Verander lettergrootte

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 10   [ 92 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: jubileum edtitie + extra's 2014 Hurdegaryp
BerichtGeplaatst: zo 10. nov 2013, 12:30 

Het is nog een eind weg.. op het moment van typselen zo'n 51 weken. maar, ik ga dr alvast gewoon ingooien wegens dan kan iedereen z'n veeleisende werkgevers en bazinnen thuis vast op de hoogte brengen.

Maar: ijs en wederdienenden zal ons lustrum-bouw en plakevenement in 2014 gewoon doorgaan in dezelfde locatie als waar we dit jaar zaten. Ik geloof dat iedereen laaiend enthousiast was over de locatie.
datum: vrijdag 31-10 tot zaterdag 01-11

Omdat het een feestje is, dat we dit al voor de 5e keer mogen organiseren zitten we er aan te denken om er een vin'4 heures du 0511 van te maken.

Meerderen die afgelopen editie aanwezig waren hebben middels de oude papier-en-pen truc aangegeven of ze al dan niet mee wilden doen met dit concept. Overvloedig zou het zijn om dit hier nogmaals van jullie te vragen, maar toch doe ik dit. Enerzijds om anderen misschien over de streep te halen om ook mee te doen. Anderzijds om voor meerderen inzichtelijk te hebben te kunnen zien hoeveel mensen er aanwezig zijn.

Omdat we redelijk beperkt zijn in het aantal plekken die we voor bouwers in kunnen richten willen we het aantal beschikbaren plekken op maximaal 50 houden. 1 tafel per persoon, of je daar nou op handelt of op bouwt is ons om het even. Handelaren zoals de Dolletjes en andere aanverwanten zullen via ons buiten het forum om uiteraard aan hun trekken komen, maar we zullen, helaas, een limiet moeten stellen.

Lees je dit later dan de bedoeling is, maar heb je je afgelopen editie wel opgegeven is er uiteraard geen nood aan de man. Komt er onverwachts e.e.a. tussen waardoor je zult moeten missen vragen we je uit naam van anderen dit zsm door te geven zodat we de plekken door kunnen schuiven.

inhoudelijk is er nog niet veel te melden. Globaal is het het plan om vrijdags zo rond de klok van 6 uur te starten en dan 24 uur door te gaan, waarop zaterdags de deuren 's middags weer voor publiek open zullen zijn.
Bouwers die minder dan 24 uur aanwezig kunnen zijn, zijn uiteraard te allen tijde welkom omdat we toch wel aanwezig zijn, echter zulllen we vrijdag nog niet de hele zaal inrichten zoals we die zaterdags nodig zullen hebben.

Verder lijkt het ons een plan om een aantal mensen die dat willen te voorzien van een identiek kitje (wat kort vooraf kenbaar gemaakt zal gaan worden voor het nodige huiswerk en alles) om er een 12 uurs wedstrijd aan te koppelen. Vrijdag 9 uur beginnen en zaterdag ochtend 9 uur klaar, waarna het publiek zal mogen stemmen.

Verdere tips en trucs mogen geventileerd worden, we staan overal voor open, echter het moet haalbaar zijn, toegevoegde waarde hebben en bij echt goede ideeen zal de organisatie met de eer strijken

Ik zal proberen hier een lijst van deelnemers up to date te houden, maar e.e.a. zal op het forum van ipms, brouwers en wellicht twenot gedeeld worden, dus excuseer wanneer we wat achterstallig werk in moeten halen.

Als hoofdthema willen we deze editie aandacht geven aan 100 jaar WO-I, 1914-2014, het zou erg mooi zijn wanneer jullie je gaan richten op dit thema, zodat we een mooi gevulde thema-tafel kunnen krijgen.
Info volgt ook her en der

Deelnemers voor zover:

Darka
Tsjopper bob,
...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: jubileum edtitie + extra's 2014 Hurdegaryp
BerichtGeplaatst: zo 10. nov 2013, 15:04 

Natuurlijk ben ik van de partij! Lijkt me ook heel leuk een 24 uurs bouw lekker nachtje doorbrengen :p
Super leuk idee om een wedstrijdje te houden geweldig!

Kornelis :ok:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10. nov 2013, 16:27 

uiteraard ook aanwezig :)

"Oneindig uw woede, uw wijsheid is groot, schenk ons de zege, de vijand de dood
Geen angst om te sterven, uw volk onbevreesd, de wereld zal weten dat Wodan heerst"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10. nov 2013, 21:58 

Ik ook!
Komt er van het WOI-ding nog een aparte GB, of kunnen we een model daarvoor gewoon in de normale rubrieken bouwen? Ik heb er nog een Roden Fokker D.VII zwerven die hoognodig af wil...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10. nov 2013, 22:09 

Bij de buren zal iets van gb georganiseerd worden. Hier misschien ook maar dan hoop ik/verwacht ik dit ergens rond het voorjaar te starten.
Tot die tijd is iedere woI aanbouw welkom op dit forum om zodoende een mooie tafel te kunnen vullen straks.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10. nov 2013, 22:10 

Prachtig en duidelijk verhaal van Arjen, waar ik me op dit moment geheel bij aansluit. Wellicht één kleinigheid is misschien de starttijd. Voorheen eindigden we op zaterdag om 17:00 uur. Het lijkt dan ook voor de hand om komende editie om 17:00 te starten.

Voor het wedstrijddeel, waar we 's nachts aan zullen bouwen, is de kans heel erg groot, dat het een vliegtuig gaat worden. Als dit absoluut niks voor je is, als je 24 uur wilt gaan bouwen, is dat uiteraard geen enkel probleem, Dan bouw je gewoon aan je eigen ding(en). Qua spuiterij, hebben we een voorkeur voor acryl, i.v.m. geurtjes e.d. Voor deelname aan de wedstrijd zullen wel wat kosten verbonden zijn. Dit is uiteraard de kostprijs van de kitjes. We hebben nog tijd genoeg, maar het idee was om heer Curt Summers hiervoor te benaderen. We zullen deze bestelling juist bij hem doen, om hem wat te steunen in deze toch al moeilijke tijd voor hem, niet met het idee om bij hem te gaan handelen. Omdat hier wat tijd mee gemoeid zal gaan, willen we dus op tijd weten wie aan die 12-uurs wedstrijd mee gaat doen. Je moet dus in 12 uur tijd een model zo goed en zo leuk mogelijk in elkaar zetten. Hitorisch correct of geheel what-iff, het is jouw keus. Tijdens de zaterdag worden de resultaten ergens neergezet en kan/mag publiek en overige bouwers stemmen. Simpel, het model met de meeste stemmen wint. Wat we met de winnaar doen en wat deze krijgt, is op dit moment nog geheel onduidelijk. Ook daarin staan we nog geheel open.

Ik speel ook met het idee om wat dvd's mee te nemen, zodat we ook WO1 films kunnen bekijken. We moeten er gewoon een leuke avond-nacht-morgen-middag van maken.

René

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10. nov 2013, 22:13 

Gezien de onbekendheid van het publiek met de WO1 kisten, is het wellicht handig om je model te voorzien van een klein stukje tekst, wat je normaal plaatst als je een topic start. Uiteraard geen lappen wiki-tekst, maar even een beknopte samenvatting, laten we zeggen 50 woorden betreffende je model. Ik vond die expo wel leuk, maar daar kunnen we meer uit halen / van maken.

René

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10. nov 2013, 22:51 

Of ik aanwezig zal zijn weet ik nog niet, zou ik er niet zijn ben wel bereid een of wellicht wel meerdere modellen te bouwen als het tijdtechnisch uitkomt, welke net zoals Gerald's Hunter in bruikleen neergezet kunnen worden.
Onlangs een "Floh" gescoord, welke prima in het straatje past.

Dave

Einstein

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10. nov 2013, 23:18 

Uiteraard ben ik ook volgend jaar weer present. :ok:
Of ik mee ga doen met de 12 uurs bouw weet ik nog niet, dat hangt erg af van wat voor vliegtuig het wordt. Misschien is het een idee om daarvoor een WW1 kist te doen? Dan wordt de showtafel ook meteen een stuk voller. ;) Ik weet dat Revell daar een aantal leuke kleine eenvoudige kitjes van heeft in 1/72. Voor een eventuele 1e Wereld Oorlog groepsbouw sta ik wel open, ik zou dan graag zoiets willen maken:

Afbeelding

En dan in een diorama verwerken.

Dj.

- Bushmaster - 1/72 Scratch Build

Afgerond:
- Death Waits in the Dark' ~ Diorama

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10. nov 2013, 23:34 

Voor mij alleen zaterdag aanwezig samen met broer klomp :D

Profiel