Verander lettergrootte

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 14   [ 137 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: [WIP] 1/32 Italeri F-104G Starfighter eindfoto's.
BerichtGeplaatst: ma 28. sep 2015, 23:26 

Hoi iedereen,

deze stond al heel lang op mijn verlanglijstje, en ik moet zeggen, telkens als ik er naar keek, jeukten mijn vingers om er aan te beginnen.
Nu mijn Harry Tate volledig is afgewerkt, is dus het moment gekomen om de "Zipper" doos van onder het stof te halen, en dit vliegend raket ding een leven te geven. :titter:

We kennen hem allemaal wel, de F-104G Starfighter, een spectaculaire jet die veel weg heeft van een raket, ik ga niet uitweiden over de geschiedenis van dit toestel, dat zou te lang duren.

Op zich is dit een zeer mooie kit, maar toch zijn er enkele dingen waar men rekening mee moet houden. Daarom dat ik heel wat aftermarket heb aangeschaft om een zo gedetailleerd mogelijk model te creëren.

Eerst even een foto van alle deelnemers aan dit project.

Afbeelding

Het eerste probleem duikt op aan de achterzijde van het model, namelijk de exhaust nozzle van de J79 motor. De exhaust nozzle uit de doos komt in een zeg maar gesloten toestand, wat wil zeggen dat men deze niet kan gebruiken bij een geparkeerde F-104. Eduard Brassin heeft hiervoor een resin nozzle gemaakt zodat dit probleem uit de baan is. Ook heb ik de resin wielen van Eduard aangeschaft, Eduard exterior PE en Eduard interior PE.

Afbeelding

Indien men kiest voor een aftermarket cockpit, zijn er verschillende mogelijkheden. Eerste is het gebruik van de Eduard interior color PE set om de kit cockpit op te smukken. Tweede mogelijkheid is het gebruik van de Aires cockpit, en hier wringt het schoentje, want deze cockpit past voor geen meter tussen de twee romphelften. De cockpit is een pareltje op zich, super gedetailleerd maar dus een enorm probleem om hem passend te krijgen. De derde oplossing is de CMK resin cockpit, deze blijkt beter te passen, al is dit niet helemaal zeker. Ik heb voor de eerste en derde optie gekozen, een kitbash tussen de twee detail sets om zo een mooie cockpit te verkrijgen.

Ik heb wel nog een Aires ejection seat aangeschaft, maar ik heb een probleem met het rug kussen dat hier voorzien is. Dit klopt niet want er is geen enkele foto die dit laat zien. Ook heb ik de Aires wheelbay's aangeschaft.

Afbeelding

Zoals altijd ga ik bij het model een piloot plaatsen, deze komt van PJ productions. Ook heb ik de decals van DACO aangeschaft.

Afbeelding

En als referentie beschikte ik al over twee bijbels in hun genre : Het Verlinden lock on F-104 boek, en het DACO uncovering the F-104 boek.

Afbeelding

Ziezo, stay tuned zou ik zeggen, binnenkort start ik de progress.

Greetz

Danny

Laatst bijgewerkt door DannyVM op zo 6. aug 2017, 18:24, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: [WIP] 1/32 Italeri F-104G Starfighter Belgian Air Force.
BerichtGeplaatst: di 29. sep 2015, 00:01 

Vette kist vind ik dit altijd!
Mooie kit en leuke extra goodies erbij.
Succes :ok:

Say you'll haunt me!

Stone Sour

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 29. sep 2015, 08:46 

Dat klinkt goed, maar wel een heel ander genre dan de afgelopen tijd ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 29. sep 2015, 17:28 

DannyVM schreef:
Ziezo, stay tuned zou ik zeggen, binnenkort start ik de progress.
Greetz Danny
kan niet wachten, kom maar op. :D :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30. sep 2015, 00:12 

Geen half werk zie ik. Waarom passen die cockpit eigenlijk zo slecht? Ik dacht dat zo iets speciaal voor een bouwdoos werd gemaakt?

http://modelfishingships.blogspot.nl/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30. sep 2015, 17:00 

Citaat:
Waarom passen die cockpit eigenlijk zo slecht? Ik dacht dat zo iets speciaal voor een bouwdoos werd gemaakt?

Inderdaad Kees, normaal gezien zouden die aftermarket sets goed moet passen, maar spijtig genoeg is dat niet altijd zo, zeker in het geval van deze kit.

Aires heeft een enorm goede reputatie als het aan komt op detail en accuraatheid van hun set's. Er is geen gelijke in dit segment, maar......op het gebied van passing loopt het wel eens mis, zeker in het geval van de Italeri Starfighter.
Op het forum van Large Scale Planes zijn er diverse mensen die deze Aires set hebben gebruikt, en er hoegenaamd niet tevreden over zijn op gebied van de passing in de romp, lees....rampzalig.

Heeft het te maken met slechte opmeting van het model zelf, de research, of misschien het te snel op de markt willen brengen van hun producten, ik weet het niet, maar één ding is wel zeker, het speelt niet echt in hun voordeel.

Greetz

Danny

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 1. okt 2015, 00:48 

Ja heel vreemd maar misschien nemen de bouwers het voor lief? Ik ben nu zelf wat aan het maken wat door anderen gebruikt gaat worden en dat gaat pas de deur uit als het 100% klopt en past.

http://modelfishingships.blogspot.nl/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 1. okt 2015, 07:35 

Dat is een goeie Kees, maar is dat niet hetzelfde als dat jarenlang bouwdozen gewoon niet pasten, niet goed pasten of gewoon totaal niet aansloten met panellines e.d..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 1. okt 2015, 13:02 

Aires doet geen concessies aan de nauwkeurigheid. Dus als het plastic niet accuraat is past het niet.

Er zijn andere resin fabrikanten en die passen hun detailsets aan, aan het model. Die passen dus wel deze zijn echter qua nauwkeurigheid een compromis. Het is maar wat je wilt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 2. okt 2015, 17:12 

Wat past er niet?

Is het de breedte?
Dan lijkt het me een kwestie van cockpitsectie smaller maken en wellicht het model iets uithollen (dremel).

Of is het hoogte?
Dan is het wellicht wat lastiger.

Uiteindelijk zijn we modelbouwers en moet zoiets toch wel opgelost kunnen worden.

Of denk ik er wat te gemakkelijk over?

René

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 14   [ 137 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende