Verander lettergrootte

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 4   [ 33 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: [DONE]Grendel doet Han na! (1/35 PaK 43/41 AFV Club)
BerichtGeplaatst: do 7. jun 2012, 14:38 

Grendel doet Han na! (1/35 PaK 43/41 AFV Club)

Zoals ik al schreef toen ik Hans bouwverslag hierheen haalde om onderdeel van deze groepsbouw te worden zat daar ook wel een stukje eigenbelang bij :wink:

nou had ik namelijk al een poosje in planning om dezelfde kit te bouwen wegens hij stond al een hele poos in de shop naar me te lonken en als ik dan eens een keertje het schrijven van een intro, het laten zien van de standaard inhoudsplaatjes en het praatje over hoe het er allemaal uitziet over kan slaan wie ben ik dan om daar geen misbruik van te maken :cheesygrin:

...want zeg nou zelf, om dan net als han dit:

Afbeelding

dit:

Afbeelding

en/of dit:

Afbeelding

...te gaan laten zien is dan natuurlijk wel weer vrij pointless :roll:

dus, dames und heren, loopfietsen en bipolaire stoornissen, rest mij niet meer te schrijven dan...Grendel Doet Han Na!

enjoy :wink:

Nou, inleidingtechnisch was er dus allemaal vrij weinig te beleven natuurlijk dus maar es effe kieke of d'r qua bouwen nog wat spannends te melden is.

...en eigenlijk dus nee; ik kan zeggen dat het ook daar allemaal niet heel veel anders aandoet dan wat Han d'r van heeft gebakken :titter:

Het Klapstuk zelf ziet er zo'n beetje hetzelfde uit:

Afbeelding

en als je een proefopzetje maakt lijkt het ook ardig op wat je bij Han kunt zien:

Afbeelding

maar om dan toch nog even iets net wat anders te doen laat ik het volgende gewoon maar even zien!
Han had al gemeld dat het richt/"mikding "uitermate vervelend"om te bouwen was en dat ga ik dus maar efkes inzichtelijk maken. de reden daarvoor is namelijk dit:

Afbeelding

dat gigantische ding bestaat uit maar liefst een onderdeeltje of 10!

maar ja, ik doe dan tegenwoordig nogal eens vaker miniscule freubeldingetjes dus uiteindelijk....:

Afbeelding

..kreeg ik de boel nog wel aardig in elkaar :wink:

(en ja, de kijkgatdingessen heb ik zelf ook nog maar even opengemaakt nu ik toch bezig was :titter:)

tja, weer verder met het nadoen van Han. achterpootjes:

Afbeelding

(...waarbij ik dan wel nog even de handgreepjes heb vervangen door wat kopertouw)

het onderstel en het schild in mekaar geflanst:

Afbeelding

bandjes wat bijgewerkt omdat er toch wel erg vervelende malsporen opzaten:

Afbeelding

und gelaub het of nicht, maar na ongeveer anderhalve avond was de boel al spuitklaar!

Afbeelding

nou, sproeiert uit het vet, verfjes gezocht en let's go with that bananana!

grijze pijp:

Afbeelding

overige zooi zandbakgeel:

Afbeelding

rood wieleke:

Afbeelding

en voor de kliedervoorbereidingen een goeie laag glimmmmmmm:

Afbeelding

maar jaaaaa...toen ik het ding even netjes te drogen had gehangen, de boel aan kant had gemaakt en op het punt stond om richting het mandje te vertrekken had ik toch een beetje een knagend gevoel. etwas klopte niet in het geheel...

...en na een nachtje ZzzZzzzz en een dagje drukdrukdruk kwam ik weer in de schuur en kwam ik tot de conclusie dat ik de oorzaak gespot had; een beetje een breekkleur in het geheel is altijd mooi, maar het wiel was in verhouding te groot om hiervoor gebruikt te worden en de knalpijp+slede in één kleur zorgden ervoor dat de details op de een of andere manier niet goed uitkwamen.

tiet veur de boel uit mekander te breken dus!

lekker aan het slopen:

Afbeelding

de boel herkleuren:

Afbeelding

en kijk, da's zo net iets subtieleriggerder:

Afbeelding

de boel nog een keer in de glim en netjes weggehangen om te drogen:

Afbeelding

well, en dan nu weer eerst een paar daagjes an de arbeit zodat straks de boel goed uitgehard is voor de soprondes.

toedels!

G.

"If you're offended by any word, in any language, it's probably because your parents were unfit to raise a child"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [WIP]Grendel doet Han na! (1/35 PaK 43/41 AFV Club)
BerichtGeplaatst: do 7. jun 2012, 14:44 

Lekker origineel weer :titter:

Die kit ziet er overigens erg mooi uit! Hoe verhoud AFV zich tot de merken Tamiya & Dragon?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 7. jun 2012, 14:56 

qua pasvorm is het wat mij betreft tamiya, qua detaillering is het meer dragon.

bij tamiya zie ik regelmatig dat details wat vereenvoudigd worden om de bouwbaarheid wat te verhogen waartegen dragon af en toe de bouwbaarheid wat minder prioriteit lijkt te geven tov de detaillering en afv lijkt daar een goeie tussenweg in te hebben gevonden.
Zoals usual heb ik natuurlijk nog even rondgekeken naar eventuele am-spullen maar wat voor deze kit te krijgen is is eigenlijk nauwelijks nodig; het enige wat wellicht net wat mooier door een PE set zou worden zijn de scheppen, aangezien deze tegen de limieten van de huidige gietmogelijkheden aanlopen, maar de rest van de kit heeft weinig tot geen extra detaillering nodig.

mooie kit voor een relatief lage prijs dus wat mij betreft

"If you're offended by any word, in any language, it's probably because your parents were unfit to raise a child"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 7. jun 2012, 16:15 

Moet zo met de kleine man naar zwemles, dus heb nog geen tijd gehad om het verslag te lezen, ga ik vanavond op m'n gemak even doen, maar ik kan wel vast zeggen dat ik nu al medelijden heb met Hanna :cheesygrin:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 7. jun 2012, 17:36 

Als we dan toch flauw gaan doen, zeg ik lekker Ohhhhhhhh en Ahhhhhhhhhhhhhh :ok: De kit bouwt inderdaad prima weg en is behoorlijk hysterisch correct. Een paar dingetjes hadden anders gemogen al weet ik zo niet eens meer wat dat was. Prima kit voor een prima prijs om zo recht uit de doosch te bouwen!
Maarre, dat schiet op, zelfde schema als ik in gedachten had op het rode wiel na :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 7. jun 2012, 18:13 

die hij alweer geel heeft :titter:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 9. jun 2012, 00:15 

nou, omdat ik toch moest kliederen op een ander projectje besloten dat ik het pakje d'r ook nog wel efkes snel tussendoor kon kwakken..

efkes in z'n rap en ohne worter....

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hier en daar nog wat bijwerkwerk, maar de basis is d'r zo wel volgens mij...

(oh, en die vlamdempdinges wordt gewoon weer grijs wegens ziet er mooierderder uit :wink:)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 9. jun 2012, 16:39 

Kiek um goan :) Had jij geen ellende met het uitlijnen van de schilden en de steuntjes waarmee ze aan het chassis zitten? (stap 8 uit de handleiding, en dan deeltjes E52/53/54).

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 9. jun 2012, 17:31 

Mooi! Ik zou haast die blafpijp van mij ook gewoon alleen in zandkleur zetten... komen de details wel mooier uit denk ik?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 9. jun 2012, 18:31 

Han schreef:
Kiek um goan :) Had jij geen ellende met het uitlijnen van de schilden en de steuntjes waarmee ze aan het chassis zitten? (stap 8 uit de handleiding, en dan deeltjes E52/53/54).

dat was inderdaad even freubelen, maar met name omdat ik zelf de onderste 2 steunen had vervangen door metaalwerk om de stabiliteit tijdens het vastzetten wat te vergroten...

het schild zit vast op de voorkant van de bak waar de pijp inhangt en de twee onderste pootjes zorgen ervoor dat alles onder de juiste hoek staat. als dat eenmaal vastzit kunnen de andere 4 pootjes met wat pincetwerk d'r tussen worden geklemd. het enige wat het wat lastiger maakte waren de ronde buisdingen die aan de binnenkant hangen, maar dat was ook voornamelijk een kwestie van kalm aan en goed kijken hoe het komt te zitten..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 4   [ 33 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende