Verander lettergrootte

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 2 van 3   [ 23 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: [PICS] Airfix 02070 Grumman F4F-4 Wildcat [1:72]
BerichtGeplaatst: ma 26. okt 2015, 14:32 

Inderdaad jammer.

Helle nette wildcat. weer een doosje op de verlanglijst erbij

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27. okt 2015, 19:58 

Even off-topic

Speciaal voor Huib de nieuwe Heinkel van Airfix in aanbouw. Aanstaande zaterdag te zien bij de stand van HobbyTime.

Ik zelf ben helaas niet aanwezig :(

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gerald

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27. okt 2015, 21:42 

Ah, dankjewel Gerald. Leuk! Dat ziet er goed uit.

Zo te zien meer gedetailleerd van binnen dan welke andere Heinkel 111 in 1/72 dan ook. En met de constructie en de pasvorm zal het bij Airfix new tool ook wel snor zitten. Ik kijk uit naar het eindresultaat, en gezien de staat van je vorderingen zal dat voor de kerst nog wel lukken.

Ik hou erg van Heinkel's en Dorniers. Hier wat van mijn mijn resultaten:

Afbeelding

ICM Dornier 215B 1/72

Afbeelding

Italeri Heinkel 111 H6 1/72

Succes met de jouwen!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28. okt 2015, 00:38 

Ik vind het ook mooie vliegtuigen dat geld overigens ook voor de Ju-88. Pasvorm is goed, alleen de motorgondels moet je iets met beleid helpen om ze tussen de twee vleugelhelften te krijgen.

De oude Heinkel heb ik hier ook nog staan en kun je niet vergelijken met deze. De Dornier heb ik begin jaren 80 gebouwd, maar die is helaas gecrashd.

Interieur en detail is bij de Dornier Do 17 nog veel beter dan bij de Heinkel. Maar Airfix schenkt ook heel veel aandacht aan het interieur van de Whitley en Shackleton. Wat mij verbaasde bij de Whitley is de enorme vleugeloppervlak.

Volgens jaar brengt Airfix ook nog een Heinkel 111 torpedobommewerper uit + een Whitley van Coastel Command.

Dat van jouw zijn ook mooie Duitse bommenwerpers.

Gerald

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28. okt 2015, 08:09 

Oooh die ICM ik heb er nog nachtmerries van, dat onderstel brak er al onderweg als je ernaar keek...
Maar Huib is die H-111 van Revell/ Hasegawa niet net zo uitgebreid als deze Airfix?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28. okt 2015, 09:49 

@Markie

Ik heb hier de Hasegawa 00789 Heinkel 111H-18 liggen en in detail doen ze niet zoveel voor elkaar onder. Maar wel in prijs De Hasegwa kost rond de € 37.00 en de airfix kit is € 29.95.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28. okt 2015, 10:27 

Thanx Gerald, dat dacht ik ook al. Ik weet niet waar zijn Revell broertje tegenwoordig voor gaat, maar die heb ik toen opgepikt voor een tientje. Het valt me op trouwens dat de "goedkopere" merken, zoals Airfix en Revell hun kwaliteits-, maar ook hun prijsniveau stevig omhoog hebben geschroefd.
Die Whitley is prachtig, net als die nieuwe Skymaster, maar om 50 euro te betalen voor een 1:72 van Revell of 40 euro voor een Whitley is mij eigenlijk veel te veel. Ze trekken hun prijzen eigenlijk vrij snel door richting de Hasegawa's en Trumpeters die in mijn ogen ook al overpriced zijn.
Het maakt het een stevig kostbare hobby op deze manier in ieder geval.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28. okt 2015, 10:46 

Gerald43 schreef:
Wat mij verbaasde bij de Whitley is de enorme vleugeloppervlak.

Inderdaad, dat vond ik ook, vooral in vergelijking met die smalle romp. Een heel vreemd vliegtuig, dat niet lijkt te kloppen. Mooi van lelijkheid.

Heb je mijn Whitley gezien? http://www.plakkers-inc.nl/viewtopic.php?f=8&t=2896

Markie schreef:
Oooh die ICM ik heb er nog nachtmerries van, dat onderstel brak er al onderweg als je ernaar keek...
Maar Huib is die H-111 van Revell/ Hasegawa niet net zo uitgebreid als deze Airfix?

Ja, de ICM Do 215 is een van de lastigste kits die ik ooit gebouwd heb. Maar daarom vond ik hem wel leuk. Echt een uitdaging. En het eindresultaat is best OK. Bovendien de enige Do 215 op de markt. Ik heb de nachtjagerversie hier nog liggen. Daar verheug ik me nu al op!

Er waren problemen met de vleugelspars in combinatie met de wielbakken, de aansluiting van de vleugels met de romp, decals die in tien stukken braken en inderdaad zo'n fragiele onderdelen dat ze aan de sprue al gebroken waren. Maar met veel geduld en noeste arbeid alle problemnen overwonnen.

De Revell uitgifte van de Hasegawa He 111 doet zo'n 20 euro geloof ik. Dit model heeft geen interieur in de romp, achter het bommenrek. Maar ja, daar zie je uiteindelijk toch niks van. Het model staat goed aangeschreven. Ik heb hem liggen, maar nog niet gebouwd.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28. okt 2015, 13:23 

@Markie

Over Revell kan ik niets zeggen. Maar wat je zegt over de prijzen van Airfix klopt niet helemaal, krijg elkaar jaar in december de nieuwe prijslijsten van de importeur toegestuurd (heb ze hier vanaf 2008) en de modellen zijn dit jaar €1.00 tot 1.50 duurder geworden (maar er word vergeten dat Airfix jaren achter elkaar geen prijsverhoging heeft gevoerd). Ten opzichte van vorig jaar. Als er winkels zijn die € 40.00 vragen voor de Whitley ligt dit aan de winkel, want de adviesprijs van Airfix/HobbyTime is € 36.95.

Waar ik mij als Airfix fan dan aan kan ergeren, is dat velen in het verleden zaten te zeiken over de kwaliteit van Airfx, nu is de kwaliteit stukken beter geworden en is de prijs weer niet goed.

Als voorbeeld neem een Skoda auto, voor 25 jaar geleden betaalde je voor een splinternieuwe Skoda Favoriet meende ik rond de 8.000 gulden, maar de kwaliteit en luxe van deze wagen is niet meer te vergelijken met de nieuwe Skoda Fabia en dat kun je ook zien aan de prijs want die kost nu bijna 13.000 euro.

Voor kwaliteit moet je gewoon meer betalen. Kijk naar de Airfix Wildcat hoe gedetaileerd deze kit voor de prijs van € 9.95 is. Ook binnen in mooi gedetaileerd.

De Airfix fan :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28. okt 2015, 13:35 

Ik ben nogal van het afronden Gerald ;) Maar qua bedrag heb je inderdaad gelijk, het is 36,95 en die prijs heb ik gewoon via de website van Curt. Wat ik alleen wil aangeven is dat ik dergelijke nieuwe kits eigenlijk te duur vind, waardoor ik ze dan eerder tweedehands zal kopen omdat de hobby mij al duur genoeg is ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 2 van 3   [ 23 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende