Verander lettergrootte
Het is nu do 18. okt 2018, 03:06

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 4   [ 34 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: [how to] modelbouw fotografie deel 1, 2, 3 & nieuw deel 4
BerichtGeplaatst: wo 26. sep 2012, 22:47 

How to ploatjes schieten..

Naast modelbouwen is fotografie altijd een hobby van me geweest. Een hobby waar ik veels te weinig tijd voor heb, want net als modelbouwen is fotograferen oefenen, oefenen en nog eens oefenen..Ik ben dan ook echt geen superfotograaf. Maar ik heb een paar truukjes die ik geleerd heb bij het normale fotograferen, overgezet naar het modelbouwen . En die truukjes wil ik graag laten zien. Daarbij ga ik uit van een normale compact camera. Niets geen dure spiegelreflex-diafragma-sluitertijd-tegenlicht-scherptedieptetruukjes. Ik ga bij het schrijven ook even uit van iemand die fotografeert, omdat hij foto"s nodig heeft bij zijn verslag. Maar die er niet een hele extra hobby van wil maken. De vakantiekiekjes fotograaf zeg maar.
Om die reden laat ik ook alle instellingen met rust. Omdat je anders geheit een keer, na een avond bouwen/fotograferen, vergeet de zaak weer terug te zetten. En al je vakantiefoto’s er zo uitzien…

Afbeelding

…iets wat je familie dan weer niet zo kan waarderen. (Been there, done that :roll: )

Het grootste probleem met modelbouwen is eigenlijk dat we het meestal ’s avonds doen, als er niet zoveel licht is. En dat we van die onwijs kleine dingen schijnen te moeten priegelen. En als je daar dan een foto van wil maken zit je al snel tegen de grens aan van wat een camera kan. Nou kan het er heel artistiek verantwoord eruitzien om over de grens te gaan…

Afbeelding

Maar modelbouwtechnisch kun je hier niet zo veel mee eigenlijk. Dusss…terug naar de basis. En die begint bij..?

DEEL 1 SCHERPSTEL ELLENDE.