Verander lettergrootte

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 1   [ 3 berichten ]
Auteur Bericht
 Berichttitel: [Review] Trumpeter 01662 Chinese J-11B
BerichtGeplaatst: za 1. sep 2012, 11:15 

Een kit die al enige tijd uit is, maar desondanks kan ik ook eens zeggen dat ik een redelijk recent kitje heb aangeschaft! :mrgreen:

De combi van die mooie rode en gele markeringen op die typisch Chinese camouflagekleuren spreekt mij wel aan, en de Flanker vind ik natuurlijk ook een super gaaf toestel. Toen Trumpeter deze kit aankondigde heb ik hem gelijk besteld via mijn lokale modelbouwtoko. Inmiddels zijn ook de Su-30MKK en Su-27UB tweezitters uit, en kan de normale Russische éénzits Flanker ook nooit lang meer op zich laten wachten. Ik heb echter de Chinese upgradeversie waar de Russen niet zo blij mee zijn, wegens gevalletje leentjebuur zonder te vertellen! ;)

Typische Trumpeter doos met aardige dooskunst die er nu eens niet uitziet alsof hij door een eerstejaars kunststudent in Peking geschilderd is zoals sommige van die oude Trumpeter doosjes:
Afbeelding
Kleurenvelletjes voor de plakplaatjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Veel, veel plakplaatjes! Decals voor de cockpitconsoles, veel stencils voor de wapens, en naast de markeringen van de beide decalopties ook extra nummers om je eigen kist te maken als je er een foto van kunt vinden. (succes! :mrgreen: )

Boven en onderrompen uit één stuk, zo te zien op een aparte manier gemaakt omdat er geen rekjes omheen zitten:
Afbeelding
Dit lijken daarintegen wel aanhechtpunten:
Afbeelding
Rare lijn/rand (het gegolfde deel) dat er bij de echte Flanker niet zit. Niet op de foto te zien, maar er zitten ook sinkmarks halverwege de vleugel die nog gevuld moeten worden. De rest ziet er qua details keurig uit! :)
Afbeelding

De rest van de sproetjes:
Afbeelding
Mooie slide-moulded nozzles voor de Chinese WS-11 motoren die specifiek voor de J-11B zijn:
Afbeelding
Maar ook de (iets minder mooie) nozzles voor de normale Su-27s zitten erbij:
Afbeelding
Er zit ook een andere radarneus en instrumentenpaneel bij, zodat je een Russische Su-27 kunt maken. Je moet dan wel zelf voor de wapens en adapter-rails zorgen, want dat is allemaal specifiek voor de Chinese J-11:
Afbeelding
Vier(!) sproetjes met wapens, genoeg om Taiwan te annexeren moeten ze gedacht hebben! Omdat de J-11 nog behoorlijk nieuw is zitten er ook wapens bij nog in ontwikkeling zijn zodat je een beetje kunt what-iffen. Zie ook het decalplakker-vel voor alles wat je erbij krijg.

Conclusie: ik heb er 23,95 voor betaald, niet goedkoop, maar ik vind deze kit zijn geld wel waard. Wellicht via Luckymodel of HLJ nog wel goedkoper te krijgen? Het ding is verbazingwekkend grooooot!

Jeroen

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [Review] Trumpeter 01662 Chinese J-11B
BerichtGeplaatst: za 1. sep 2012, 22:37 

Ik ben leek, maar zijn dit ze?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Credits voor http://www.ausairpower.net/APA-SinoFlanker.html

René

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [Review] Trumpeter 01662 Chinese J-11B
BerichtGeplaatst: zo 2. sep 2012, 10:04 

Yep, klopt, behalve die bovenste, dat is een J-11A -de Chinese versie van de Su-27SK, wat dan weer een exportversie is van de Su-27. Deze is snel te herkennen aan die grappige vorm van de onderkantkleur die doorloopt op de neus en als er wapens onder hangen aan de Russische raketten.

Thx voor die foto's trouwens, zo te zien kloppen de instructies van Trumpy niet helemaal, want die willen je een extra pylon laten monteren die er zo te zien niet op zit! :)

Haast een leuk idee voor een groepsbouw, Chinees modern militair, met al die mooie nieuwe Trumpeter en HobbyBoss kits van vliegtuigen, helikopters, tanks, trucks en pantserwagens!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 1   [ 3 berichten ]