Verander lettergrootte


Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 1   [ 1 bericht ]
Auteur Bericht
 Berichttitel: [PICS] Hasegawa 04034 FB-111A 2× [scale 1:72]
BerichtGeplaatst: do 6. aug 2015, 14:10 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 4. jul 2010, 15:57
Berichten: 1523
Woonplaats: Almelo
In de maand maart en april heb ik vier F-111`s gebouwd twee FB-111A`s [die ik hier laat zien] en een F-111E en F-111F.

Historie
Ontwikkeld om te voldoen aan een krachtige uitspraak van het departement van defensie, dat er een algemeen type ''jager'', genaamd TFX ontwikkled zou moeten worden, dat voldeed aan alle, toekomstige tactische behoeften van alle US diensten, bleek de F-111A zowel een wereldtopper te zijn als een grote teleurstelling. Onder de aandacht van het publiek gebracht door scherpe meningsverschillen over welke bieder het productiecontract zou krijgen, bleef het daarna in het nieuws door haar overgewicht, te grote weerstand, de ernstige problemen met de voorstuwing, structuur en systemen. Uiteindelijk gaven bijna bovenmenselijke inspanningen de F-111A vrij voor gebruik, door een deel van het vliegtuigbereikmanco op te heffen door een aanzienlijke verhoging van inwendige brandstof. De RAAF kocht 24 F-111C`s (en later nog F-111G`s (omgebouwde FB-111A`s) met een vleugel met grote spanwijdte en sterker onderstel en ontving deze serie, nadat zij negen jaar lang waren opgeslagen. De RAF bestelde er 50, die gelijk waren aan de C, maar met een moderene elektronica, maar deze bestelling werd afgezegd. Slechts 141A modellen met lichtere motoren werden gebouwd. De US Navy F-111B jager werd geschrapt en de volgende serie waren 94 van het E type, met verbeterde inlaten en motoren (20ste TFW in Upper Heyford, Engeland). Daarna kwamen de 96 F-111D`s met verbeterde elektronica (27ste TFW in New Mexico) en uiteindelijk de F-111F met verbeterde P-100 motor met een veel hogere stuwdruk en goedkopere eletronica (366ste TFW, Idaho en daara 48ste TFW, Lakenheath, Engeland). De zwaardere FB-111A, met het vermogen zes AGM-69A SRAM raketten uitwendig te vervoeren, werd aangekocht om de B-58 Hustler en vroegere B-52 modellen bij het SAC te vervangen. Kosteninflatie bracht de FB-order terug van 210 tot 76. De F-111`s waren waardevolle machines met een groot vliebereik en grote vliegduur, uitstekende betrouwbaarheid en een groot vermogen om een klein doel in een eerste aanvalsgolf te raken (Libie 1986 en Desert Storm), zelfs zonder zicht. Deze vliegtuigen waren bommenwerpers met veel meer kracht en gewicht dan viermotorige bommenwerpers uit de 2e Wereld Oorlog. Het was ongelukkig, dat zij achteloos werden gelanceerd als jagers.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
General Dynimics FB-111A, 381ste BW, Plattsburgh AFB.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
General Dynimics FB-111A, 509th BW, Pease AFB (was bij deze het achterste gedeelte van de exhaust vergeten, inmiddels zit het eraan gemonteerd :oops: )

Ouwe


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 1   [ 1 bericht ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

phpBB.nl Vertaling