Verander lettergrootte

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 3   [ 21 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: [WIP]P-47D "Jeanie" Hasegawa 1/32
BerichtGeplaatst: ma 20. aug 2012, 23:57 

Zo, hoog tijd om ook mijn inbreng maar eens aan jullie voor te gaan stellen ;)
Nou had ik dus in eerste instantie in gedachten om zaterdag al mijn verslag te gaan plaatsen, maar real life komt soms ook wel eens om de hoek kijken, dus dat is niet gelukt.
Om dat toch een beetje goed te maken ga ik jullie eerst maar eens vervelen met een extra lange intro en geschiedenisles :titter:
Omdat de geschiedenis van de P-47 inmiddels al door Nemmy uit de doeken is gedaan ga ik jullie daar verder niet mee lastig vallen, en over dit specifieke toestel kon ik niet echt nuttige info vinden, dus heb ik maar een verhaaltje getiepeld over de unit waarbij deze kist gevlogen heeft.
Deze Jug was dus ingedeeld bij de 9th airforce, 23rd Fighter Group, 36th Fighter Squadron.

De geschiedenisles van vandaag gaat dus over de 23rd Fighter Group.
Leest ende huyvert ;)

Het 23 Fighter Squadron, de ”Fighting Hawks”, werd opgericht op 22 december 1939, en was gestationeerd op Langley Field in Virginia, en was aanvankelijk een Pursuitsquadron, of onderscheppings eenheid, en waren uitgerust met de P36 Hawk. In januari 1940 verhuisde de eenheid naar Kelly Field in Texas, en werd uitgerust met de YP-37.

Anti onderzeeër oorlogvoering:

De eenheid was een van diverse eenheden die naar de Cariben werden overgeplaatst als onderdeel van de Destroyers for Bases Agreement met Groot Brittanie, en opereerden daar vanaf 1 februari als luchtruim verdedigings eenheid.
Na de aanval op Pearl Harbor werd het 23ste ingezet om Duitse U-boten op te sporen en te vernietigen. Ze werden op nieuw uitgerust met andere vliegtuigen, dit maal met P-39''s en P-40's, die werden geladen met 300 ponds bommen, waarmee ze vervolgens op jacht gingen. Hoewel ze verschillende U-boten hebben gesignaleerd, zijn er voor zover bekend geen vaartuigen tot zinken gebracht door het 23ste.
In 1942 werd de eenheid opgedoopt tot het 23ste Fighter Squadron. Doordat de US Navy het jagen op U-boten overnam, werd de eenheid op 27 mei teruggeplaatst naar de VS, en werd gestationeerd op Morrison Field in Florida, en werd in juni 1943 uitgerust met de P-47 Thunderbolt (jaja, daar is tie dan :titter: ).

Acties boven Europa:

