Verander lettergrootte
Het is nu wo 18. jul 2018, 10:25

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 2 van 3   [ 22 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: [WIP] 1/8 Ford Street Rod 1932
BerichtGeplaatst: za 25. okt 2014, 06:55 

Waar schuur je mee?

René

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16. nov 2014, 19:46 

De kunstof basis schuur ik droog met korrel 600, na het gronden ga ik over op 800, daar ga ik mee door totdat ik de laatste laklaag ga opzetten die schuur ik nat met korrel 1000.

Na de schuurbeurt was ik het af met dreft, en voor het spuiten neem ik het af met motip siliconen verwijderaar.

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16. nov 2014, 19:54 

Omdat men op het Duitse zusterforum een ietsje, zoals de Duitsers zelf zeggen, 'Pingeliger' wat vrij vertaalt 'mierenja-van-dattum' zijn viel er eentje over de volgorde van de bougiekabels. De plaatsing zou volgens de regels van de ontstekings volgorde niet kloppen. Mijn antwoord daarop was 'het betreft hier een High Perfomance motorblok' de ontsteking is derhalve elektronisch maar wel in de traditionele behuizing ondergebracht. Problem solved :mrgreen:

Maar ja, een dergelijk 'High Perfomance' blok moet dan ook een 'High Perfomance' benzine toevoer hebben dus lieve knutselvriendjes, heb ik eens gegoogeld en kwam daarbij uit op het volgende huzarenstukje, de EdelBrock QUIET-FLO™ ELECTRIC FUEL PUMP no. 1792 met een capaciteit voor motoren tot 1000 Pk, en omdat te kunnen bereiken horen daar deze 8 onderdelen bij;

AfbeeldingP9111569.jpg by Mark Nijenhuis, on Flickr

En dat zou er dan straks geassembleerd zo uit moeten gaan zien:
Afbeelding

Maar goed lieve modelbouw lezertjes, op een decal na, die ga ik komende week eens op een andere kleurenprinter met een veel hoger dpi ga proberen te printen, mijn 'huis tuin en keuken' printertje kent alleen de instelling 'best' en dat is eigenlijk niet zo heel best, is de pomp ready to run
En dankzij excellent draai, frais, boor, en draadtap werk zat hij nadat die gespoten was in no-time in elkaar :titter: :mrgreen:

AfbeeldingP9131571.jpg by Mark Nijenhuis, on Flickr

AfbeeldingP9131572.jpg by Mark Nijenhuis, on Flickr

AfbeeldingP9131574.jpg by Mark Nijenhuis, on Flickr

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16. nov 2014, 20:03 

Nog een kleine update

Onlangs via de post aangekomen, de vloer en kofferbak matten :D

AfbeeldingPA271657.jpg by Mark Nijenhuis, on Flickr

En in de auto ziet dat er dan zo uit.

AfbeeldingPA271664.jpg by Mark Nijenhuis, on Flickr

AfbeeldingPA271665.jpg by Mark Nijenhuis, on Flickr

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17. nov 2014, 14:18 

Zo, dit is wel top-notch!
Vet hoe je veel onderdelen zelf maakt :hail:
Kleurtje is ook mooi, doet me beetje aan de general Lee denken :ok:

Gerben

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28. nov 2014, 01:02 

In eerste instantie was ik van plan de Street Rod zonder dakje uit te voeren maar geïnspireerd door een ander zijn dak (lees hemel) bekleding heb ik het plan opgevat om de Rod toch van een dakje te gaan voorzien en wel in het zelfde leder als de binnenbekleding.

Allereerst heb ik een lap leer grof op maat gesneden en met de naaimachine de stiksels erop aangebracht. Daarna het dak met een stukje schuurpapier opgeruwd en stukje bij beetje toen het leer erop gelijmd. Over de plak volgorde of zo kan ik weinig zeggen dat is een beetje gaandeweg uitvogelen.

Pikkies dan maar? :D

AfbeeldingPB271689.jpg by Mark Nijenhuis, on Flickr

AfbeeldingPB271690.jpg by Mark Nijenhuis, on Flickr

AfbeeldingPB271691.jpg by Mark Nijenhuis, on Flickr

Dat was de buitenkant, nu nog de binnenkant voorzien van bruin vilt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28. nov 2014, 10:12 

Dit is toch wel een heel ander soort modelbouw zo op deze schaal. Wat een gave details met die vloermatten enzo.
Het leren dak vind ik aan de ene kant erg vet, maar aan de andere kant zie je dat het lastig is om het mooi strak te krijgen. Vooral de vouwen die aanwezig/onvermijdbaar zijn verraden dat het een schaal model betreft. Ze zijn vrij dik en grof ten opzichte van het hele dak.
Maar hoe dan ook erg leuk om ook dit eens voorbij te zijn komen :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28. nov 2014, 11:17 

Ha Joost, dank voor je commentaar.
Je hebt gelijk, ik heb ook wel zitten twijfelen of ik het zo zou laten. Omdat het de enigste vouw is, en macro foto's enorm 'vergroten' heb ik het zo gelaten. Heb ook geen stuk leer meer van die grote dus de keuze om het anders te gaan doen was er ook niet echt meer.

De volgende keer maak ik de stukken op maat/vorm en naai ze dan eerst zodat geen 'overlap' meer is, althans als me dat dan lukt want het is echt op de cm2 werken en of ik dat nog weer durf te doen........ :D . Ik heb een keer eerder zoiets geprobeerd en dat heeft met een geperforeerde vingernagel en een blauwe duimnagel opgeleverd omdat ik toen net onder de naald en de naaldhouder kwam :oops:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28. nov 2014, 22:17 

Ik zou het zeker ook laten, snap de afweging prima :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24. feb 2015, 23:50 

De werkzaamheden aan de Ford vorderen langzaam maar gestaag.

Gisteren de White rings binnen gekregen :D
Een bekende van me heeft een beletteringsbedrijf. Op basis van de door mij aangeleverde autocad tekening heeft de machine 8 perfecte ringen uit wit zelfklevend vinyl gesneden. Het snijden was een klusje van 3 keer niks, het aanbrengen van de ringen op de banden daarin tegen heeft me een flinke hoofdpijn opgeleverd…… Als je een ring eenmaal los hebt van het papier kun je niet maar zo even stoppen om je ogen wat rust te geven je moet door :mrgreen: Maar na 1,5 uur zitten ze erop.

AfbeeldingP1241834.jpg by Mark Nijenhuis, on Flickr

AfbeeldingP1241835.jpg by Mark Nijenhuis, on Flickr

AfbeeldingP1241839.jpg by Mark Nijenhuis, on Flickr

Bloed zweet en TRANEN.

Ook aan dit project wordt zachtjes aan verder gewerkt, nouja zachtjes……….het blok zit erin, maar dat ging niet helemaals zonder ‘slag of stoot’. Ik moest de carrosserie maar liefst een hele 1cm van het chassis lichten (lees met beleid losbreken) om het blok eronder gekanteld te krijgen. Soms is het toch beter om de bouwbeschrijving te volgen, maar goed janken is een vrouwen dingetje, dus zaag en breek ik :D
Nu nog zien hoe ik de carrosserie weer een beetje kant op het chassis gelijmd krijg :roll:

Het eerste plan wat ik had opgevat was zilveren vlammen te spuiten op de spatborden maar dat wordt een iets van ooit, het fatsoenlijk plakken van de gesneden folie is zonder 4 handen gewoonweg niet te doen, en om me vrouw er nou bij te roepen voor hulp lijkt me ook niet zo’n goed plan aangezien zij mijn gedachten nooit kan lezen (niet alleen mannen hebben daar last van, andersom dan hé :D) heb ik dat idee maar laten varen en ga ik nu op zoek naar mooie zwarte ‘pin-stripe’s’ die ik als decal kan plakken.

Dat op zich zal ook wel weer een uitdaging worden want grote decal vellen plakken heb ik nog nooit eerder gedaan.
Dus een vraagje aan de experts hier, wat kan ik het beste als hulpmiddel hiervoor gebruiken? Ik heb geen last van carrosserie naadjes of zo, en het idee is pin-stripe’s op de voorste spatborden en een mooie centraal op de koffertbak.

