Verander lettergrootte

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 1   [ 1 bericht ]
Auteur Bericht
 Berichttitel: Intro "Rapplakproject - Planes!"
BerichtGeplaatst: vr 20. sep 2013, 18:37 

Okay, klaar voor de start.... AF !!!

De reden van dit intro is twee-ledig.

a) Een nieuwe speedy-built staat op het punt om te beginnen, looptijd 1 maand.
b) Het betreft een onderwerp waarin geraced wordt.

Eerder is er al gebrainstormd en geraaskald over deze speedy-built groepsbouw 'Planes'. De Nederlandse release is op 9 oktober. Een tijdje geleden kwam ik erachter dat er 6 kleine modelletjes waren uitgebracht van 'karakters' uit deze film. Aangezien er velen zijn die rijkhalzend uitkijken naar deze film, ontstond het idee om hier een speedy-built groepsbouw van te maken. De modelletjes zijn uitgebracht door Zvezda, schaal 1:100 en zijn zogenaamde 'snap-fit'-kitjes. Kortom, in elkaar klikken en klaar. Ik heb even in een paar doosjes gekeken en het ziet er helemaal niet zo gek uit.

De bedoeling is om binnen een maand je model in elkaar te 'flansen'. Uiteraard mag je je fantasie ook de vrij loop laten gaan. Een beetje modelbouwer draait z'n hand niet om voor een MEGA-ombouw. Ik zou zeggen, verras mij/ons.

De groepsbouw loopt van 26 september tot 26 oktober. De reden hiervoor is dat de ESM gehouden wordt op 26 oktober, we kunnen dan mooi de gebouwde modelletjes showen. Dat de film op 9 oktober uitkomt, is alleen maar mooi. Kun je mooi naar de bioscoop om inspiratie op te doen.

Een aantal bouwers heeft inmiddels het kitje in huis en staan te popelen om te beginnen. Een enkeling durft het aan om een eigen kitje om te bouwen, alles mag, verras mij/ons maar.

Ondanks dat hier artistieke vrijheid hoog in het vaandel staat, doen we uiteraard wel aan een paar spelregels:
1) alle normale regels die hier op het forum gelden, zijn hier ook van kracht.
2) je eerste topic betreft een fatsoenlijk intro met:
- (voldoende) foto's van de box-art / sprues etc.
- informatie waarop je model is gebaseerd
- misschien wat leuke foto's van het karakter zelf (tsjek maar even het grote WWW)
3) binnen een week laat je wat progressie zien d.m.v. 'in progress' foto's.

Graag hier niet reageren. Ik maak ook nog een algemeen topic aan voor algemene kletspraat en reacties op de spelregels. Indien nodig dan pas ik ze aan of wijzig ze, maar de grote lijnen zijn bekend.

René

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 1   [ 1 bericht ]