Verander lettergrootte
Het is nu za 16. dec 2017, 15:01

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 1   [ 7 berichten ]
Auteur Bericht
 Berichttitel: [wip] revell 1965 chevy stepside pick-up
BerichtGeplaatst: zo 31. maart 2013, 14:19 

de volgende is een chevy stepside pick-up ...

de pick-up staat synoniem voor amerika al vanaf vroeger gebruikte men deze werkpaarden waarbij ze steeds groter werden en luxer ..
waar het begon als een kale pick-up om spullen te vervoeren is het uitgegroeid naar de trucks van vandaag de dag..
pick-ups zijn dus zeer geliefd in amerika en naast de compleet standaard picks-up klassiekers is er ook een zeer grote custom scene .. van simpel verlaagd met stalen velgen en white walls oude stijl tot moderne geairbrusde trucks met airide ...
mijn hart ligt bij de custom usa autos en dus word dit ook een milde oldskool bouw met misschien een kleine moderne twist her en der

deze kit was al deels aan begonnen door de vorige eigenaar waarvan ik de kit gekocht heb :titter:

de boxart

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

aangezien ik de velgen en banden van deze kit gebruikt had voor de koperkleurige 32 ford moest ik eens wat anders gaan verzinnen .
mijn voorraad mooie bandjes is eigenlijk een beetje op :(

eerst deze geprobeerd

Afbeelding

ik denk dat deze velgen er onder komen , komen uit een monogram stock car kit maar met bandjes uit de partsbox

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

het meeste zat al in elkaar , maar de front clip waar de grille en lichten in komen niet die heb ik er net maar eerst in gelijmd

Afbeelding

aan de zijkant horen stepjes maar die vind ik wat te .......

Afbeelding

dus die heb ik verzaagd en alleen het opstaande randje gebruikt zodat je het chassis niet ziet

Afbeelding

nu maar eens wat inspiratie opdoen op internet :mrgreen:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [wip] revell 1965 chevy stepside pick-up
BerichtGeplaatst: zo 31. maart 2013, 16:50 

begin van de achterzijde verlaging

Afbeelding

de voorophanging kon niet verlaagd worden hoe ik wilde , ja dan zou je alles maar dan ook alles in moeten korten voor , aangezien de cabine en motorruim al grotendeels verlijmd waren in deze kit was dat geen optie .. maar dit komt helemaal goed ga een andere manier toepassen met platen

Afbeelding

toen gaan vlakken en plamuren eerst de achterwand met de vijl vlak gemaakt met de rest vd cabine , geschuurd en een laagje plamuur op de naad gezet

Afbeelding

het zelfde gold voor de overgang tussen firewall en cabine onder de kap

Afbeelding

de voorkant werd ook passend gemaakt en geplamuurd

Afbeelding

de zijkant van de laadbak waar de verlenging zit

Afbeelding

de rijhoogte > bagged > airride

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de zijkanten incl scharnieren vd motorkap waren losse delen en deze zaten eraf gebroken los in de door , deze weer verlijmd en compleet vlak geschuurd met de motorkap

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31. maart 2013, 20:52 

een stuurtje van een andere kit genomen en de helft vd claxon ring verwijderd , gewoon simpel strak en vintage

eerst dacht ik nog aan een topchop (dak verlagen) maar dat zou de lijn verknoeien

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

primer time

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 1. apr 2013, 15:16 

vandaag goed gebuik gemaakt vd vrije dag :)

dryfit met het blok , gelukkig hoef ik niets aan te passen ivm de verlaging want het blok steekt niet onder het chassis uit

Afbeelding

2e ronde primer

Afbeelding

de per-shaded panellines zijn gelukkig precies mooi

Afbeelding

interieur in wit en copper metallic , helaas is de bank verziekt dus daar ga ik nog wat op verzinnen

Afbeelding

kleurenschema buiten geinspireerd op de nieuwe reeks van gas monkey .. wit met een koper dak

het leuke is dat je dit dak normaal los kan spuiten .. maar dit zat er al gelijmd op in de doos , dus dat werd afplakken :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

samen met het interieur , het dashboad waar hij aansluit op het raam heb ik in two tone gedaan vond dat wel apart op deze manier

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 1. apr 2013, 18:13 

toen kwam het lastige deel , de radiator en voorclip van binnen mosten zwart .. aangezien alles al gemonteerd was koste dat even wat tijd een penseel , veel geduld en een vaste hand :mrgreen:

Afbeelding

voor diepte en gewoon omdat het mooier staat moets het stuk waar de koplampen en grille in vallen ook zwart van binnen , nog meer gepriegel dus

Afbeelding

zo dus , maar man wat ziet zon grille met de lampen er kitch uit echt zo onrealistisch

Afbeelding

een sapje van enamel matt zwart en wat thinner later zag het er veel beter uit , de grille zelf werd goed zwart mar de rest kreeg ook een wash tot aan de binnenkant vd koplampen om het wat meer flair te geven

Afbeelding

Afbeelding

en dan op de pic-up ziet dat er veel beter uit , u zie je ook waarom dat zwart erachter zit tussen de naden krijg je nu een mooi diep donker effect

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nu heb ik dik risico genomen , mijn off-white bus was bijna op en ik dacht dat ik het niet ging redden , nu had ik de primer zo glad gekregen en eigenlijk vond ikd at matt wit zo mooi en had het het liefst zo gelaten ..
maar primer is kwetsbaar en vuil gaat er in zitten ..
dus heb ik alles nog genotschuurd met superfijn en er gewoon blanke lak over gezet ....

eerlijk gezegd iets te dik maar we zien wel staat nu af te bakken bij de radiator , zo en zo hoef ik geen show finish want dan had ik voor lak gegaan gewoon een coole slammed daily driver ...

op het dak heb ik wat gouden pinstripe decals (gewoon lange strepen) uit de mercedes lieferwagen kit geplakt .. hopen dat dat er ook mooi uitkomt met de blanke lak

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 1. apr 2013, 20:28 

nou en ik kan melden dat gladgeschuurde primer met blanke lak gewoon super goed werkt :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

oke de bank zag er niet uit doordat de verf door de tape heen trok , eerste keer dat ik dat probeerde , de lijnen waren strak maar de tape was poreus , ik dacht mooi spul dat trekt minder snel de verf eraf ..
maar die zelfde tape soort van verbanddoos tape was wel super geschikt als bekleding om een stoffen bank te maken ..
na 3 lagen tape over elkaar en er wat primer over te hebebn gespoten leek het toch heel goed op een met stof beklede bank

Afbeelding

toen voorzichtig de grille in de body geklikt om te kijken

Afbeelding

Afbeelding

chroomaccenten in het inetrieur gemaakt , meer close up kan niet , zelfs het chevy logo in het dash kreeg ik chroom

Afbeelding

weer dat interieur waar wat fout ging , lang verhaal kort het dashboard kastje was verziekt en ik heb maar een nieuwe gemaakt van heel dun styreen en een knopje gemaakt van een speld ..
hier komt nog een chromen lijstje omheen zodat die lelijke naad weggewerkt is

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18. apr 2013, 09:33 

Niet mijn onderwerp, maar ziet er goed uit.

Zie ik het goed dat de manier van choppen in wezen hetzelfde gaat als in het echie?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 1   [ 7 berichten ]