Verander lettergrootte
Het is nu vr 14. dec 2018, 07:47


Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 7   [ 67 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: [WIP] Hotwheels Ferrari 333SP, winnaar Daytona 24uur 1998
BerichtGeplaatst: wo 17. apr 2013, 22:29 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 7. sep 2010, 20:45
Berichten: 167
Ik was een andere uitvoering van deze wagen aan het bouwen, toen ik de vraag kreeg of ik een bestaand Hotwheels model kan ombouwen naar de versie waarmee Arie Luyendijk deze race heeft gewonnen. Ik ben de uitdaging aangegaan, en ga dus dit model op bestelling bouwen. Het wordt een flinke ombouw, en het eindresultaat gaat er zo uitzien :

Afbeelding
De figuren op de foto wil de opdrachtgever er - gelukkig - niet bij :mrgreen:

Vandaag heb ik het Hotwheels model en de eerste 2 PE-sets aangekregen, de rest volgt normaal gezien deze week :

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb het model helemaal gedemonteerd, morgen gaat de body in de afbijt. De plastic delen die rood gelakt zijn liggen in de remolie.

De body moet flink aangepast worden. Om te starten heb ik de opstaande rand aan de zijkant weg geschuurd. Zo is het origineel :

Afbeelding

Zo is het nu :

Afbeelding

De neus moet van een lange versie veranderd worden in een korte, het middelste ronde stuk moet ook meer naar achter komen :

Afbeelding

Moet nog wat gevijld worden om het mooi recht te krijgen :

Afbeelding

Ik heb even een andere body er bovenop gelegd om het verschil te tonen. De plaats waar de koplampen zitten, moet ook een stuk kleiner worden :

Afbeelding

De andere spullen zijn aangekomen. NACA-ducts, radiator, koplampen, achterlichten, PE-set, velgen en banden :

Afbeelding

En ook het mooie decalvel :

Afbeelding

De Dremel heeft weer flink zijn best gedaan, was best lastig om op de juiste plaatsen de zaag erin te zetten. Net achter de voorwielen heb ik een millimeter of 5 weg gezaagd, het metalen buisje waarmee de bodemplaat op de body wordt geschroef moest er ook af. Daarna heb ik een horizontale gleuf gezaagd en het onderste stuk van de body naar binnen geplooid :

Afbeelding

Aan de boven- en onderkant wordt het gat dat nu ontstaan is afgekast, daarvoor heb ik eerst een plastic strip gelijmd :

Afbeelding

Bij de 1/1 ziet het er zo uit :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier en daar moet het nog wat gevijld worden :

Afbeelding

De bodemplaat is ook aangepast, ze moet wel nog een stuk smaller worden :

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [WIP] Hotwheels Ferrari 333SP, winnaar Daytona 24uur 199
BerichtGeplaatst: do 18. apr 2013, 07:37 

Geregistreerd: vr 18. maart 2011, 13:34
Berichten: 3174
Zo Pascal, dat gaat een hele verbouwing worden. Wordt weer een heel interessant project, maar als ik die ene foto zie, staat daar 1971, in de titel staat 1998, hebben ze dan zo lang met deze wagen gereden?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [WIP] Hotwheels Ferrari 333SP, winnaar Daytona 24uur 199
BerichtGeplaatst: vr 19. apr 2013, 17:35 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 7. sep 2010, 20:45
Berichten: 167
markie schreef:
Zo Pascal, dat gaat een hele verbouwing worden. Wordt weer een heel interessant project, maar als ik die ene foto zie, staat daar 1971, in de titel staat 1998, hebben ze dan zo lang met deze wagen gereden?


Dat is een fout. De 333SP is pas gemaakt eind 1993.

Vandaag heb ik flink wat zitten dremelen. De rechter zijkant van de body is ook aangepast, nu zijn de koplampen aan de beurt. De ruimte waar de koplampen zitten is bij deze versie een stuk kleiner. Hiervoor heb ik al een stuk van de voorkant afgehaald, maar daarmee is ook de rand verdwenen waar het glaasje van de koplamp op rust, op de foto is het restant van die rand aan de linkerkant te zien :

Afbeelding

Met de Dremel heb ik een nieuwe rand gefreest, moet nog wat bijgewerkt worden. Op de foto is ook het stuk plasticard te zien waarmee ik het gat ga kleiner maken door het af te kasten :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het glaasje moet ook aangepast worden, om het te kunnen dryfitten heb ik een stuk van de achterkant gezaagd. De voorkant van het glaasje is te smal, dus wordt het gat aan de voorkant smaller gemaakt. Dit is dus een voorlopige tussen-fase :

Afbeelding

Aan de linkerkant heb ik het gat gemaakt voor de NACA-duct :

Afbeelding

Als de Dremel werkzaamheden gedaan zijn, kan ik de resin duct vast lijmen en kan het plamuren en schuren beginnen :

Afbeelding

De 333SP heeft tijdens de 24uurs race met verschillende neuzen gereden. In overleg met de opdrachtgever is besloten om de versie te bouwen waarmee de auto aan de race begonnen was. Hiervoor moeten de louvres boven de voorste wielen verdwijnen. De linkerkant heb ik eraf geschuurd de gaten zijn ook wat groter geboord, hier komen kleine schoefjes of schroefkopjes in :

Afbeelding

Was een langdurige klus, maar het resultaat mag er wezen :

Afbeelding

Aan de achterklep is ook flink wat "gedremeld". Bij mijn 333SP Shell project had ik al een stuk van de achterklep gezaagd en de NACA duct erin gelijmd :

Afbeelding

Maar in vergelijking met de foto's bleek dat niet voldoende, en heb ik bij deze achterklep er nog wat af gezaagd. Ook hier komt een NACA duct :

Afbeelding

Van de onderkant van de zijkanten is 3 mm af gezaagd, links op de foto is het metaal geschuurd zodat het wat dunner is, hierdoor is de achterkant een beetje ronder geworden en ziet die er meer uit zoals de 1/1 :

Afbeelding

Het is een hele klus om de gaten voor de koplampen en de koplamp-glaasje passend te krijgen. Deze neus heeft niet de rechthoekige lampen (onder de ronde), maar de rechthoekige gaten zijn er wel. Hiervoor heb ik een rechthoekig stukje gevijld, ook is de plastic afkasting wat dikker geworden langs de binnenkant :

Afbeelding

Deze week zijn ook de vacuform koplamp-glaasjes aangekomen, de bedoeling is om ze netjes te laten aansluiten. Duimen dat het lukt :

Afbeelding

Na een paar uur dryfitten en aanpassen, was ik het beu. Heb toen de achterklep onder handen genomen. Opening voor de NACA-duct gemaakt, duct erin gelijmd en de zijkanten afgekast met plasticard :

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb er een eerst laagje plamuur opgezet, nog wat schuren/plamuren/schuren, alles een beetje mooi recht schuren en dan zou het mooi glad moeten zijn. In de uitsparing rechts komt de radiator te zitten :

Afbeelding

Met een boortje van 0,5 mm heb ik 2 gaatjes geboord :

Afbeelding

Het was moeilijk om ze netjes in het midden van de bult te krijgen :

Afbeelding

De gaatjes dienen als houvast voor de PE haaievin. Ondanks het schuren is de passing nog niet helemaal goed :

Afbeelding

Het PE is heel dun, eigenlijk te dun. Morgen eens kijken of ik de haaievin uit plasticard kan snijden :

Afbeelding

Het linker koplamp-gat is ook afgedicht. De vorm was niet helemaal OK, daarom heb ik er een stukje plastic strip op moeten lijmen. Na het schuren zou het netjes moeten zijn :

Afbeelding

Na een paar uur dryfitten en schuren, heb ik dit gemaakt :

Afbeelding

Dit is de achterwand waar de ronde koplamp op komt, het rechthoekige gat is nu goed zichtbaar :

Afbeelding

Tot de volgende.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [WIP] Hotwheels Ferrari 333SP, winnaar Daytona 24uur 199
BerichtGeplaatst: za 27. apr 2013, 21:52 

Geregistreerd: zo 4. jul 2010, 21:17
Berichten: 151
Woonplaats: Zwijndrecht
Ha Pascal wat een project erg interessant om te zien hoe je de diverse technieken toepast.
Ik heb een vraag in het begin van je verhaal zeg je dat de rood gelakte delen in de rem olie liggen?
Waarom is dat,( ik neem aan waarschijnlijk om de evt verf er af te krijgen )
Ik vraag dit omdat ik wel eens gehoord hebt dat als het metaal in aanraking geweest is met rem olie je er geen verf meer op kon spuiten.
Misschien dat je dat mij is uit kan leggen wat je dan precies doet als je de verf verwijderd hebt.

Jan-Arie

_________________
Though I fly through the shadow of the valley of death, I will fear no evil for I am at 70000 feet and climbing. ...!

Jan-Arie's Photo Blog


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [WIP] Hotwheels Ferrari 333SP, winnaar Daytona 24uur 199
BerichtGeplaatst: zo 28. apr 2013, 05:50 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 7. sep 2010, 20:45
Berichten: 167
Remolie gebruik ik enkel op plastic onderdelen (de Hotwheels verf is bijzonder "taai" op het plastic), op de metalen onderdelen gebruik ik afbijt. Voor het schilderen schuur ik alle onderdelen met een schuurmatje van 3M (groen of rood).


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [WIP] Hotwheels Ferrari 333SP, winnaar Daytona 24uur 199
BerichtGeplaatst: zo 5. mei 2013, 10:54 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 7. sep 2010, 20:45
Berichten: 167
De laatste weken is het druk op het werk, dus is het wat rustiger met modelbouwen.

Heb toch nog wat kunnen plamuren en schuren. Langzaam aan begint het er mooi glad uit te zien :

Afbeelding

Afbeelding

Tussendoor heb ik mij met de banden en velgen bezig gehouden. De diameter van de achterste velgen is te groot voor de banden, die van de voorste is dan weer te klein :

Afbeelding

De banden zijn al een beetje geschuurd om het blinkende eraf te krijgen. Ik wou dit met de Dremel doen, maar het rubber ging direct aan het smelten. Dan maar met de hand, maar dat kost een half uur per band. De achterste is klaar, de voorste moet nog wat geschuurd worden :

Afbeelding

Afbeelding

Ik had gehoopt dat de velgen makkelijk te monteren waren, maar dat was jammer genoeg niet het geval. De velgen van Legende-miniatures hebben niet het plastic buisje waarmee Hotwheels ze aan de ophanging vast maakt.
Dus heb ik een eigen oplossing moeten zoeken, daar ben ik ettelijke uren mee bezig geweest. Eerst heb ik de plastic remschijven aangepast, hier wordt de PE remschijf op gelijmd :

Afbeelding

Om de voorste velgen te monteren gebruik ik 3 stukjes buis :

Afbeelding

De 2 linkse buisjes komen in de remschijf :

Afbeelding

Het volle buisje wordt in de velg gelijmd. Dit volle buisje schuift in de buisjes die in de remschijf zitten :

Afbeelding

De voorste velgen zijn te diep, van de rechtse heb ik een stuk afgezaagd :

Afbeelding

De diameter is dan weer te klein, deze heb ik wat groter gemaakt met een strip uit plasticard :

Afbeelding

Voor de achterste velgen gebruik 2 stukjes messing buis :

Afbeelding

Deze schuiven in de plastic gaten van de ophanging, de diameter van de gaten heb ik groter geboord :

Afbeelding

In deze messing buisjes schuift de metalen pen, waardoor het geheel wat steviger wordt :

Afbeelding

De bodemplaat stak mij al een tijdje de ogen uit. Ik vond het moeilijk om de juiste vorm aan de zijkanten te krijgen. Bij de 1/1 ziet het er zo uit :

Afbeelding

Afbeelding

De bodemplaat van Hotwheels ziet er zo uit :

Afbeelding

Als ik die in de kleur van de body ga spuiten, en ze dan op de body met schroefjes vast zet gaat dat het er niet netjes uitzien. Ik heb dan maar voor een drastische
oplossing gekozen en de zaag erin gezet, en wat aanpassingen gedaan :

Afbeelding

Het gedeelte dat ik heb los gezaagd kan nu aan de onderkant van de body gelijmd worden. (Er zit nog een "knik" in de metalen body, die moet er nog uit) :

Afbeelding

Als alles eenmaal gemonteerd is ziet ge er niet veel van, behalve als ge het model omdraait :

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [WIP] Hotwheels Ferrari 333SP, winnaar Daytona 24uur 199
BerichtGeplaatst: wo 28. aug 2013, 22:40 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 7. sep 2010, 20:45
Berichten: 167
Veel te lang geleden dat ik nog eens een update heb gepost. Dus ...

De behuizing van de koplampen is een zware bevalling. Het is telkens een beetje aanpassen en schuren, vergelijken met de foto's van de 1/1 en opnieuw aanpassen.

Zo zijn ze origineel op de Hotwheels auto :

Afbeelding

Dit is één van de tussen-stappen :

Afbeelding

En dit is de aanpassing van vandaag :

Afbeelding

Het zal nog een flinke klus worden om de glaasjes in de juiste vorm te krijgen. Légende-miniatures heeft een short-nose versie, maar deze is dan weer té kort in vergelijking met het origineel :

Afbeelding

Volgende stap is de achterwand maken waar de koplamp op komt te zitten, hopelijk lukt het want de vorm is best wel ingewikkeld.

De linker achterwand voor de koplamp is klaar, de plamuur moet nog wat geschuurd worden :

Afbeelding

Maar de rechter achterwand wou maar niet passen. Nu bleek dat de vorm van de plasticard kap die ik had gemaakt niet hetzelfde was als die van de linker kant. Op deze foto is te zien dat de zijkant schuin staat en niet loodrecht zoals bij de linker. De zijkant loopt iets naar binnen toe :

Afbeelding

Ik wou de hele plasticard kap eraf halen en een nieuwe maken, maar omdat het mij een pak werk had gekost om de juiste vorm in die kap te krijgen, heb ik voor een andere oplossing gekozen. Eerst een gleufje in de kap maken :

Afbeelding

Dan de zijkant een beetje naar buiten plooien en er een stukje plasticard tussen gelijmd :

Afbeelding

De gleuf opvullen met stukjes plasticard, wat CA-lijm erover en laten drogen om te plamuren en schuren :

Afbeelding

Ben blij dat het gelukt is, nu past de achterwand er wel in.

Vandaag heb ik de cockpit onder handen genomen. Hotwheels heeft de "kuip" zo gemaakt :

Afbeelding

Maar ik wil het er zo laten uitzien :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Photos from Ferraris-online

De stoel heeft aan beide kanten wat hendels en plastic buisjes :

Afbeelding

Die heb ik eraf gezaagd :

Afbeelding

De kuip heeft ook met de Dremel kennis gemaakt :

Afbeelding

De linker zijwand wordt een copie van de rechter, in het midden van de kuip komt er een plastic strip :

Afbeelding

Deze plastic strip loopt door tot op de firewall, en tot de voetenruimte. Deze voetenruimte ga ik zelf maken.

Het blijft hakken en zagen, maar het blijft vooral leuk om te doen.

De voetenruimte is klaar :

Afbeelding

In het linker gedeelte heb ik al wat details aangebracht :

Afbeelding

Als het model helemaal klaar gaat zijn, zal er niet zoveel meer zichtbaar blijven. Maar het zijn leuke details :

Afbeelding

Ik heb de linker zijwand uit 3 stukjes plasticard gemaakt en aan de kuip gelijmd :

Afbeelding

Afbeelding

De rechter zijde van de voetenruimte heeft dezelfde details gekregen als de linker :

Afbeelding

In het midden komt nog een scheidingswand, dit is het eerste stuk :

Afbeelding

Beetje rare vorm maar dat is om het stukje netjes te laten passen :

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [WIP] Hotwheels Ferrari 333SP, winnaar Daytona 24uur 199
BerichtGeplaatst: do 10. okt 2013, 22:36 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 7. sep 2010, 20:45
Berichten: 167
Is het al weer zo lang geleden ?

Ik wil dat dit model er uiteindelijk anders gaat uitzien dan de versies van Magic models of DVA models, dus wat extra detaillering kan zeker geen kwaad.

De achterophanging ziet er bij HW zo uit :

Afbeelding

Afbeelding

Veel te dikke - meer vierkant dan ronde - buizen, en weinig details. Dus heb ik de motor van de versnellingsbak gezaagd, alle plastic buizen eraf gesneden en een stuk messing buis met een plat-bek-tang plat geknepen, vervolgens de soldeerbout erbij genomen (het messing gedeelte bestaat uit 2 stukjes platgeknepen buis, en 2 dikkere buisjes die niet zichtbaar zijn op deze foto. Het geheel is stevig, hopelijk stevig genoeg om het gewicht van de body te dragen) :

Afbeelding

Voor een eerste keer ziet het er niet slecht uit, ik heb wat moeten plamuren omdat de tang kleine deukjes in het messing maakt. De volgende stukjes buis ga ik met een bankschroef plat maken.

De HW versnellingsbak heeft hier en daar wat stukjes plasticard gekregen (het zwarte harige ding op de foto is mijn kat die kwam kijken wat ik aan het doen was) :

Afbeelding

Waar de buisjes in de versnellingsbak komen, ga ik nog wat kleine driehoekjes lijmen, met daarop kleine 6-kant boutjes. Maar eerst nog wat schuren en plamuren. Het messing gedeelte zit op dit moment los in de versnellingsbak :

Afbeelding

Omdat ik nog 2 andere 333SP's heb, ga ik meteen alles 3 keer maken, zodat ik dat later niet nog eens opnieuw moet doen :

Afbeelding

Ik heb een bouwverslag van een 333SP schaal 1/14 van MG Models gemaakt door Ed Hunt gevonden, foto's zoals deze gebruik ik om mijn model te detailleren :

Afbeelding
Picture from Ed Hunt

Afbeelding
Picture from Ed Hunt

Dit is het resultaat van flink wat uren werk :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het stukje waar de naald doorheen zit is nog niet gelijmd, zit er los op voor de foto's.
Er is nog een pak werk aan, maar ik heb nu ongeveer een idee hoe ik de onderdelen kan maken.

Tijd voor wat foto's :

Afbeelding

Afbeelding

De achterophanging steunt bij het Hotwheels model op 2 ronde plastic stukjes. Het rechter heb ik eraf gezaagd omdat de echte auto dit ook niet heeft :

Afbeelding

Er is nog flink wat werk aan, maar het gaat eindelijk in de goede richting.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [WIP] Hotwheels Ferrari 333SP, winnaar Daytona 24uur 199
BerichtGeplaatst: ma 14. okt 2013, 13:55 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 2. jul 2010, 09:29
Berichten: 484
Woonplaats: Spijkenisse
Ik was begonnen met het topic te lezen zonder te kijken wie de topicstarter was. Maar door de hoge kwaliteit van het werk was me de eigenaar al snel duidelijk. Pascal, wat een prachtig project weer en succes ermee.

_________________
Homo Sapiens non urinat in ventum...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [WIP] Hotwheels Ferrari 333SP, winnaar Daytona 24uur 199
BerichtGeplaatst: ma 18. nov 2013, 21:34 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 7. sep 2010, 20:45
Berichten: 167
Best wel stil hier.

Hotwheels heeft het uitlaat systeem zo gemaakt :

Afbeelding

Veel blijft er niet van te zien (door de schaduw op de foto al helemaal niet), maar de grote gleuf blijft goed zichtbaar :

Afbeelding

Ik wil het er meer zoals dit laten uitzien :

Afbeelding
(Picture by Ed Hunt, for reference only)

Dus ga ik proberen om elke buis apart te maken, dit zijn de eerste 2 :

Afbeelding

Ze staan iets meer naar buiten zodat er wat meer te zien gaat zijn :

Afbeelding

Is een flinke klus, maar daarom heet het ook modelbouwen en niet puzzelen.

Ik heb vandaag nog wat zitten plooien aan de spaghetti-buizen (met dank aan Johny voor de naam), de meest linkse moet nog aangepast worden en de plaatsen waar de buizen samen komen krijgen nog een plamuur en schuur behandeling :

Afbeelding

Nadat ik een tijdje geleden de achterophanging uit koperdraad had gemaakt, heb ik vandaag geprobeerd om het Hotwheels onderdeel wat aan te passen. Dit is flink wat schuurwerk en het moet hier en daar nog wat geschuurd worden, maar toch een pak minder werk dan met de messing buisjes. :

Afbeelding

Verder heb ik flink wat geschuurd aan de bodemplaat. De bovenkant is ondaan van de lelijke meegegoten bekabeling en de "schotten" die rond achterwielen zitten, zijn een stuk dunner geschuurd.

Zo was het eerst :

Afbeelding

Zo is het nu :

Afbeelding

Het is op de foto moeilijk te zien maar de schotten van de onderste zijn bijna twee keer zo dik :

Afbeelding

Tijd voor wat foto's. Aan de onderkant van de body heb ik 4 buizen weg gezaagd, deze dienen om de bodemplaat op de body te schroeven maar ze zijn te zichtbaar en niet aanwezig op de 1/1 auto :

Afbeelding

Afbeelding

Bij deze auto zit de benzinedop aan de linkerkant, bij Hotwheels zit die aan de rechterkant en er zitten zelfs gaten in :

Afbeelding

De benzinetank wordt volledig herbouwd, alle gaten worden dicht gemaakt, de 2 plastic buizen worden vervangen door messing buizen :

Afbeelding

Het plastic tankje aan de rechterkant :

Afbeelding

Wordt vervangen door een zelfgemaakt alu exemplaar :

Afbeelding

Sluit nu allemaal wat mooier aan op de bodemplaat. De witte cirkeltjes zijn om de gaten van de "schroefbuizen" te dichten :

Afbeelding

De spaghettibuizen zijn klaar, moet nog een beetje passend gemaakt worden :

Afbeelding

Veel is er niet meer van te zien, maar het geeft toch wat extra detail :

Afbeelding

Met veel moeite is het gelukt om de vierkante plaatjes op het messing te lijmen :

Afbeelding

De versnellingsbak heeft alvast wat extra details gekregen :

Afbeelding

Aan de hand van de foto's zou je het niet meteen zeggen, maar er is de laatste dagen een pak werk in gekropen.

Na veel dryfitten, schuren, dryfitten, schuren, dryfitten en opnieuw schuren is de onderkant van de achterophanging klaar :

Afbeelding

Het is belangrijk dat alles mooi recht is :

Afbeelding

De messing buisjes van de velgen passen mooi in de gaatjes van de verticale koperen platen :

Afbeelding

Het is demonteerbaar, zo kan ik eerst alles schilderen en daarna definitief vast lijmen :

Afbeelding

Er is nog flink wat plamuur- en schuurwerk aan de koplamp behuizingen, daarna komt dan het - voor mij - moeilijke werk om de koplamp glaasjes te maken :

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 7   [ 67 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

phpBB.nl Vertaling