AfbeeldingP2121861.jpg by Mark Nijenhuis, on Flickr

AfbeeldingP2121862.jpg by Mark Nijenhuis, on Flickr

AfbeeldingP2121863.jpg by Mark Nijenhuis, on Flickr

DECAL time :D

Vandaag zijn na uren surfen op het net om de benodigde zaken bij elkaar te zoeken de decals er zowaar ook nog opgekomen. Ik moet het nog wel wat vaker gaan doen om de kneepjes te leren, bijna elke eerste decal heb ik 2 keer moeten doen. Maar goed dat ik in de gelukkige omstandigheid ben dat ik ze zelf kan printen dus maak ik het A4tje maar vol met ‘reserve’ decals.

Het idee was om de wagen hiermee niet veel maar net genoeg ‘Umpf’ te geven.

Daar komen ze weer, de plaatjes, vers van het geheugenkaartje :mrgreen:

AfbeeldingP2151875.jpg by Mark Nijenhuis, on Flickr

AfbeeldingP2151878.jpg by Mark Nijenhuis, on Flickr

AfbeeldingP2151879.jpg by Mark Nijenhuis, on Flickr

AfbeeldingP2151880.jpg by Mark Nijenhuis, on Flickr

AfbeeldingP2151881.jpg by Mark Nijenhuis, on Flickr

AfbeeldingP2151882.jpg by Mark Nijenhuis, on Flickr

AfbeeldingP2151883.jpg by Mark Nijenhuis, on Flickr

AfbeeldingP2151885.jpg by Mark Nijenhuis, on Flickr

De samen bouw begint :D

Op de bestuurdersdeur na heeft alles nu zijn kleurtje en begint langzaam aan ook zijn plek te vinden op het model.
De deur was overigens een aantal dagen lang foetsie……….., ik had mijn werktafel opgeruimd en vermoedelijk samen met een stapeltje papier de deur opgepakt en in de vuilnis geflikkerd. Toen ik gisterenavond me bedacht die nog te moeten spuiten was het eerst wel even schrikken dat de deur onvindbaar was. Na alles afgezocht te hebben als laatste de vuilbak op kop gezet in de garage en ja hoor daar was die weer poeh……..

Dus om het lijstje verder te completeren wat er allemaal op en aan is gezet, de beugel met koplampen, chrome elektraleidingkjes naar de koplampen, radiateur met grill, staven en koelwaterslangen met de laatste slangklemmen en de toetert. Laatst genoemde was natuurlijk van wit plastic en aangezien ik niet zo goed ben als de meesten hier met het naar ‘echtheid’ schilderen van dingetjes heb ik dat maar anders opeulost :D

Voor de hoorn zelf heb ik eerst een stuk massief messing staaf materiaal genomen en deze met een ferme centreerboor uitgeboord en vervolgens de andere zijde conisch gedraaid. Daarna een vierkant plaatje messing erop gesoldeerd toen de boel weer terug in de draaibank en met de centreerboor het plaatje doorboord. Daarna het vierkante plaatje voorzichtig afgedraaid tot die mooi egaal rond was en de boel nog even gepolijst.

Genoeg geluld alweer, hier zijn de plaatjes weer.

AfbeeldingP2211891.jpg by Mark Nijenhuis, on Flickr

AfbeeldingP2211892.jpg by Mark Nijenhuis, on Flickr

AfbeeldingP2211896.jpg by Mark Nijenhuis, on Flickr

AfbeeldingP2241900.jpg by Mark Nijenhuis, on Flickr

AfbeeldingP2241901.jpg by Mark Nijenhuis, on Flickr

AfbeeldingP2241902.jpg by Mark Nijenhuis, on Flickr

Oh, en voordat er vragen komen over de decals op de spatborden, op een ander forum waren ze van mening dat in di geval 'less is more' dus bij een meerderheid van stemmen zijn die er met behulp van wat isopropol en een wattenstaafje weer afgepoetst.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 2 van 3   [ 22 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende