Verander lettergrootte
Het is nu di 26. sep 2017, 03:58

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 1   [ 5 berichten ]
Auteur Bericht
 Berichttitel: De nieuwe Mr. Paint verf.
BerichtGeplaatst: wo 26. okt 2016, 17:22 

Beste mensen,

Ik wil hier even mijn ervaring delen met jullie inzake het gebruik van de Mr. Paint verf.

Mr. Paint is een verf op solvent basis. D.w.z. dat je Cellulose thinner nodig hebt om de verf te verdunnen (indien nodig) of de airbrush uit te kuisen.
Volgens de fabrikant is de verf kant en klaar in het flesje, en moet je de verf niet meer verdunnen indien je deze gaat spuiten met een airbrush met 0.3 m/m nozzle. Indien je een airbrush gebruikt met kleinere nozzle diameter is verdunnen aangeraden, alhoewel ik dat ten zeerste betwijfel, want de viscositeit van de verf is al vrij dun. Een groot voordeel, is dat je de verf kant en klaar, zonder te verdunnen kan gebruiken in je airbrush.

Ik heb een airbrush gebruikt met 0.3 m/m nozzle, dit met een luchtdruk van ongeveer 15 Psi ofwel 1 bar.

Afbeelding

Voor ik de Mr. Paint ging gebruiken heb ik eerst de te behandelen oppervlakken voorzien van een primer, in dit geval de Mr. Surfacer 1500 black primer. Deze primer geeft een mooi egaal oppervlakte beeld, naar mijn mening veel egaler dan de grijze variant van hetzelfde merk.

Afbeelding

Nu gebruik ik deze primer vrij regelmatig, maar ik was toch benieuwd hoe de Mr. Paint verf het qua dek kracht ging volbrengen tegenover het zwarte oppervlak.

Voor de Mr. Paint verf gebruikte ik de Pink Salmon Primer MRP-130.

Afbeelding

Voor ik de werkelijke onderdelen van de Corsair ging voorzien van de verf heb ik voor de zekerheid toch eerst een test stukje gespoten, ik zag meteen dat deze verf uiterst mooi en egaal op het oppervlak terecht kwam. Ook de dek kracht is enorm, na een paar laagjes was het gehele oppervlak volledig gedekt voorzien van de nieuwe verf.

Afbeelding

Ik ga jullie even enkele close-ups laten zien van het eindresultaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu, het is een solvent gedragen verf, d.w.z. dat de geur ook sterker is tegenover acrylverf. Het viel me echter op dat de geur bij deze verf vrij miniem was; echter met dit in het achterhoofd dat ik een spuitcabine gebruik. Mijn gezichtsmasker heb ik voor deze gelegenheid even achterwege gelaten om de geur te kunnen waarnemen.

Nu heb ik ook even een gedeelte voorzien van verf die niet behandeld was met de primer, m.a.w. ik heb de verf rechtstreeks op het plastiek gespoten, en ook dit ging perfect.

Op de foto zie je twee bovenste vleugeldelen, de plaats waar de flaps komen zijn voorzien van enkel de Mr. Paint verf, en jullie zien, dit is een glad resultaat.

Afbeelding

Dus conclusie : Deze verf is een echte aanrader, de kwaliteit is gewoonweg super, alsook de dek kracht van de verf. Het is een solvent gedragen verf, dus een spuitcabine en masker is aangeraden bij dit soort verf. De geur is vrij miniem, maar zonder een spuitcabine zou ik deze verf niet aanraden. Prijs van deze verf valt vrij goed mee, je betaald 5.90€ voor een flesje van 30 ml. Als je bedenkt dat een potje Tamiya acrylverf van 10 ml ook al 2.80€ kost, dan is de rekening snel gemaakt.

Ziezo, ik hoop dat dit een duidelijke uiteenzetting was, maar indien er vragen zijn, just shoot nietwaar. :ok:

MVG

Danny

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: De nieuwe Mr. Paint verf.
BerichtGeplaatst: wo 26. okt 2016, 22:29 

In de voorraad bij Flory models had MRP verf zich ook ingenesteld zag ik.

Jouw gebruikerstestje doet het vermoeden al bevestigen dat dit inderdaad een kwalitatief goed mengseltje moet zijn.
Ben benieuwd naar je verdere ervaringen.

Bedankt voor het posten :ok:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27. okt 2016, 23:26 

Ziet eruit als goede verf, mooi egale dekking.
Hoe groot is de kleuren range? Zijn het vooral vliegtuig kleurtjes?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27. okt 2016, 23:55 

Bij Modelbouw Krikke in Groningen hebben alle kleurtjes.
https://www.modelbouwkrikke.nl/plastic-bouwdozen/contents/nl/d1540_Mr-Paint.html

Reimer

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30. okt 2016, 18:50 

Dank voor het delen -ik wil binnenkort nog wat elelastic rigging bij Uschi bestellen en ik zag dat die het ook verkoopt. Iets om in het achterhoofd te houden!

Groeten Jeroen

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 1   [ 5 berichten ]