Verander lettergrootte
Het is nu vr 14. dec 2018, 08:05

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 2   [ 13 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Citroen 2CV, Revel 1:24 [DONE]
BerichtGeplaatst: za 17. feb 2018, 22:04 

Dit keer ff zonder bouwverslag.

Was ff een tussendoortje, geheel uit de doos gebouwd (woohoo, eindelijk een keer gelukt.. :titter: ),
en ideaal om een beetje weathering uit te proberen voor straks op de bus..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Was een plesante bouw ondanks wat passings probleempjes hier en daar.
Wat me wel iedere keer weer nekt, is het schilderen van die verdraaide sierlijstjes en rubberen randjes (zie knipperlichten..) :evil:

Nu snel weer verder met het bussie. :ok:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Citroen 2CV, Revel 1:24 [DONE]
BerichtGeplaatst: zo 18. feb 2018, 18:46 

Jeetje Peppie, wat een juweel! Het is net of ik naar de Eend van m'n moeder sta te kijken (30 jaar geleden), al was die iets minder roestig en iets donkerder blauw.
Hij ziet er echt heel realistisch uit. Bijna griezelig, zo goed. Jij bent echt een meester in het verweren van auto's. En daarnaast ook heel netjes gemaakt en gespoten.

Ik zie je probleem met die randjes rondom de richtingaanwijzers. Kun je daar maskertje van tape omheen leggen? Gaatje in de goede maat uitstansen?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19. feb 2018, 09:42 

En anders een flexibele rondjesmal? Zoals die van Verlinden bijvoorbeeld en daar tegenaan spuiten?
Ik moet zeggen dat die verwering prachtig is geworden, hoe heb je het zo levensecht gekregen?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19. feb 2018, 10:06 

Dank je Huib. Ben zelf ook best tevreden met de weathering als ik eerlijk ben.

Wat betreft die randjes. Probleem blijft altijd de zijkant van die randjes. Ik heb bv de chromen sierlijstjes met de kwast geschilderd en als je dan recht vanaf de zijkant kijkt zien die er best goed uit. Kijk je echter van bovenaf erop, is het weer 1 grote vlekkenboel. Wanneer ik dan de zijkant van die ribbel schilder, lukt het me nooit dat netjes te doen.

Afplakken en spuiten was wel beter geweest ja..... Weer wat geleerd :geek:

markie schreef:
En anders een flexibele rondjesmal? Zoals die van Verlinden bijvoorbeeld en daar tegenaan spuiten?
Ik moet zeggen dat die verwering prachtig is geworden, hoe heb je het zo levensecht gekregen?

Probleem is niet alleen de rondjes, ook de chromen lijstjes helaas... Kijk maar eens goed naar de foto's..

De verwering heb ik bijna geheel gedaan met olieverf:
Als eerste wat chipping aangebracht met lichter blauw en een roestbruin.
Daarna regenstrepen aangebracht met witte / bruine olie, en wat roestvlekken en strepen met roestkleurige olie. De regenstrepen heb ik heel ver terug gebracht zodat het heel subtiel werd (wordt snel teveel).
Vervolgens de panellines nagelopen met wat verdunde olie.
De wielen ook wat olie gegeven, afgesloten met mat (ja, ook de rubberen banden) en ingepoederd met pastelkrijt en opnieuw mat om het krijt te beschermen..
Alles in elkaar gezet en als laatste een heel fijne dusting gedaan met een licht zandkleurtje, en hierbij de truuk met de afgeplakte ruitenwisservlakken gedaan.

Best wat werk maar als het er zo uit komt niet erg om te doen :ok:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19. feb 2018, 10:19 

Nu je het zegt valt het op inderdaad, die raampjes die bestoft zijn. Leuk effect, je hebt hele mooie foto's gemaakt, maar door het spelen met scherptes e.d. mis je dan toch nog dingen haha.
Tsja, chroomlijstjes is een kwestie van aftapen en airbrushen, niets meer en niets minder. Maar ja, ik doe eigenlijk alles met de airbrush want ik kan niet schilderen haha.

Heel mooi geworden met die olieverf, ik moet ook maar eens een auto bouwen haha.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19. feb 2018, 12:40 

Ja, dat vind ik dan zelf het enige minpuntje: dat de ramen wat ondoorzichtig zijn. Ik stoorde me er aan en vroeg me al af hoe dat kwam. Door de gebrekkige dieptescherpte zijn de ruitenwisservlakken op de vooruit op de foto's ook niet zo goed zichtbaar. (Hè, gelukkig nog iets te zeiken over dit meesterstukje :P )

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19. feb 2018, 16:33 

markie schreef:
Nu je het zegt valt het op inderdaad, die raampjes die bestoft zijn. Leuk effect, je hebt hele mooie foto's gemaakt, maar door het spelen met scherptes e.d. mis je dan toch nog dingen haha.

Is niet spelen helaas..... Heb een nieuwe camera en ben er nog niet achter hoe hem in te stellen dat hij het hele voorwerp scherp weergeeft... :oops:

Huib schreef:
Ja, dat vind ik dan zelf het enige minpuntje: dat de ramen wat ondoorzichtig zijn. Ik stoorde me er aan en vroeg me al af hoe dat kwam. Door de gebrekkige dieptescherpte zijn de ruitenwisservlakken op de vooruit op de foto's ook niet zo goed zichtbaar. (Hè, gelukkig nog iets te zeiken over dit meesterstukje :P )

Was de bedoeling ze stoffig te krijgen Huib. Vind het altijd zo storend wanneer ik een zwaar verweerd kitje zie met super schone ramen..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19. feb 2018, 17:53 

Nou nog maar ff oefenen dan verdorie

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19. feb 2018, 23:19 

Leuk, nostalgie all-over.

Wat ik mis is welke kit je hebt gebruikt?
Ik heb een nog te bouwen Tamyia-kit. Maar ik heb begrepen dat er meer modellen zijn.

René

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20. feb 2018, 00:18 

Die verwering is heel goed gelukt, heel overtuigend zonder te veel aanwezig te zijn :hail: maar uhh... hij mist eigenlijk nog wel wat wielen, tracks en een kanon :P

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 2   [ 13 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende