Verander lettergrootte

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 6   [ 56 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Projectgerelateerde kletshoek
BerichtGeplaatst: vr 7. okt 2011, 07:08 

Vraagje Gerald..het amerikaanse materiaal. MAg daarvan alles meedoen uit die periode, of alleen het spul wat in europa heeft gediend?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Drumroffel...Het doek gaat open! voor een nato bouw!
BerichtGeplaatst: vr 7. okt 2011, 09:08 

Cliff

Van het Amerikaanse materiaal mag je alles bouwen van wat in de VS en Europa was gestationeerd .

Wat je niet kunt bouwen zijn deze eenheden van de USAF/PACAF; 3eTFW, 8eTFW, 18eTFW, 51eCW, 6eSW, 43eSW,, 376eSW, 616eMAG, 21eCW, 25eTASS.
US NAVY; VF-151, VF-161, VA-56, VA-93, VA-115, VAW-115, VP-1, VP-4, VP-6, VP-17, VP-22, HSL-37, VQ-1,VQ-3
USMC: VMFA-212, VMFA-232, VMFA-235, VMA-311, VMA(AW)-224, HMH-463, HML-367, HMM-161, HMM-165, HMM-262, HMM-265, VMO-6, VMGR-152
US ARMY: 2e Infantrie Divisie
Deze eenheden waren tijdens de periode 1970 -1989 in Japan, Okinawa, Guam, Fillipijnen, Zuid Korea en Alsaka gestationeerd.

Dit zijn de NATO landen waar men iets van kan bouwen, Amerika, Groot Brittannie, Frankrijk (was tussen 1966 en 2009 wel Politiek lid van de NATO), W-Duitsland, Canada, Belgie, Denemarken, Nederland, Luxemburg, Noorwegen, Portugal, Spanje (vanaf 1982), Italie, Griekenland, Turkije en IJsland.

En ik ben nog het één ander aan het uitzoeken en hoop zondag hier helemaal klaar mee te zijn met de lijsten van van het materiaal van de 16 NATO landen periode 1970 - 1989.

De Leopard 2 tank kan alleen gebouwd worden in uitvoering Nederland en W-Duitsland en wel de Leopard 2.A1 t/m 2 A4
De Abrams alleen de A1.
F-16C/D alleen tot Block 40/42 (1988) versies
Van Spanje kan alleen het materiaal gebouwd worden vanaf 1982, omdat Spanje pas vanaf 1982 officieel NATO lid werd.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 7. okt 2011, 11:17 
Misschien nog 'n leuke/waardevolle toevoeging dat het TIGER MEET idee al vanaf 1961 de NATO toebehoort.

http://www.natotigers.org/

Gr. Peet

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 7. okt 2011, 21:36 

Is je tuin wel groot genoeg Gerald? Loopt lekker vol :ok:
Ik doe trouwens of een Chaparral, of een MLRS, ligt een beetje aan de beschikbaarheid.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 7. okt 2011, 22:26 

Tuin en woonkamer is groter dan die van Niels, en is er ruimte gebrek schopen we de schutting van de buren omver en annexeren we deze tuin :mrgreen:

De MLRS kan alleen gebouwd worden voor de Amerikanen, Britten en Fransen en W-Duitsland :?: , andere landen die nu de MRLS ook hebben, hebben deze begin jaren 90 aan geschaft.

Daarom hoop ik zo snel mogelijk de lijsten hier te kunnen plaatsen, maar als er vragen zijn, vraag gerust want het meeste heb ik wel op papier staan, ben dit al 4 of 5 weken aan het voor bereiden. Ben nu bezig de lijsten op alfabetische volgorde te zetten zodat het straks zo overzichtelijk mogelijk is voor iedereen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 7. okt 2011, 22:46 

Gerald, even een correctie (niet betweterig bedoeld hoor! ik las het ook maar op Wiki en weet eigenlijk nada van NATO voertuigen) maar in 1988 heeft Nederland ook de MLRS aangekocht (109 Batterij Veldartillerie). Echter, in 2004 gingen deze naar Finland (bezuinigingen). Anyway, maakt ook niet uit. Ik bouw wel iets :)

Niet gespoten is altijd mis !

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 8. okt 2011, 17:38 

@Knutsel
Er komen nog lijsten bij met militaire voertuigen,vliegtugien en schepen, allemaal op de zelfe wijze als de dakflapperaars

@Bennie

Wil niet moeilijk doen maar de UH-1N die gestatinoneerd waren op Okinawa vallen buiten deze groepsbouw, omdat Okinawa Azie is.
Alleen Amerikaanse strijdkrachten die gelegerd waren in de VS of Europa mogen worden gebouwd voor de NATO groepsbouw.

@Cliff
Citaat:
Gerald..kunnen we jou niet inhuren om standaard groepsbouwen voor te bereiden

Ik heb het voordeel dat ik de hele dag er tijd voor heb om dingen uitzoeken, en je steekt er ook nog weer iets van op :) ,laatste 5 weken heb ik maar 2 dingen gedaan bouwen en speuren, daarom een handicap hebben heeft ook zijn voordelen :mrgreen:

Nog even voor de duidelijkheid
, Amerikaanse militaire eenheden van zowel de USAF, USMC en US ARMY die waren gestationeerd in Z-Korea, Okinawa, Japan, Hawaii en Alaska kunnen niet worden gebouwd voor de groepsbouw, want deze eenheden vielen onder het USPACOM/US PACIFIC COMMAND en de US eenheden in Europa voelen onder het SACUER/ Supreme Allied Command Europe. Reden dat ik eenheden uit de VS wel mee laat tellen is omdat deze eenheden in tijd van oorlog zowel in Europa als Azie konden worden ingezet. En vele van de eenheden in de VS zijn tijdens grote Reforger oefeningen zowel in de jaren 70 en 80 naar Europa gezonden waardoor ze automatisch onder het SACEUR vielen, want de VS ging in deze jaren er vanuit dat in Europa de grootste dreiging was voor een groot gewapend conflict waaraan de VS zou aan deelnemen.
In boeken is ook duidelijk te lezen dat de troepen opbouw van de VS (US ARMY/USAF) naar de Vietnam oorlog in Europa ook veel groter was dan in Azie.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 8. okt 2011, 17:44 

Gerald, bij de MBB Bo-105 staat LM en CB --> Waar staat CB voor?
De MLD Lynx, was er toen al de 'D' of vlogen ze nog met de 'A'?

Verder zie ik keus genoeg.

Twijfel tussen een 'Mangusta' of een 'Osage', die zie je niet zo veel gebouwd worden. Dus zet mij er ook maar bij. Als het woordje BBQ valt, ben ik gauw om. Kunnen Creeping, darka en ik weer mooi carpoolen richting de 'wijze' uit het oosten.

René

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 8. okt 2011, 18:04 

Hey René

tof dat jij je ook aansluit, en de boeren in het Oosten (Tukkerland) weten wel hoe ze feesten moeten ;)

van de Bolkow is de aanduiding MBB Bo-105CB, LM staat voor luchtmacht heeft niets met de copter te maken staat ook wel een comma tussen, moest toch iets verzinnen dat het luchtmacht,Leger of Marine is bovenaan de lijst staan de afkortingen ook wel LM= Luchtmacht

De eerte Lynx Tsjoppers van de MLD waren de UH-14A, SH-14B en SH-14C. Vanaf 1993 zijn alle typen gestandaardiseerd naar één multi-role versie, dat van de SH-14D.

Gerald

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 8. okt 2011, 18:36 

overigens waren de Bo-105's en alouttes bij mij weten eigendom van de landmacht, maar werden gevlogen en onderhouden door de luchtmacht.

Flevo Aviation Hobby
Flevo Decals

Death Waits in the Dark.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 6   [ 56 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende