Verander lettergrootte

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 2 van 2   [ 12 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: [PICS] Bristol Beaufighter TFX Airfix 1/72
BerichtGeplaatst: zo 12. apr 2015, 10:23 

Invasiestrepen hoeven niet strak. Die werden op het laatste moment nog aangebracht met materiaal wat voorhanden was (doeken, bezems).

Ik zie dat je achterwiel flink scheef staat, moet dan het richtingsroer ook niet dezelfde uitslag hebben?

Verder staat er denk ik wel een acceptabel gebakje, ook al heb ik er eigenlijk niks mee. Maar ieder zo zijn voorkeur hé.

René

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [PICS] Bristol Beaufighter TFX Airfix 1/72
BerichtGeplaatst: zo 12. apr 2015, 13:23 

Hoi Peppie en René,

Inderdaad, de invasiestrepen hoeven niet superstrak te zijn. Om ze toch zo recht mogelijk om een conisch gevormde romp te krijgen snijd ik dunne reepjes Tamiya tape voor de randen. Die kun je makkelijk een beetje meebuigen. Het tussenliggende gedeelte plak ik dan af met bredere stroken tape.

En nee, het richtingroer hoeft niet persé dezelfde uitslag te hebben als het staartwiel. Het staartwiel is niet bestuurbaar. Bij het taxiën op lage snelheid is het richtingroer nauwelijks effectief. Het helpt een beetje mee met behulp van de luchtstroom die door de draaiende propellers wordt opgewekt. De piloot kan tijdens het taxiën sturen door op één van beide hoofdwielen te remmen, en op het andere niet, eventueel geassisteerd door een verschil in toerental en pitch tussen de beide motoren.

Als het staartwiel zo goed als haaks op de romp staat, zoals bij mijn model, kan dat maar één verklaring hebben: het toestel is door grondpersoneel in de gewenste richting gedraaid. Ten minste, zo had ik dat bedacht toen ik het staartwiel er zo onder lijmde. De stand van het roer doet er dan niet toe.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 2 van 2   [ 12 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2