Verander lettergrootte

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 7 van 8   [ 80 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: ESM
BerichtGeplaatst: ma 28. okt 2013, 15:06 

Grendel schreef:
ik sluit me aan bij niels; mijn verkoopduitsert heeft gisteren behoorlijk zijn best gedaan en voor een redelijke omzet gezorgd al met al :cheesygrin:

Dat was meer vanwege mijn schattig accentje :titter: :titter:

Het was weer leuk, maar ook snel voorbij.
Ik denk dat een ESM meer particuliere verkoop moet aantrekken, de handelaren halen meer uit online verkoop , denk ik.
En ik selecteer ook liever van een online shop dan een uur voor een bak met PE of Decals te staan zoeken.
Vooral kits waar je zou zeggen die heeft Grendel nog over vijf jaar liggen werden verkocht.
De mensen zijn wel meer gericht op zoek, is me opgevallen.

Bedankt voor de koffie Familie Dol :-)

Gr
Helge
( Die twee potjes primer en een potje Vallejo retarder gekocht heeft)

Dark Dudes

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28. okt 2013, 15:23 

Helge, dat is iets wat me al ruim 5 jaar op valt, dingen waarvan je zegt dat verkoop ik nooit, die vliegen weg, en andere blijven juist weer liggen.

Helaas niet al te veel gepraat, meer druk geweest met de stand. en gezorgd dat niels wel weer veel rond kon lopen en ouwehoeren.

Maar nog wel een 1/16 Fujimi countach voor een tientje kunnen opduiken, hoop onderdelen los maar volgens mij wel compleet. (op een instructie na, maar die heb ik al van inet geplukt)
en dan was een 10 erg goedkoop aangezien ze bij Sturmtiger in de event hal voor 70 eu lagen.

En bij de LHS nog een Great Wall Hobby MiG-29 gekocht. die is gewoon erg mooi.

en nu moet ik eerlijk toegeven dat ik nu ook nog een 1/32 B-17G in bestelling heb staan. :D (iets met de goeie verkopen :P)

Flevo Aviation Hobby
Flevo Decals

Death Waits in the Dark.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28. okt 2013, 17:22 

Grendel schreef:
ik sluit me aan bij niels; mijn verkoopduitsert heeft gisteren behoorlijk zijn best gedaan en voor een redelijke omzet gezorgd al met al :cheesygrin:

dat de "echte" handelaren met reguliere winkelprijzen werken is op zich vrij logisch gezien de inzakkende interesse voor de hobby en het feit dat mensen minder geld te besteden hebben en als eerste gaan snijden in hobby-uitgaven. de winstmarges op plastic zijn relatief laag en als je een flink stuk onder de winkelprijs gaat zitten draai je gewoon domweg verlies. verlies draaien op een beurs hoeft natuurlijk niet per definitie een probleem te zijn als je er een stuk naamsbekendheid mee kweekt en nieuwe klanten aan kunt trekken, maar gezien het huidige klimaat weegt het verlies niet op tegen de eventuele winst op termijn.

ik denk dat een 2e-handsmarkt best een bestaansrecht heeft en ik heb zelf ook al eens zitten denken aan het opzetten van iets als een "swap meet" waar particulieren en particuliere handelaren hun kits kunnen aanbieden...

Elke jaar word er bij museum Crash 40-45 "de start" georganiseerd door de IPMS met een grote Car boot sale. hier zijn veel 2de hands spullen te vinden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28. okt 2013, 19:07 

Bjorn, voor een 10tje een 1:16 Lambo :woot: , daar kan je je haast geen buil aan vallen.
Ik heb ook en stapeltje met 1: 16 fujimi kits zien liggen en even snel gekeken naar de prijzen ( ik laat m'n Toyota nog wel even liggen op zolder :weirdo: ).

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28. okt 2013, 22:20 

Ik had al gedacht om volgend jaar een meter verkoopplek te huren voor de clubleden.
Blijkbaar vind de organisatie het zeer storend wanneer je op de clubstand wat spul probeert te verkopen.
Dan maar een meter verkoopstand erbij.

Antonio.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28. okt 2013, 23:08 

wat me dus ook al opviel is dat je sinds dit jaar lid van de IPMS moet zijn om particulier te verkopen.... ik vraag me af of dat echt handig is.....

"Oneindig uw woede, uw wijsheid is groot, schenk ons de zege, de vijand de dood
Geen angst om te sterven, uw volk onbevreesd, de wereld zal weten dat Wodan heerst"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28. okt 2013, 23:14 

handig? nee, niet echt. Echter ik snap denk ik wel een klein beetje de gedachtengang.

Men wil de leden toch iets "exclusiefs" bieden..
Waarom zou je lid zijn van een club als ipms.. voor de gratis entree op de esm?? Ik snap best dat veel mensen zeggen, hou dat blaadje maar, ik betaal de 6 euro wel en klaar is klara.

maar, uberhaupt zolderverkoop lastiger maken door een aantal hun verkoop te verhinderen.. Tja, daar had ik mn vraagtekens ook bij..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28. okt 2013, 23:19 

Ben ook geen lid van de IPMS en om heel eerlijk te zijn heb ik tot op heden ook nog niet echt de toegevoegde waarde hiervan gezien. Wie weet kan er iemand mij overtuigen?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 29. okt 2013, 10:04 

@ Niels en Darka, Ik denk dat het aldan niet handig zijn pas blijkt bij lege plekkenplekken op de vloer. Denk dat als er meer aanvraag dan plaats is het een goede regel is.....of kan zijn. :?

@Markie, als jezelf de toegevoegde waarde niet ziet, is er geen reden om je te laten overtuigen. :woot: Als de ESM het enige is wat jij aan de IPMS verbind kan het financieel beslist uit om NIET lid te worden. Wil je een poging doen om jezelf overte halen kun je terecht op de IPMS site dacht ik zo. :ok:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 29. okt 2013, 14:01 

Tja, waarom ben je lid van een vereniging?

ESM betaal je entree als je niet lid bent.
De Start (Aaslmeerderbrug) betaal je entree als je niet lid bent.

Ben je wel lid, krijg je een leuk blaadje op de mat (ik meen 1 keer per 2 maand).
Overige regiobijeenkomsten zijn entree-vrij (ik heb het dan even over Ureterp en Sneek).
Zo nu en dan wordt wat leuks georganiseerd (o.a. de Revell uitstapjes).

Is dit wat? Betaal dan die €20 of €25 en join the club.

Ik weet ook wel, sinds het internettijdperk is heel veel info op het net te vinden, fora zijn (nagenoeg) gratis, dus je kunt je inderdaad afvragen wat de IPMS dan als meerwaarde te bieden heeft.

In mijn geval, toch ook een beetje nostalgie. Ik liep vroeger op de hobby-beurs in Leeuwarden en liep tegen een stand aan met een 1:32 Apache (die van Revell ja). Dan ben je toch verkocht? Snel zo'n vaag A-4-tje ingevuld en je was lid. Ik kreeg toen nog een MIP in zwart-wit, heerlijk. Tegenwoordig is de MIP een heus blad met leuke artikelen en verslagen, daarom.

René

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 7 van 8   [ 80 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende