Verander lettergrootte

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 2 van 2   [ 19 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: [WIP] Flak 43 Trumpeter 1:35
BerichtGeplaatst: di 12. jun 2012, 19:07 

Mooi Flakje markie, heb hem zelf ook nog liggen. Was dat hekje wat ''fijn'' om te plakken of was het zo'n k*t hekje?

Op je vraag heb ik geen antwoord.

Kornelis

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12. jun 2012, 19:11 

Hekje was voornamelijk heel erg lastig, staat er toch allemaal een beetje net onder spanning in, waardoor ik hem dus helemaal in elkaar heb moeten plakken met secondenlijm, of secondengel dan in mijn geval. En het is echt allemaal heel klein uiteraard.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24. jul 2012, 19:15 

Ondertussen zit het Flakje in de dipjesfase helaas.
Zit even in een druk vakantiemoment om het zo maar te zeggen.
Drukte op het werk, een vriend die zijn hele huis opnieuw opbouwt en waar dus veel tijd in gaat zitten en last van de warmte. Zodoende zou ik toch wel graag een verzoek willen doen om het topic een maandje extra de tijd te geven. Aangezien ik volgende week ook niet thuis ben en dan de maand ook alweer voorbij is.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: [Done] Flak 43 Trumpeter 1:35
BerichtGeplaatst: do 30. aug 2012, 18:36 

Helaas helaas ben ik een beetje afgehaakt met het maken van foto's van de verdere bouw van dit apparaatje. Bij deze dan ook de eindfoto's, op zich was de bouw wel goed te doen, maar toen alles mooi in elkaar was en gespoten, kwam ik er toch achter dat het plastic van trumpeter toch een heel stukje breekbaarder (en dus harder) dan Revell plastic bijvoorbeeld. Zijn dus her en der de nodige stukjes gesneuveld helaas.
Ik heb gekozen voor een okerkleurige Flak, deze heb ik daarna met een oker/ wit mengsel behandeld om een beetje afwisseling in de kleuren te krijgen.De Flak heeft een wash gekregen van antraciet en terpentine met als klap op de vuurpijl een nevel van de oorspronkelijke basiskleur oker.

Eindfoto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 31. aug 2012, 13:26 

Hey Markie,
Wat een klein ding is dit. Het valt me nu pas op met dat wasknijperveertje ernaast!
Ik vind de kleur mooi. De wieltjes zijn erg goed gelukt qua verwering. Die chipping ziet er realistisch uit. Hier en daar had de pinwash wat heftiger gemogen (of toegepast mogen worden zoals bij dat draaiwieltje aan de rechterzijkant.) Tevens had ik wat meer sjipjes aangebracht als ik jou was. Hoe mooi je dat hebt gedaan bij de wielen hoe ik het mis op de rest van de kit. Welliht zou je langs de randjes hier en daar nog kunnen gaan en dan mooie DONE-foto's maken?

Grtz
Eelco

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 3. sep 2012, 08:19 

Bedankt voor de reactie Eelco, ik kan er nog wel even wat tijd in gaan steken, maar wilde in ieder geval nog even laten zien dat ik ermee bezig was voor de eindtermijn van de groepsbouw. Ben nogal druk in huis bezig namelijk, dus dan schiet het modelbouwen er wel eens een beetje bij in.
Draaiwieltje kan ik nog wel even wat mee doen, rest van je puntjes ook wel. Vraag me alleen af met wat voor soort kleur ik zou moeten chippen op een dergelijk apparaat.
En ja, voor een 1:35 beestje is het wel heel klein en breekbaar. Voordeel van dit soort dingen is wel dat niet alles superstrak moet i.t.t. vliegtuigjes op 1:72.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 3. sep 2012, 10:31 

Hee Markie!

Leuk ploffertje geworden. Wel zie ik eigenlijk overal nog wat klein naadjes lopen, waar je misschien iets meer tijd in had kunnen steken.
Ook is het overal plaatje qua kleurstelling wat eentonig en zou je misschien wat metaalkleurige accenten op de beweegbare delen kunnen aanbrengen.
Maar zeker een leuke toevoeging aan de collectie! :ok:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25. okt 2018, 12:30 

markie schreef:
Afbeelding
Wie kan mij trouwens vertellen waarom er in dat schild achter de vuurmond een gat zit in de vorm zoals deze is, we hebben tenslotte te maken met een ronde vuurmond door dat schild, waarom dan geen rond of in ieder geval een evenwijdig gat hierin?

Een hele late poging tot beantwoording van de vraag :cheesygrin: : Deze snelvurende Flak kanonnen hadden een snel verwisselbare loop. Ik denk dat de vorm van het gat in het schild bepaald wordt door de vorm van het koppelstuk waarmee de loop op de kamer geschroefd zit. De loop werd vanaf de voorzijde verwisseld, en dat koppelstuk moet dan door het gat kunnen om de loop te kunnen verwisselen. Maar het is maar mijn hypothese.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25. okt 2018, 14:55 

:ok: Mooi op tijd hahaha, leuk dat je er toch nog even op reageert.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 2 van 2   [ 19 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2