In Maart 1944 werd het 23ste overgeplaatst naar de RAF basis Kingsnorth in Engeland (joh), en werd ondergebracht bij de 36ste Fighter Group van de 9de Air force. Het squadron kreeg in September 1944 de Distinguished Unit Citation uitgereikt voor de gevlogen missies vanuit Engeland, en vanaf vooruitgeschoven bases in Frankrijk, waarbij ze de invasie van Normandië en de Battle of the Bulge ondersteunden.
Vanaf oktober 1944 opereerden ze vanaf vliegvelden in België, en kregen twee Belgische onderscheidingen uitgereikt. De eerste was de Order of the Day, en de tweede was de Belgium Fourragère. Ook werden ze in april 1945 nogmaals onderscheiden met de Distinguished Unit Citation voor hun acties boven Duitsland.
US Air Force in Europa
Hoewel het squadron in Maart 1946 op non actief werd gesteld, werd het in oktober van dat jaar opnieuw geactiveerd en gestationeerd op Howard field in Panama. Wederom vlogen ze met de P-47, en daar werd nu ook de P-80 Shooting Star aan toegevoegd. In juli 1948 keerde het suadron terug naar Duitsland en werd gestationeerd op de luchtmacht basis Furstenbruck. Hier heeft het 23ste geholpen om de Skyblazers op te richten. Dat was een Demoteam van de US Air force, en de voorloper van de bekende Thunderbirds.
In november 1952 verhuisde de eenheid naar de Luchtmachtbasis in Bitburg als onderdeel van de 36ste Tactical Fighter Wing. In september 1954 werd het squadron opnieuw uitgerust, dit maal met de F-84 Thunderjet en werd omgedoopt tot het 23ste Day Fighter Squadron.
Het squadron was het eerste in europa dat werd uitgerust met deF-86 Sabre (1956), de F-100 Super Sabre (1956), de F-105 Thunderchief (1961), en de F-4 Phantom II (1966). In deze periode ontving de eenheid twee Air Force Outstanding Unit Awards.
Het 23ste werd vervolgens verhuisd naar de luchtmacht basis Spangdahlem, wederom bij onze oosterburen, en werd in 1972 onderdeel van de 52ste Tactical Fighter Wing. Het 23ste werd in 1982 uitgerust met de F-4E en F-4G Wild Weasel, en kreeg als taak om defensieve missies te gaan vliegen.
In juli 1987 werd de F-4E vervangen door de F-16, en toen in 1991 de Golf Oorlog uitbrak werd het 23ste overgeplaatst naar de luchtmachtbasis Incirlik in Turkije.
Tijdens operatie Proven Force vlogen de F-16C's en F-4G's van het 23ste bijna 1000 gevechtspatrouilles boven Irak zonder ook maar een toestel te verliezen. Het squadron kreeg het Air Force Outstanding Unit Award with Valor uitgereikt voor zijn aandeel in het verdrijven van het Iraakse leger uit Koeweit.
In september werden de laatste F-4G's van de eenheid vervangen door F-16C's. In juli 1993 was de 23ste de eerste Amerikaanse eenheid die de no-fly zone boven Bosnië en Herzegovina versterkte voor operatie Deny Flight. In januari 1994 ontving het squadron de eerste F-16CJ Block 50.
In januari 1995 was de eenheid helemaal uitgerust met de F-16CJ en werd de enige eenheid van de USAAFE die speciaal uitgerust was voor het vliegen van gevechtspatrouilles. In september van hetzelfde jaar nam een deel van het 23ste deel aan Operation Deliberate Forge. Dit was de grootste operatie in de geschiedenis van de NAVO. De eenheid vloog 224 missies in de campagne tegen Bosnisch-Servische troepen.
Ook waren de piloten van het 23ste de eerste die HARM (High-speed Anti Radiation Missiles) raketten inzetten tijdens gevechten. De inspanningen van het 23ste heeft bijgedragen aan het vredesproces dat resulteerde in de Dayton Argreement, die een einde maakte aan het 4 jaar durende conflict in de Balkan.
Voor hun buitengewone inzet voor de missie van de USAAFE, werd de 23ste in mei 1996 geselecteerd om de “Best Fighter in the command” te ontvangen,. Dat was inmiddels al de derde keer dat ze deze onderscheiding ontvingen.
Van november 2000 tot maart 2001 werd het 23ste ingezet tijdens Operation Southern Watch om te patrouileren boven de zuidelijke no-fly zone boven Irak. Tijdens deze inzet was het de taak van het 23ste om vijandelijke luchtdoelverdediging de kop in te drukken. In maart 2001 vervulde de eenheid de zelfde taak in Operation Desert Fox. Tijdens de aanval met als doel vitale gebouwen en schuilplaatsen in Irak uit te schakelen, was het 23ste verantwoordelijk voor de veiligheid van alle geallieerde troepen.
Van april tot juli 2002 werd het 23ste opnieuw ingezet vanaf Incirlik Air Base in Turkije, dit keer om deel te nemen aan Operation Northern Watch, om te patrouilleren in de noordelijke no-fly zone boven Irak. Tijdens deze uitzending werd het 23ste ook ingezet om luchtdekking te verstrekken tegen vijandelijke gronddoelen in noord Irak. Hierbij kwamen de piloten regelmatig onder vuur te liggen, terwijl ze lucht dekking gaven aan geallieerde vliegtuigen. Hierbij werd onder andere een radarstation vernield met 2 HARM raketten.
In januari 2003 werd een gedeelte van het 23ste ingezet in zuidwest Azië Om US Central Command te ondersteunen, en vlogen daarbij gevechtsmissie's tijdens Operation Iraqi Freedom. Het squadron speelde een cruciale rol tijdens de 27 daagse luchtoorlog door vijandelijke luchtdoel verdediging en radarinstallaties te vernietigen.
In april 2010 werden 20 F-16's van Spangdahlem naar de 148ste Fighterwing van Minnesota Air National Guard gevlogen, en 1 F-16 werd overgebracht naar Edwards Air Force Base in Californië. Alle toestellen waren van de 22ste Fighter Squadron. Door toedoen van het terugtrekken van de F-16's werden op 13 augustus 2010 de 22ste en het 23ste Fighter Squadrons opgeheven en vormen sinds dien samen een nieuw squadron, het 480ste Fighter Squadron.

Klaar?

Mooi zo, dan gaan we nu door naar het echte werk ;)
Zoals de titel al doet vermoeden gaat ik dus een 1/32 P-47 van onze Japanse vrienden van Hasegawa in mekaar plakken.
Welke?
Volgens de doos de P-47D thunderbolt 'Nose Art'.
Aangezien de meeste van jullie dat weinig zal zeggen plaats ik ook maar een foto van de 'Box Art' :roll:

Afbeelding

En wat vinden we in den doosch?
Dit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals jullie zullen begrijpen is dit apparaat behoorlijk groot in 1/32.
als ik namelijk de romp op mijn snijmat leg:

Afbeelding

En dan moet de cowling er nog bij :roll:

Als je dan vervolgens een dry fit maakt van de grote delen, krijg je zoiets als dit:

Afbeelding

Behoorlijk gevalletje huge modderfokker dus :mrgreen:

As usual begint de bouw bij de stuurhut, en dus wat stukkies uit het rekje geknipt, schoongemaakt, en plakkerdeplak:

Afbeelding

Poeh, das schokkend of niet :roll:
Volgende klusje was het opschonen van de voor en achterwand van de pit.
Hier zaten namelijk een paar pinmarks in:

Afbeelding

Niet heel erg wereldschokkend, en met een stukkie schuurpapier was dat al snel opgelost, en daarna de wandjes op hun plaats gelijmd, en nog een rekkie geplaatst waar uiteindelijk de stoel op moet komen:

Afbeelding

Zijpanelen ook direct maar uitgeknipt:

Afbeelding

En als je dan de stoel en het tellerplankie er bij pakt en de hele pit als dry fit in elkaar zet, krijg je dus zo iets:

Afbeelding

Afbeelding

Best leuk allemaal enzo, maar er mist toch echt iets.
Inderdaad, gordels.
Onze vrienden van Hasegawa schijnen er blind van uit te gaan dat iedere modelbouwer standaard bij elke kit van Hasegawa PE sets gaat aanschaffen, en ik heb dus nog nooit een kit van hun gezien waar al gordels bij zitten in de vorm van decals, of gewoon meegegoten in het plastic of what ever.
Nou was ik dus niet van plan om alleen voor een paar riempjes 8 eurie exclusief verzenden neer te gaan tellen, dus dan blijft er maar een optie over; zelf wat produceren.
Normaal bouw ik meestal 1/48 voor vliegtuigen, en maak ik mezelf er makkelijk vanaf met een paar reepjes teep met wat kleurtjes, maar daar ga ik hier niet mee weg komen ben ik bang.
Jawel, ik gaat ook Crea Bertha doen (Bea, Thea en Gea Helpen grote G al, dus ik moest iemand anders verzinnen :roll: ).

Nou heb ik nog niet echt doe het zelf materialen in huis, en met een paar platen Evergreen houd het ook wel op, dus moest ik in huis maar wat dingen opsnorren.
Uiteindelijk heb ik van het folie dat altijd gebruikt word om boterkuipen af te dichten, een paar nietjes, en een trommelmagazijn van een ppsh-41 die ik nog had liggen dit gemaakt:

Afbeelding

En op de stoel ziet dat er dan ongeveer zo uit straks:

Afbeelding

Het heeft me een aantal pogingen gekost, en uiteindelijk ben ik met dit setje een hele middag bezig geweest, maar voor een eerste keer is het niet gek dacht ik ;)
De gespen zijn niet echt lekker op schaal, maar het is in ieder geval een stuk beter dan helemaal geen gordels ;)

Goed, als laatste klusje tot nu toe heb ik de wielbakken en de cockpit in zijn kleurtje gestoken.
Voor dat ik jullie de foto ga laten zien wil ik eerst even twee dingen melden voordat ik daar straks vragen over ga krijgen.
1) een van de romphelften heeft de staart eraan zitten en de ander niet.
Nou heb ik dus geen flauw idee hoe het gebeurd is, maar om de een of andere reden vond de romphelft in kwestie het nodit om een kamikaze actie uit te voeren, want hij lag van het een op het andere moment op de vloer, en inderdaad dus in twee stukken :evil:
Gelukkig is ie precies op een paneellijn gebroken dus het zou een easy fix moeten worden.
Lappie styreen aan de binnenkant van de romphelft, romphelften aan elkaar plakken, en als dat goed droog is de staart er bij aan, en met wat opvullen en schuren zou het wel weer goed moeten komen dacht ik.

2)Ik heb de kleur voor het interieur en de wielbakken zelf gemengd naar voorbeeld van een foto die ik laatst ergens tegenkwam.
Het is een mengsel van een paar druppies Model Master interior green en wat Revell 312 zijde mat.
Die laatste is dus eigenlijk zo'n beetje fluorescerend geel, en het is dan ook een behoorlijk (iets te?) psychedelisch kleurtje geworden, en ik weet nog niet of ik het er mee eens ga zijn.
als ik het toch maar niks vind, gaat als nog de sproeier er overheen met gewoon interior green.

Zonnebril op?

Echt?

Zeker weten?

Oke, komt ie:

Afbeelding

En in het echt is ie nog iets feller :roll:
Waarschijnlijk word de boel nog wel wat afgezwakt door de washes enzo, maar het is wel een beetje boel veel vel enzo :woot:
Nogmaals, het is nog niet definitief!

Next steps; eventueel de cockpit en wielbakken opnieuw spuiten, dan details schilderen, blanke lak erover, olieverfjes smotsen, handel in elkaar kieperen en weer verder bouwen :mrgreen:

Laters :ok:

Say you'll haunt me!

Stone Sour

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [WIP]P-47D "Jeanie" Hasegawa 1/32
BerichtGeplaatst: di 21. aug 2012, 00:42 

Hallo Bennie,

Ik denk dat je de wielbakken gerust geel zou mogen maken als je dat zou willen.
Afbeelding

Danny

Junkers Ju 390C 'Amerika Bomber'

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21. aug 2012, 01:11 

Das dus precies een van de foto's die ik gebruikt heb :ok:
Ik had er ook een van een cockpit in de zelfde kleur, alleen weet ik niet meer waar ik die nou gevonden heb, en ik heb hem, dom genoeg, ook niet opgeslagen...

[EDIT] en nu vind ik hem in een keer :roll:

Afbeelding

[/EDIT]

Say you'll haunt me!

Stone Sour

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21. aug 2012, 08:33 

Zijn die gordels ook te bestellen voor andere kitjes Bennie?
Vind ze er wel gelikt uitzien namelijk, leuk gedaan zo.
Dat groene is wel heel groen vind je niet?
Wat ik me nog afvraag he, die gaten in de stoel, horen die open of dicht?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22. aug 2012, 22:25 

@Markie: Die gordels heb ik zelf gescratcht van een paar nietjes en afdekfolie van een boterbakje ;)
Mooi kleurtje niet? lees deze update maar ;)
Die gaten, geen flauw idee eigenlijk, maar ik vind het wel prima zo :titter:

vandaag was het weer een stuk koeler dan afgelopen dagen, en dus heb ik het raam van de hobbykamer opengeslingerd om de boel eens lekker t laten luchten, en intussen ben ik lekker verder gegaan aan de cockpit.
Alle details zijn nu zo'n beetje wel geschilderd, en op wat klein bijwerkwerk na is het zo'n beetje wel klaar voor een laagje glim voor de washes :)
Ik had bij nader inzien toch maar besloten om me te ontdoen van dat wel heul erg felle groene kleurtje in de cockpit en de wielbakken.

terwijl dat lag te drogen, heb ik het tellerplankie er maar eens bij gepakt.
Ik had hem al antraciet gespoten, en ik vond het wel tijd worden om daar eens lekker mee te gaan prutsen :mrgreen:

Afbeelding

Er lijken een aantal slordige plekjes op sommige tellers te zitten, maar dat wordt heel erg versterkt door de die ellendige macro :behave:
Enige waar ik wel een beetje van baal is dat de glanslak in sommige tellers wat grijs is uitgeslagen op de een of andere manier, maar daar doen we weinig meer aan helaas :roll:

Daarna ben ik een poosje met de zijpanelen aan het stoeien geweest.
Beetje kleurtjes kwasten, beetje drybrushen en hopsa:

Afbeelding

Daarna de pit zelf maar eens onder handen genomen:

Afbeelding

En als je dan de boel even in elkaar hangt:

Afbeelding

Afbeelding

Ziet dat er al best wel leuk uit, al zeg ik het zelf :)

Oh ja, ik had de wielbakken ook nog op nieuw gedaan:

Afbeelding

Ik had ook al wat andere dingen in een gei... euhm... geel jasje gestoken, maar die komen van zelf wel een keer voorbij fietsen ;)

Laters maar weer :ok:

Say you'll haunt me!

Stone Sour

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23. aug 2012, 08:25 

Ik weet dat je de gordeltjes zelf hebt gemaakt, maar vond ze er zo leuk uitzien. Kun je wel in gaan handelen haha.
In plaats van glanslak kan je natuurlijk ook een raampjes maker toepassen he bij de klokjes. Van Modelmaster bijvoorbeeld, daar haal ik altijd wel strak resultaat mee, of een andere crystalclear achtige variant.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12. sep 2012, 19:10 

Zo, dat is alweer een poosje geleden of niet dan :mrgreen:
Laatste tijd ben ik nogal druk met een verbouwing bij mijn stiefvader thuis, en daardoor heeft deze even op een laag pitje gestaan.
Wil niet zeggen dat ik weinig op ben geschoten... in tegendeel ;)

Ik was de vorige keer gebleven bij het in de blanke lak zetten van de cockpit voor de washes.
Daar eerst maar eens mee verder dus.
As usual weer lekker met olieverfjes aan het knoeien geweest en dit is het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Stoeltje afgewerkt:

Afbeelding

En de boel maar eens in elkaar gekletterd:

Afbeelding

Afbeelding

En zonder flits:

Afbeelding

Afbeelding

Toen was het tijd om de romp dicht te plakken.
Nou was een van de romphelften op onverklaarbare wijze (ik heb dus nog steeds geen flauw idee hoe het is gebeurd :roll: ) gebroken, dus dat moest ook nog even gefixt worden.
Al met al was dat niet zo heel erg lastig, en na wat goed kijken, passen en nauwkeurig plakwerk, een dagje drogen en wat schuur en herstelwerkzaamheden:

Afbeelding

is dat nog aardig goedgekomen gelukkig :)

Tja, en toen kreeg ik weer eens slaande ruzie met de camera, waardoor ik dus een boel foto's weg heb kunnen mieteren.
Ik heb de beste eruit gezocht, en daar zullen jullie het mee moeten doen :roll:

Volgende klusje was de motor.
Ik heb een poosje zitten twijfelen om er wat extra werk in te steken en wat met kabeltjes en leidinkjes te gaan knoeien, maar ik vind zelf dat je er te weinig van terug ziet om dat extra werk de moeite waard te maken.
Dus gewoon de boel in elkaar lijmen, wat kleurtjes, dry brushje, kleine washjes, grote washjes en klaar:

Afbeelding

Daarna de neus sectie in elkaar gezet:

Afbeelding

Wat dus nog een redelijk lastig klusje bleek te zijn.
Inmiddels is ie al twee keer weer uit elkaar gehaald omdat de boel niet lekker uitgelijnd was :roll:

En nu maken we een nog grotere sprong, want de volgende foto's tonen de Jug zoals hij er nu bij staat.
Vleugels en staartvleugels zijn gemonteerd, de flaps hangen eraan, pylons onder de vleugels zijn gemonteerd en zo voort...
De neus sectie zit er nog los op, want die wordt straks apart gespoten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ter afsluiting nog een paar pica's van de cockpit in de romp:

Afbeelding

Afbeelding

En zonder flits of felle lamp is dit ongeveer wat je ervan ziet:

Afbeelding

Nou, bijna afsluiter.
Ik was namelijk nog vergeten om dit:

Afbeelding

En dit:

Afbeelding[/URL]

Te laten zien :mrgreen:

Oh, en de neus sectie heeft ook nog wat werk nodig om netjes aan te kunnen sluiten op de romp:

Afbeelding

Maar eens even het hoofd erover breken hoe ik dat ga aanpakken :mrgreen:

Tot nu toe is het een erg leuke bouw, en op een paar kleine stukjes op de romp na heb ik de plamuur niet nodig gehad :)

Tot de volgende update maar weer :ok:

Say you'll haunt me!

Stone Sour

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12. sep 2012, 19:49 

Heerlijk pitje Bennie, 'n genot om naar te kijken, evenals de rest overigens. Ziet er keruig uit en belooft veel voor de rest van de bouw. Eén tip en één klein puntje. Dat puntje is het rode stipje in het midden van je beltbuckle. Die zit 'n beetje scheef of die is over het randje heen geschilderd, maar dat is zo'n enorme eyecatcher, dat ik hem nog even onder handen zou nemen. Dat is namelijk het eerste waar je oog op valt wanneer je in de pit kijkt.

Volgens mij gebruik jij wattenstaafje om je overtollige oliesmots mee weg te poetsen. Die krengen verharen als de neten. Als je klaar bent, zou je je onderdeel even tegen het licht kunnen houden en met 'n pincet de haren even kunnen verwijderen; je ziet ze dan extra goed. Zitten er nog 'n paar hier en daar. Denk niet dat je er veel van terugziet straks, maar misschien wil je ze in de toekomst wel weg hebben ;)

Gr. Peet

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12. sep 2012, 21:24 

Citaat:
En zonder flits of felle lamp is dit ongeveer wat je ervan ziet:

Ik plak vaker afplakband over de flitslamp van mijn fototoestel, zodat ik wel licht heb maar niet dat alles weerspiegelt.

Citaat:
Volgens mij gebruik jij wattenstaafje om je overtollige oliesmots mee weg te poetsen. Die krengen verharen als de neten. Als je klaar bent, zou je je onderdeel even tegen het licht kunnen houden en met 'n pincet de haren even kunnen verwijderen; je ziet ze dan extra goed. Zitten er nog 'n paar hier en daar. Denk niet dat je er veel van terugziet straks, maar misschien wil je ze in de toekomst wel weg hebben

Ik gebruik voor haartjes en vijlsel,( ligt aan de breekbaarheid van de onderdelen), een heeeeeeeeeeeeeele oude kindertanderborstel voor. Even schrobben en klaar.....

Trouwens mijn complimenten voor het geheel, ziet er goed uit! Alleen jammer dat het niet de Razorback versie is.......

It's not the size of the dog in the fight but what size the fight is in the dog!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12. sep 2012, 21:46 

Bedankt jongens :)
Ik ben zelf ook wel behoorlijk tevreden met de pit.
Ik merk de laatste tijd aan mezelf dat ik steeds de lat wat hoger leg voor mezelf en dat ik steeds meer de tijd neem om alles naar wens te krijgen.
Ik zal nog een naar die buckle kijken morgen en proberen de boel wat bij te werken.

Ik gebruik inderdaad wattenstaafjes voor het schoonpoetsen na de washes.
Ik zal morgen ook eens een felle lamp op de pit zetten en de achtergebleven stofjes eruit vissen ;)

@deadgame: misschien een domme vraag, maar wat voor kleur afplak tape plak jij dan over je flitser heen?
Ik heb dat al eens geprobeerd met die gele tamiya tape, maar toen sloegen de foto's nogal geel uit op een of andere manier.
Kan ook zijn dat dat komt omdat die foto's toen 's avonds gemaakt zijn trouwens :roll:

Say you'll haunt me!

Stone Sour

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 3   [ 21 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende