Verander lettergrootte

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 13 van 14   [ 136 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: [WIP] 617 Squadron GB -> Part 3/4 " P-51 & Grand Slam"
BerichtGeplaatst: ma 23. apr 2018, 10:22 

Mooi geworden, Freddie! Aparte uitvoering van de Lanc zo met die verwijderde en geblindeerde koepels, de reusachtige Grand Slam eronder en de lichtblauwe onderzijde voor precisie dagaanvallen. Ook de camo loopt door tot de onderzijde. Heel anders dan de nachtbommenwerpers.

Ja, ik zie de silvering bij de no step lijnen op de vleugels. Jammer, maar als het er eenmaal onder zit krijg je het nooit meer weg.
Verder een net model, en de verwering is mooi subtiel zoals het een vliegtuig betaamt.

Citaat:
En nu is de vraag… wat zal ik nu gaan bouwen?

Nou, ik zou voor de afwisseling ff geen Lanc meer doen. Tornado's vind ik een beetje saai. Die maakt iedereen. Maar Victors en Canberra's zijn aparte toestellen. Dus als je mijn voorkeur vraagt: een Victor of een Canberra.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23. apr 2018, 19:36 

Citaat:
Dus als je mijn voorkeur vraagt: een Victor of een Canberra.
Eigenlijk is dat geen keuze.
Victor, Victor, Victor.....!
Afbeelding

Keurige Lancaster geworden.
Netjes gebouwd :ok:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23. apr 2018, 21:57 

De victor komt er niet... de Vulcan wel ;)

Bedankt voor jullie complimenten

Freddie

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23. apr 2018, 23:52 

Gave Lanc. Moet wel wennen aan de kleur, ben het schema gewend met de zwarte onderzijde. Persoonlijk vind ik die mooierder.

Voor je volgende model, stem ik op een Tornado. Je moet er 5, als je eerst wat anders doet, blijf je dus straks met die Torren over. Ik zou ze om-en-om bouwen. Tornado - Vulcan - Tornado - Victor - etc....

René

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24. apr 2018, 19:58 

Hij is mooi geworden Freddie, neusje is niet helemaal strak volgens mij, maar niet zo slecht dat het storend is. Ik vind juist die onderkant wel wat hebben, leuk, opvallend kleurtje zo in plaats van dat donkere zwarte gebeuren altijd.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26. apr 2018, 20:40 

Zoals de beloofd: de foto's van de P-51 Mustang III. Het was een leuk kitje om te bouwen.

Het was lastig fotograveren, hij was klein, en glom best wel erg....Misschien ga ik hem nog een wash geven waardoor het minder glimt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Binnenkort ga ik beginnen met het volgende 617 vliegtuig ;)

Freddie

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27. apr 2018, 12:32 

Mooie Mustang, Freddie! Altijd mooi met invasiestrepen. En een mooi verhaal erachter.
Maar je moet toch eens van die gewoonte af om je modellen met glanslak af te werken. Niet alleen fotografeert het niet lekker, het is ook niet zo realistisch. Matt of zijdeglans is veel mooier voor militaire toestellen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27. apr 2018, 15:10 

.... tja.. eigenlijk moet ie meer mat worden. Ik ga deze mustang nog even terug nemen op de werkbank.
Proberen de glans eraf te krijgen.

Freddie

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27. apr 2018, 23:46 

Nette Lancaster, Ik zie alleen nog wel wat daglicht door de naad tussen de romp en de horizontale staart stukken maar het blijft een gaaf ding met zo'n belachelijk grote bom die er onder hangt :cheesygrin: De Mustang is ook netjes, wel een beetje shiny maar dat moet op te lossen zijn (als je maar geen mat lak op het glaswerk krijgt :panic: ) Voor je volgende project stem ik Tornado want variable sweep wings :cheesygrin:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28. apr 2018, 12:15 

Hallo Plakkers,

Mijn volgende vliegtuig in het 617 Squadron project wordt een grote: Avro Vulcan B2.
Dit wordt een van de 3 Vulcans die ik ga bouwen, een Vulcan B1( Hier moet ik nog een ombouw set voor kopen), De standaard Vulcan B2 (de decals heb ik al liggen) en dit wordt meest “makkelijke”: De Vulcan B2 met Blue Steel. Deze kan ik direct vanuit de doos gebouwd worden.

Afbeelding
https://modelbrouwers.nl/media/cache/d9 ... 405da4.jpg[/img]

Even een kleine geschiedenis over Avro Vulcan

Citaat:
De Avro Vulcan werd na de Tweede Wereldoorlog ontwikkeld omdat de RAF behoefte had aan een nieuwe strategische bommenwerper. Deze moest voldoen aan de volgende eisen:
• een groot vliegbereik
• een grote wapenlast kunnen dragen
• een hoge topsnelheid
• op grote hoogte kunnen opereren
• gemakkelijk in onderhoud
• overal inzetbaar
De firma’s Vickers, Avro en Handley Page werd verzocht om toestellen te ontwerpen die aan deze eisen voldeden.
Dit resulteerde in de RAF V-FORCE, een luchtvloot bestaande uit bommenwerpers van de typen Vickers Valiant, Avro Vulcan en Handley Page Victor. Avro was de enige fabrikant die zijn toestel, de Vulcan, met deltavleugels had uitgerust. De staartvleugels ontbraken en waren geïntegreerd in de ver achteruit geplaatste grote deltavleugels.
Het toestel had een bemanning van 5 personen: 2 vliegers, 1 navigator, 1 radar operator en 1 electronic warfare operator en beschikte over een intern bommenruim dat in eerste instantie bedoeld was voor 2 atoombommen van het type Yellow Sun Mk 1 en later voor de WE.177. De Vulcan startte zijn carrière ook als strategische bommenwerper bedoeld voor operaties op grote hoogten.
Binnen vrij korte tijd werden de toestellen echter aangepast; ze kregen de beschikking over voorzieningen om tijdens de vlucht te kunnen bijtanken, een verbeterde aanvalsradar en een verlengde romp. Aldus kon de Britse Blue Steel raket en bij de USAF in ontwikkeling zijnde Skybolt raket vervoerd worden.
De Skybolt werd echter niet door de RAF aangekocht en de Britse Blue Steel raket werd uit dienst genomen en vervangen door de Polaris die door de Royal Navy onder water kon worden afgeschoten. Hierdoor veranderde de rol van de Vulcan in die van een op lage hoogte opererende penetratiebommenwerper voor conventionele precisiewapens. Hij werd daarom uitgerust met een zeer geavanceerd en uitgebreid systeem voor Electronic countermeasures (ECM).

Geleend van Wikipedia: https://nl.wikipedia.org/wiki/Avro_Vulcan

De Vulcan was de vervanger voor de Canberra bij 617 in 1958, en werd in 1981 uit dienst genomen. En in 1984 kregen 617 de Tornado GR1
Het model wat ik ga bouwen is de XL321. Dit airframe is in januari 1962 afgeleverd aan 617 Squadron. Een leuk weetje is dat dit airframe heeft de hoogste aantal vlieguren had van alle Vulcans. Namelijk 6952 uren.
Deze vulcan krijgt de Blue Steel Atoom bom, deze bom is ontworpen voor de Vulcan en de H.P. Victor.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Blue_Steel_(wapen)

De bouwdoos die ik ga gebruiken is de enigste Avro Vulcan 1/72 die op de markt is. De doos van Airfix,en is niet een makkelijk kitje. Er zal vast wat plamuur aan de pas komen. maar we zullen zien. Waarschijnlijk ga ik wel de panellines ingraveren. Ik weet niet of het lukt maar misschien dat er ook een dolly erbij komt met een Blue Steel erop.

Maar genoeg getypt, de doos met inhoud:

Afbeelding

Afbeelding

En natuurlijk de paar boekjes die ik voor referenties:
[photo data-id="444410"]https://modelbrouwers.nl/media/cache/e8/c3/e8c3c5bb0ee3d60d4f9b01fa3618f9b2.jpg[/photo]

Binnenkort komen de eerste foto's van de bouw ;)

To be continued

Freddie

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 13 van 14   [ 136 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Volgende