meer voor en wie wilt ze aan het 122 Sqn schenken. We kunnen de modellen ophalen. eventueel, als je wilt, komt je naam te staan bij het model welke jij geschonken hebt.

Of evt. iemand die bereid is één van deze modellen speciaal hiervoor te bouwen.

Nogmaals het is om 2 dappere mannen te eren bij het huidige 122 Sqn. waar ze thuis hoorden.

alvast bedankt

mvg Gerald Tebes

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Verzoek KMA 122 Sqn
BerichtGeplaatst: ma 2. jun 2014, 23:41 

Hallo Gerald,

Ik vind dit een leuk initiatief. Ik ben bereid om wat te bouwen voor jullie en dat zullen er wel meer zijn. Er zijn mensen hier die veel afweten van de Nederlandse luchtmacht en ook weten wat er met dit onderwerp te bouwen is. Zij zullen zich wel laten horen en dan kunnen we kijken wat we concreet doen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Verzoek KMA 122 Sqn
BerichtGeplaatst: di 3. jun 2014, 21:43 

Gerald,

Toevallig heb ik hier een T-33A kit, schaal 1/48 van het merk Academy liggen.
Daarbij een setje Flevo Decals "Royal Netherlands Air Force Jet Trainers" met o.a. registratie TR-25.

Voor dit goede doel ben ik graag bereid om een steenje bij te dragen.
Indien gewenst kan ik deze gaan bouwen en schenken.

De afmetingen van het model eenmaal af: lengte 24cm, hoogte 8cm.

M.v.g.
Rudie

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 1   [ 3 berichten ]